از لذت جنسی تا بیماری های آن

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
ایدز تنها بیماری جنسی نیست ، فقط از ایدز ( HIV ) نترسید شاید تا به حال نام دیگر بیماری های جنسی را که در اثر روابط جنسی نامشروع به وجود می آید را نشنیده باشید . بیماری های جنسی که عفونت های مقاربتی نامیده می شود ، به بیماری های گفته می شود که از طریق روابط نامشروع زن و مرد ایجاد می شود .

شاید تا به حال نام کلامیدیا یا سوزاک را نشنیده باشید یا اگر شنیده باشید از این بیماری ها اطلاعاتی ندارید ، ایدز ، کلامیدیا ، سوزاک و غیره از جمله بیماری های جنسی می باشند که عامل آن ها انگل ، باکتری و یا ویروس هستند .

بیماری های جنسی بر اثر نزدیکی با فرد مبتلا منتقل شده که البته برخی از آن ها سرعت انتقال بیشتری دارند . اگر پیش از رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید از بروز این بیماری ها جلوگیری می شود و خطر ابتلا کاهش پیدا می کند .

اغلب بیماری های جنسی نشانه ای نداشته و شناسایی و تشخیص آن ها برای فرد بیمار دشوار بوده و متوجه بیماری خود نخواهد شد . لازم به ذکر است بدانید که برخی از بیماری های جنسی مانند سوزاک یا کلامیدیا اگر به موقع تشخیص داده شوند ، قابل درمان نیز هستند .

از جمله بیماری هایی که می توان در برابر آن ها واکسینه شد ، هپاتیت آ و هپاتیت ب هستند اما برخی از بیماری های آمیزشی مانند ایدز غیر قابل واکسینه شدن بوده و نمی توان آن ها را به راحتی درمان کرد . در صورت عدم کنترل انواع بیماری های مقاربتی ، مشکلات بهداشتی حاد و جبران ناپذیری برای فرد به وجود می آید .



انواع مختلف بیماری های جنسی
همانطور که گفتیم برخی از افراد تنها ایدز را بیماری جنسی می دانند و از دیگر بیماری های مقاربتی اطلاعی ندارند . نه تنها ایدز بلکه کلامیدیا ، زگیل های تناسلی ، تبخال های تناسلی ، سوزاک ، سیفلیس ، هپاتیت آ ، هپاتیت ب ، هپاتیت ث ، کنه ، شپشک ناحیه تناسلی و تریکوموناس از جمله بیماری های مقاربتی به شمار می آیند .

شاید تا به حال نام برخی از این بیماری ها حتی به گوشتان نیز نخورده باشد چه برسد به آنکه از آن ها اطلاعاتی داشته باشید اما متاسفانه موارد نام برده شده از روابط جنسی نامشروع سرچشمه می گیرند . در ادامه برای آشنایی بیشتر شما قصد داریم این بیماری ها را به صورت مختصر توضیح دهیم .



ایدز
اکثر افراد با بیماری ایدز آشنا بوده و از خطرات مبتلا به آن نیز با خبرند . انتقال ویروس ایدز از طریق مایعات بدن مانند منی ، ترشحات واژن ، خون و مخاط مقعد شخص آلوده به ویروس به شخص سالم صورت می گیرد . در واقع اچ ای وی نه تنها از طریق رابطه جنسی بلکه از سوزن تزریقی آلوده نیز منتقل می شود .

معمولا این بیماری تا دوره ای طولانی بدون هیچ علائمی در بدن فرد وجود داشته و فرد از بیماری خود مطلع نخواهد شد . در موارد خطرناک تر باعث می شود افراد به عفونت و سرطان های فرصت طلب و همچنین تومور نیز دچار شوند اما در بدن افرادی که دستگاه ایمنی آن ها به خوبی عمل می کند ،  امکان ابتلا به این بیماری ها وجود ندارد .




کلامیدیا
از جمله متداول ترین عفونت های باکتریایی ، کلامیدیا ( chlamydia ) می باشد که اگر فرد بیمار به درمان آن بی توجهی کند ، مشکلات جدی در آینده فرد خواهد داشت . کلامیدیا در هر دو جنس باعث عفونی شدن مجاری ادراری ، چشم و روده بزرگ خواهد شد و همچنین در خانم ها نیز سبب عفونت دهانه رحم می شود .

در واقع کلامیدیا در موارد شدید تر نیز باعث عفونی شدن ریه ، کبد و گلو خواهد شد ، به این دلیل که باکتری های این ویروس توان حرکت کردن در بدن را داشته و می توانند در قسمت های نام برده زندگی کنند .

حتما بخوانید: با 5 عامل بروز مشکلات جنسی آشنا شوید



زگیل های تناسلی
درد واقع بیماری زگیل تناسلی یا HPV به دو نوع آشکار و پنهان وجود دارد ، زگیل های تناسلی ممکن است در واژن ، مقعد و روی آلت مرد نمایان شوند . در نوع دیگر نیز بروز این زگیل قابل مشاهده نیستند . البته می توان گفت فرد مبتلا به زگیل های تناسلی گاه دردی نداشته و از این بیماری بی اطلاع می مانند اما برخی دیگر علاوه بر درد ، خارش و سوزش نیز دارند و زودتر از این بیماری آگاه می شوند .



تبخال های تناسلی
همانطور که از اسم این بیماری پیداست ، عامل ویروس تبخال های تناسلی ، تبخال می باشد . اغلب تبخال های تناسلی در ابتدا به حالت تاول های کوچک بوده که به طور زخم های کم عمق آشکار می شوند . رفته رفته عمق این تبخال ها افزایش پیدا کرده و زخم می شوند ، بروز تبخال های تناسلی بسیار دردناک بوده و ممکن است تا حدود دو هفته نیز طول بکشد .





سوزاک
از دیگر بیماری های عفونی می توان به سوزاک ( Gonorrhea ) اشاره کرد که شیوع آن در مردان بیشتر از زنان بوده است . این بیماری که از رابطه جنسی انتقال پیدا می کند ، می تواند لوله مجاری ادرار ، گردنه رحم ، مقعد و انتهای روده بزرگ را نیز درگیر کند . سوزاک ممکن است هیچ نشانه ای نداشته باشد اما گاهی علائم آن پس از یک تا چهارده روز پس از ابتلا به آن نمایان خواهد شد .

حتما بخوانید: خودارضایی را ترک کنید
سیفلیس
سیفلیس ( Syphilis ) هم مانند دیگر بیماری های مقاربتی از طریق رابطه جنسی نامشروع انتقال داده می شود . سیفلیس یک عفونت باکتریایی است که نه تنها از طریق سکس بلکه از مادر باردار به نوزاد نیز انتقال پیدا می کند .

شیوع و نشانه های سیفلیس در زنان و مردان یکسان بوده و البته ممکن است علائم آن تا سه ماه پس از رابطه جنسی ناسالم پدیدار شود . در واقع می توان گفت سیفلیس مراحل متعددی داشته که در مرحله اولیه و ثانویه بسیار عفونی می باشد .



هپاتیت آ
هپاتیت نوع آ ( Hepatitis A ) یک التهاب کبدی می باشد که نه تنها از طریق عفونت ویروسی بلکه توسط مشروبات الکلی و یا برخی از داروها نیز ایجاد می شود . در واقع انواع ویروس ها وجود دارند که سبب هپاتیت A خواهند شد و هر کدام روش درمانی جداگانه ای دارند .



هپاتیت ب
هپاتیت نوع ب ( Hepatitis B ) نیز مانند نوع آ کبد را مختل کرده و انتقال آن از طریق مایعات بدن مانند خون ، منی ، ترشحات واژن و مخاط مقعد است . هپاتیت ب نه تنها از طریق واژن ، مقعد و یا دهان بلکه از طریق سوزن های آلوده نیز قابل انتقال می باشد . تشخیص و شناسایی هپاتیت B به سادگی نیست و باید از طریق آزمایش خون متوجه آن شد .



هپاتیت سی
هپایتیت ث ( Hepatitis C ) نیز یک عفونت ویروسی می باشد که تاثیر جدی بر کبد گذاشته و به آن صدمه وارد می کند . نمی توان گفت هپاتیت ث یکی از انواع بیماری های مقاربتی است زیرا به سادگی از طریق سکس انتقال پیدا نمی کند . در واقع انتقال هپاتیت C از طریق سوزن های آلوده ، خون و خالکوبی و سوراخ های بدن است .





کنه
بی شک تا به حال اسم کنه را شنیده اید و می دانید که کنه ها حشرات بسیار ریزی هستند که در زیر پوست لانه کرده و تخم گذاری می کنند ، این محل می تواند در هر نقطه ای از بدن فرد باشد . در واقع کنه از طریق تماس بدن به بدن افراد نیز منتقل خواهد شد و لزوما نیاز به رابطه جنسی نیست .



شپشک ناحیه تناسلی
محل تجمع شپشک ها در موهای ناحیه تناسلی ، قسمت بالای ران و زیربغل افراد می باشد که تخم این حشره به اندازه یک میلی متر بوده است . شپشک های ناحیه تناسلی به رشته های مو چسبیده و باعث خارش فراوان خواهد شد .



تریکوموناس
عامل بیماری تریکوموناس ( Trichomoniasis ) نیز باکتری بوده و در زنان از طریق ترشحات زرد مایل به سبز نمایان می شود که بوی تندی نیز دارند . در مردان نیز ممکن است ترشحاتی مانند زنان به وجود آید و گاهی نیز بی علائم باشند . 



کلام آخر
بیماری های نام برده شده از انواع بیماری های جنسی می باشد که به سبب روابط نامشروع و پر خطر به وجود می آید که همانطور که گفته شد این بیماری های مقاربتی امکان انتقال به شریک جنسی فرد را داشته و او را نیز بیمار خواهد کرد .

در ادامه بخوانید: درمان بیماری ایدز



سوالات متداول


1- از بیماری های جنسی چه می دانید ؟
برخی از افراد به طور ناخواسته یا گاهی اوقات نیز با میل خود رابطه برقرار خواهند کرد که دچار بیماری و دردسر خواهند شد که در متن مقاله بیشتر توضیح داده شده است .




2- از انواع مختلف بیماری های جنسی چه می دانید ؟
از انواع این بیماری می توان به ایدز ، کلامیدیاو غیره اشاره کرد که در متن مقاله بیشتر توضیح داده شده است .




3- از بیماری زگیل تناسلی چه می دانید ؟
یکی از انواع بیماری های جنسی ، زگیل تناسلی می باشد که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .

منبع :  از لذت جنسی تا بیماری های آن
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6Q0V
نظرتان را بنویسید