انواع کابل های انعطاف پذیر

انواع کابل های انعطاف پذیر
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
سیم و کابل

هنگامی که به دنبال مشخصات کابلی هستید که برای برنامه شما مناسب باشد، درجه انعطاف پذیری کابل عامل مهمی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. برخی از کابل‌ها از نظر فیزیکی انعطاف‌پذیر هستند، که می‌تواند نگرانی‌های مسیریابی را در حین نصب کاهش دهد، اما کابل‌های دیگر در واقع برای نصب در برنامه‌های خمشی با انواع مختلف حرکت طراحی شده‌اند.

بدون در نظر گرفتن نوع انعطافی که از کابل خود نیاز دارید، می توانید کابل اشتباهی را انتخاب کنید و چرخه عمر آن کاهش می یابد. انتخاب درست در اولین بار از سردرد سیستم شما و تلاش برای شناسایی سریع کابل مناسب جلوگیری می کند.

برای خرید کابل افشان و کابل ارت به فروشگاه زیتون کابل مراجعه کنید.

 

بنابراین، چه ویژگی های فیزیکی یک کابل را انعطاف پذیرتر می کند؟

نوع ماده عایق مورد استفاده، وجود یا نداشتن سپر، پوشش یا پرکننده، و رشته شدن هادی از عوامل این معادله هستند. با این کار، توجه به تعداد چرخه‌های خمشی که کابل می‌تواند تحمل کند، وزن کابل، نوع حرکت خمشی که کابل قادر به انجام آن است و شعاع خمش کابل نیز مهم است. در حالی که شعاع خم شدن کابل به شما می‌گوید که کابل چقدر محکم می‌تواند بدون آسیب خم شود، به شما نمی‌گوید که کابل را می‌توان بدون آسیب در برنامه‌های حرکتی استفاده کرد، جایی که حرکت ثابت در آن زاویه خمیده وجود دارد.

 

انواع انعطاف پذیری کابل

هیچ مقیاس رسمی، تایید شده یا اصطلاحی برای تعریف انواع مختلف انعطاف‌پذیری کابل وجود ندارد، اما در زیر استانداردترین انواع کابل انعطاف‌پذیر و کاربردهایی که هر کدام بهترین گزینه هستند را شرح می‌دهیم.

بدون حرکت رتبه بندی شده استثابتکابل‌هایی که برای حرکت ثابت رتبه‌بندی شده‌اند، اکثراً سفت و سخت هستند، اما این کابل‌ها برای نصب در برنامه‌های استاتیک طراحی شده‌اند. اینها بدون حرکت درجه بندی می شوند و معمولاً در سینی های ثابت، سیستم های پخش صوتی و استودیویی، سیستم های ابزار دقیق و غیره استفاده می شوند. کابل های ثابت راه حل بسیار متداول و مقرون به صرفه ای هستند، اما باید مطمئن باشید که کابل در حین نصب نیازی به عبور از گوشه ها نخواهد بود و نیازی به خم شدن یا خم شدن از هر نوع نخواهد بود.

ثابت - برای مسیریابی 

اگر کابل در برنامه شما ساکن است، اما باید از طریق ماشین آلات یا داخل سینی کابل با گوشه ها یا منحنی ها هدایت شود، در طول نصب اولیه به درجه ای از انعطاف پذیری نیاز است. برای کاربردهایی مانند این، توصیه می‌کنیم به کابل‌هایی که برای کاربردهای انعطاف‌پذیر رتبه‌بندی شده‌اند، به جای ثابت نگاه کنید. بسیاری از مواقع در حین نصب، کابل آنقدر سفت است که به درستی مسیریابی نمی شود و نصاب نمی تواند کابل را هدایت کند یا در انجام این کار مشکل دارد. این می تواند منجر به هزینه های بالا به دلیل خرابی و یافتن جایگزین کابل شود، بنابراین ما همیشه راه حل انعطاف پذیرتری را توصیه می کنیم که بانک را خراب نمی کند.کابل‌های ثابت معمولی با انعطاف‌پذیری بیشتر برای مسیریابی و نصب شامل LAPP ÖLFLEX®490P و LAPP ÖLFLEX® Classic 100 هستند.MOTION RATED

قابل انعطاف 

اکثر کابل‌های باکیفیت که در بازار مشاهده می‌کنید، دارای درجه‌بندی انعطاف‌پذیری هستند. در کاربردهایی که کابل انعطاف پذیر مناسب است، معمولا یک سر کابل ثابت است و سر دیگر آن حرکت می کند. در چنین برنامه ای، کابل ها به طور مداوم جابجا نمی شوند. به طور معمول، این کابل ها برای مقاومت در برابر هر تعداد چرخه فلکس آزمایش نمی شوند، اما برخی از سازندگان ادعا می کنند که کابل های انعطاف پذیر خود را تا 1 تا 12 میلیون چرخه فلکس آزمایش کرده اند. بهترین کار شما این است که اطلاعات تست چرخه انعطاف سازنده را بررسی کنید زیرا سازندگان هنگام فراخوانی یک کابل انعطاف پذیر، پیوسته یا موارد دیگر، فاکتورهای مختلفی را در نظر می گیرند. کاربردهای معمول برای چنین کابل هایی شامل مسیریابی سینی کابل، تجهیزات برق قابل حمل، انرژی باد و خورشید، کاربردهای نفت و گاز و غیره است.LAPP ÖLFLEX® VFD 2XL، LAPP ÖLFLEX® 409 P، ÖLFLEX® 190/190 CY، و ÖLFLEX® VFD SLIM کابل های انعطاف پذیر رایج هستند.

خمش مداوم (خم نورد، خمش)

کابل هایی که در کاربردهای انعطاف پذیر پیوسته استفاده می شوند برای استفاده بین 1 تا 20 میلیون چرخه فلکس آزمایش می شوند. این محدوده بزرگ به این معنی است که، یک بار دیگر، باید شرایط تست سازنده را بررسی کنید تا منظور آنها از درجه بندی کابل ها برای کاربردهای "انعطاف مداوم" مانند رباتیک متحرک، دروازه های متحرک پیوسته و غیره چیست. به عنوان مثال، LAPP دارای ویژگی های بسیار خوبی است. طبقه بندی حرکت کابل خاص، که در آن محدوده عمر چرخه، شرح نوع حرکت، و یک "سطح" حرکت به عنوان یک راه آسان برای تعیین اینکه چه نوع کابلی برای کاربرد شما مناسب تر است، اختصاص داده می شود. کاربردهای کابل‌های انعطاف‌پذیر پیوسته از کاربردهای فلکس نورد مانند نصب مسیر کابل گرفته تا برنامه‌های خمشی که کابل به طور مداوم در حال حرکت است، اما به شکلی متغیرتر یا تصادفی‌تر، متغیر است، زیرا این برنامه‌ها معمولاً خودکار نیستند.کابل‌های انعطاف‌پذیر پیوسته رایج عبارتند از LAPP ÖLFLEX® CHAIN ​​TM و CHAIN ​​TM CY، LAPP ÖLFLEX® Servo 7DSL، ÖLFLEX® FD 855 P، ÖLFLEX® FD 855 CP، UNITRONIC® FD 890، و UNITRONIC® FD.

پیچشی فلکس 

کابل هایی که برای خمش پیچشی درجه بندی شده اند، دائماً حول یک محور می چرخند. این کابل ممکن است به جلو و عقب کشیده شود، همراه با حرکات خمشی و/یا غلتشی. کاربردهای معمولی شامل انتخاب و مکان رباتیک و همچنین کاربردهایی است که کابل 360 درجه حول یک محور می چرخد. این کاربردها اغلب شامل حرکت مکرر از طریق یک دامنه حرکت ثابت در طول چرخه عمر کابل است. مانند سایر انواع کابل هایی که برای حرکت خمشی رتبه بندی شده اند، کابل های پیچشی معمولاً بسته به سازنده بین 2 تا 14 میلیون سیکل آزمایش می شوند.کابل‌های انعطاف‌پذیر پیچشی رایج عبارتند از LAPP ÖLFLEX® ROBOT F1 و F1(C)، LAPP ÖLFLEX® ROBOT 900 P و ROBOT 900 DP و ETHERLINE® TORSION.

نتیجه 

اگرچه اصطلاحات و استانداردهای آزمایش در همه تولیدکنندگان یکسان نیستند، اما دانستن اینکه کابل شما تحت چه نوع تنش حرکتی قرار خواهد گرفت، برای انتخاب کابلی با سطح خمش پذیری و عمر انعطاف پذیری مناسب، مهم است. این می تواند در آینده باعث صرفه جویی زیادی در زمان، پول و سردرد شما شود.برای اطلاعات دقیق تر در مورد رتبه بندی کابل LAPP و عمر انعطاف پذیری، به دیتاشیت محصول خاصی که به آن علاقه دارید مراجعه کنید و به بخش اطلاعات فنی لینک زیر مراجعه کنید.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/YjmY
نظرتان را بنویسید