کابل ولتاژ بالا چیست؟

کابل ولتاژ بالا چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
سیم و کابل

آیا تا به حال به یک سازه بزرگ نگاه کرده اید و فکر کرده اید که چگونه نیرو می گیرد؟ تیم زیتون کابل، چه باور کنید چه نه، این کار را با تک تک برنامه ها انجام می دهد. از سیم‌کشی لوازم خانگی تا کاربردهای بسیار ولتاژ بالا، تیم ما به طور مداوم با برنامه‌های کاربردی در انواع سطوح مختلف قدرت، برای طیف گسترده‌ای از صنایع مختلف سروکار دارد. این وبلاگ برخی از مهم ترین اطلاعات در مورد برخی از بادوام ترین و محافظت شده ترین محصولات کابل کشی را توضیح می دهد.

 

سیم ولتاژ بالا کابل ولتاژ بالا نوار مسی محافظ

یک سیم ولتاژ بالا که معمولاً به عنوان کابل HV شناخته می شود، برای انتقال برق در سطح ولتاژ بسیار بالا استفاده می شود. این کابل های بسیار بادوام معمولاً در دو ساختار مختلف تولید می شوند. اولین نوع ساخت شامل کابل‌های زیرزمینی است که معمولاً دارای عایق هستند، که بر خلاف کابل‌های سر خطی است که فاقد عایق هستند.

برای آگاهی از قیمت کابل برق کلیک کنید.

 

برنامه های سیم کشی ولتاژ بالا یکی از سخت ترین انواع کاربردها برای منبع هستند. برخی از این کاربردها عبارتند از ابزار، انتقال جریان مستقیم برق و سیستم های جرقه زنی. بزرگترین مشکلی که از این نوع کاربردها ناشی می شود، خراب شدن عایق کابل است که در اثر استرس ولتاژ بالا، ازن یا ردیابی ایجاد می شود.

 

محافظ سیم ولتاژ بالا

محافظ یکی از مهم ترین عوامل در برنامه است و این سپرها معمولاً در دو پیکربندی استاندارد ارائه می شوند. این سازه ها محافظ نوار مسی محبوب و کابل های سیمی کمتر شناخته شده (سپر فلزی) هستند.

 

هر سپر برای اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد و هنگامی که این سپرها با انواع عایق ها و ژاکت ها ترکیب می شوند، حتی محافظت بیشتری را ارائه می دهند. محافظ سیم زمانی که به ولتاژهای بالاتر می رسد مشکل می شود زیرا هدف اصلی آن متوقف کردن EMI است، اما معمولاً فقط برای برنامه های داده و ارتباطات استفاده می شود.

برای خرید کابل کواکسیال از زیتون کابل اقدام کنید.

 

هنگامی که سیم های فشار قوی بالای 2 کیلو ولت با زمین یا یک جسم متصل به زمین تماس پیدا می کنند، ناگزیر باعث تخلیه و خراب شدن عایق می شود. این موضوع به این دلیل است که برای همه کابل‌های بیش از 2 کیلو ولت، برای احتیاط‌های ایمنی آشکار، یک استاندارد صنعتی است که دارای محافظ مورد نیاز باشد. این سپرها، همانطور که در بالا ذکر شد، می توانند در سبک های مختلف تولید شوند و اهداف مختلفی را انجام دهند.

سپرهای نوار مسی 

محافظ نوار مسی میدان الکتریکی ایجاد می کند و به انتقال جریان های نامتعادل کمک می کند. هنگامی که کابل اتصال کوتاه دارد، می توان از آن به عنوان یک حلقه استفاده کرد که به تخلیه کابل کمک می کند. عملکرد اصلی برابر کردن میدان الکتریکی است. محافظ نوار مسی نیز در زمین شدن جریان اتصال کوتاه نقش دارد. در نهایت، محافظ نوار مسی روی کابل های ولتاژ بالا معیاری است که برای کمک به بهبود توزیع میدان الکتریکی استفاده می شود.

سپرهای فلزی 

بخش فلزی ساختار ولتاژ بالا برای ایجاد مقاومت کم بین جریان جریان و زمین ضروری است. با دشوار شدن روزافزون چنین ولتاژهای بالایی، ممکن است تعدادی از مشکلات به وجود بیاید، به خصوص در داخل محافظ ها، زیرا این کابل ها معمولاً نمی توانند بیش از چند میلی آمپر جریان جریان را تحمل کنند.یکی دیگر از جنبه های مهم که باید در مورد سپرهای فلزی به خاطر بسپارید، میزان فلز مورد نیاز است. این فلز نوعی محافظ پشتیبان است که به حفظ یکپارچگی کابل در صورت بروز هرگونه نقص در طول عمر کابل کمک می کند. این یک عامل تعیین کننده برای بسیاری از افراد در صنعت است زیرا فلز بیشتر در محافظ به طور اجتناب ناپذیری قیمت کابل و جریان کلی جریان را افزایش می دهد.  

انواع مختلف سازه های محافظ سیم فشار قوی:

محافظ سیم XLPE-PVCمحافظ نوار مسی XLPE-PVCمحافظ نوار مسی EPR-CPEمحافظ نوار مسی پی وی سی EPR این ترکیبات مختلف با هادی های متعدد و درجه حرارت های مختلف (90 درجه سانتیگراد و 105 درجه سانتیگراد) نیز موجود است. تغییرات مختلف، دسته سیم‌کشی فشار قوی را بسیار قابل اعتماد می‌کند، زیرا آن‌چنان انتخاب گسترده‌ای از محصولات مختلف را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد که می‌توانند راه‌حلی برای کاربرد خود پیدا کنند، و به طور بالقوه حتی یک جایگزین قابل اعتماد.مقایسه ساخت و ساز ولتاژ بالامحافظ سیم XLPE-PVC کابل سیمی پوشش دار PVC عایق بندی شده MV90 XLPE 5kV - 35kVمحافظ نوار مسی EPR-CPEکابل ولتاژ بالا نوار مسی محافظهادی فشرده مسی لخت نرم، کلاس B در ASTM B496.سپر هادی پلی اتیلن شبکه ای نیمه هادی (XLPE).مس بدون پوشش نرم و نرم جامد به ازای ASTM B3، به صورت مارپیچ اعمال شده و با فاصله یکنواخت.عایق پلی اتیلن شبکه ای نیمه هادی (XLPE).ژاکت ترکیبی پلی وینیل کلراید (PVC) مقاوم در برابر نور خورشید و مقاوم در برابر شعله.هادی مسی لخت نرم آنیل شده، کلاس B در ASTM B496سپر هادی پلی اتیلن شبکه ای نیمه هادی (XLPE).عایق گرماسخت اتیلن پروپیلن لاستیک (EPR).سپر عایق XLPEنوار مسی لخت نرم آنیل شده، ضخامت 5 میل، حداقل همپوشانی 25% + نوار چسب مناسب.ژاکت ترکیبی پلی اتیلن کلردار (CPE) مقاوم در برابر روغن، مقاوم در برابر شعله سیاهکاربردهای سیم ولتاژ بالامدارهای توزیع برق و توزیع اولیه در تاسیسات صنعتی، تاسیساتی و تجاری.سیستم اکستروژن True Triple و سیستم حمل و نقل بسته مواد خام، برای از بین بردن هرگونه تماس با محیط، تا پایان فرآیند اکستروژن.مدارهای قدرت در نیروگاه های تولیدی که در آن خط تا جریان خطای زمین در محدوده قابلیت های محافظ است.ممکن است در مکان‌های مرطوب یا خشک، نصب شده در سینی‌های کابل، راهروها، کانال‌ها و هوای آزاد، به صورت هوایی یا به طور مستقیم دفن شده طبق مجوز NEC استفاده شود.  سیم و کابل فشار قوی یکی از متنوع ترین و قدرتمندترین محصولات الکتریکی موجود در بازار است. با پیکربندی‌های متعددی که برای برخی از سخت‌گیرانه‌ترین کاربردها در هر صنعت در دسترس است، محصولات سیم‌کشی ولتاژ بالا به طور مداوم برخی از قابل اعتمادترین کابل‌هایی هستند که در حال حاضر در دسترس هستند. تیم ما چندین سال است که سیم و کابل فشار قوی را تامین می‌کند و می‌تواند به هر سوال یا نگرانی شما پاسخ دهد.

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jEPB
نظرتان را بنویسید