کابل لن اینترنت چگونه کار می کند؟

کابل لن اینترنت چگونه کار می کند؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
سیم و کابل

کابل برق همه جا هست. کابل های اینترنت اسب های کار دنیای شبکه های سیمی هستند.

این کابل ها هنگام ایجاد یک شبکه خانگی یا تجاری یا برقراری اتصالات اینترنتی حیاتی هستند.

اما کابل های اترنت چیست؟ چه کار می کنند؟ چرا به آنها نیاز دارید؟

زیتون کابل انواع سیم و کابل و کابل برق کامپیوتر را با بالاترین کیفیت عرضه می کند. 

 

اترنت چیست؟

اترنت روشی برای اتصال رایانه ها و سایر دستگاه های شبکه در یک فضای فیزیکی است. این اغلب به عنوان یک شبکه محلی یا LAN نامیده می شود. ایده شبکه اترنت این است که رایانه ها و سایر دستگاه ها بتوانند فایل ها، اطلاعات و داده ها را بین یکدیگر به طور مؤثر به اشتراک بگذارند.اترنت در سال 1980 منتشر شد. در سال 1982، موسسه مهندسین برق و الکترونیک (IEEE) فرمت را استاندارد کرد، بنابراین همه دستگاه های شبکه و کامپیوتر از پورت های مشابهی استفاده می کردند. IEEE یک راهنمای مکتوب برای استانداردهای اترنت ایجاد کرد و برای بهبود این استانداردها با پیشرفت فناوری تلاش کرد. تمام تولیدکنندگان کابل اترنت باید این استانداردهای سختگیرانه را رعایت کنند تا کیفیت و ایمنی تضمین شود.کابل های اترنت نوعی کابل شبکه هستند. آنها برای کار با پورت های اترنت طراحی شده اند. پورت‌های اترنت را می‌توان در روترها، رایانه‌ها، تلویزیون‌ها و اکثر دستگاه‌های دارای اینترنت و شبکه یافت.دستگاه های سیم کشی مزایای خود را دارد، از جمله اینترنت سریعتر و اتصال مطمئن تر. معمولاً توصیه می شود دستگاه هایی را که حرکت نمی کنند و از WiFi برای دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند سیم کشی کنید.

کابل های اترنتکابل های اترنت چه شکلی هستند؟

کابل های اترنت شبیه کابل های تلفن هستند. کابل های اترنت دو برابر سیم های کابل تلفن دارند (8 در مقابل 4). کانکتور کمی بزرگتر از کانکتور کابل تلفن است.در انتهای هر کابل یک فیش ماژولار کوچک، اغلب یک اتصال جک ثبت شده 45 (RJ45) قرار دارد. آنها یک اهرم کوچک در بالا دارند که به ایمن کردن و باز کردن کابل اترنت کمک می کند. هنگامی که کابل را به کابل اترنت فشار می دهید، باید در جای خود کلیک کند. گاهی اوقات، پورت دارای یک چراغ LED در آن است بنابراین جک اترنت در صورت اتصال موفقیت آمیز روشن می شود.طول کابل های اترنت می تواند متفاوت باشد. اندازه ها معمولاً از حدود 0.3 متر شروع می شوند و می توانند تا 30 متر و بالاتر بروند. همچنین امکان برش کابل ها به طول دلخواه شما وجود دارد.آنها در انواع رنگ های مختلف نیز وجود دارند. هیچ تفاوتی بین رنگ کابل ها وجود ندارد. بسیاری از مدیران شبکه های کامپیوتری کابل های خود را با رنگ هماهنگ می کنند تا بتوانند به راحتی شبکه های خود را مدیریت و نگهداری کنند. گاهی اوقات، ارائه دهندگان خدمات اینترنتی سرنخ های رنگی متفاوتی را ارائه می دهند تا به راحتی بتوان به سرنخ ها بر اساس رنگ اشاره کردکابلی که به روتر وصل می شود

کابل اترنت چه کاری انجام می دهد؟

به طور معمول، کابل های اترنت برای ایجاد اتصال به اینترنت، اتصال دستگاه ها به یک شبکه محلی استفاده می شود. آنها به پورت های اترنت در دستگاه های مختلف وصل می شوند.رایج ترین کاربرد کابل اترنت، اتصال روتر یا مودم وای فای به پورت ورودی اینترنت یا خط تلفن است. همچنین می‌توان از آن برای سیم‌کشی دستگاه‌هایی مانند تلویزیون، رایانه و سایر دستگاه‌هایی که برای اتصال به اینترنت یا شبکه نیاز دارند استفاده کرد.

ساختار کابل اترنت

در مورد کابل های اترنت چندین ساختار متفاوت وجود دارد. رایج ترین ساختار کابل جفت پیچ خورده است.دو سیم داخل کابل به هم پیچیده شده اند. Twisted Pairs کابل استاندارد صنعتی است. آنها بهترین نتایج را از نظر حداکثر طول و کاهش سرعت دارند. آنها فقط از نظر عملکرد توسط کابل های فیبر نوری شکست می خورند.یکی از دلایل کیفیت آنها این است که دو کابل داده را در هر دو جهت حمل می کنند که باعث تعادل میدان های الکتریکی می شود. این باعث کاهش نویز الکتریکی درون سیم می شود.نویز الکتریکی هر جریان الکتریکی یا فرکانس رادیویی است که به داده های منتقل شده مرتبط نیست. این سیگنال های اضافی اغلب با داده هایی که از طریق سیم ها منتقل می شوند تداخل می کنند. نویز الکتریکی می تواند از داخل کابل یا از منابع بیرونی ایجاد شود. در نهایت، هر چه نویز الکتریکی بیشتر باشد، کیفیت سیگنال پایین‌تر خواهد بود.جفت پیچ خورده می تواند بدون محافظ یا محافظ باشد.بدون محافظ، فویل یا محافظ بافته ای در اطراف کابل ندارند. در حالی که کابل های بدون محافظ بسیار ارزان تر هستند، کیفیت سیگنال از طریق نویز الکتریکی کاهش می یابد.کابل های محافظ دارای محافظ بافته شده یا فویل هستند که معمولاً از مس یا پلیمر رسانای دیگری ساخته می شوند. محافظ صدای الکتریکی را کاهش می دهد و کیفیت اتصال را بهبود می بخشد.

انواع کابل اترنت

انواع مختلفی از کابل های اترنت وجود دارد:

مستقیم از طریق یا عبور از بیش از

کابل های مستقیم یا وصله

کابل های مستقیم، که اغلب به عنوان کابل های پچ شناخته می شوند، برای اتصال انواع مختلف دستگاه ها استفاده می شوند. به عنوان مثال، یک کامپیوتر به یک روتر.

 

عبور از کابل

کابل های متقاطع برای اتصال دو دستگاه از یک نوع، به عنوان مثال، اتصال دو کامپیوتر استفاده می شود.

کابل های جامد یا رشته ای

کابل های جامد

کابل های جامد معمولاً برای شبکه های تجاری استفاده می شوند و خدمات کمی بهتر از کابل های رشته ای ارائه می دهند. آنها از یک سیم واحد تشکیل شده اند. تولید آن‌ها ارزان‌تر است، و بنابراین اغلب بسیار مقرون به صرفه‌تر از همتایان رشته‌ای خود هستند.

 

کابل های رشته ای

کابل های رشته دار حاوی چند سیم کوچکتر هستند که با هم کار می کنند. اکثر کابل های پچ کابل های رشته ای هستند. کابل های رشته ای از نظر شکستگی استحکام بیشتری دارند. آنها برای استفاده خانگی مناسب تر هستند.

 

دسته بندی ها

کابل های اترنت انواع مختلفی دارند که به عنوان دسته بندی یا Cat شناخته می شوند. هر دسته به مجموعه ای متفاوت از استانداردها اشاره دارد. با تغییر استانداردها در طول زمان، دسته بندی های جدیدی ایجاد می شود.

در حال حاضر، کمترین استاندارد پیشنهادی موجود Cat5 است. هر چیزی تحت آن در حال حاضر منسوخ شده است. با افزایش سرعت اینترنت، کابل های Cat5 نیز در حال منسوخ شدن هستند.

 

رده 5 (Cat5) - شکل قدیمی تر کابل اترنت و سرعت تا 100 مگابیت در ثانیه را امکان پذیر می کند. (مگابیت در ثانیه)

 

رده 5e (Cat5e) – نسخه به روز شده Cat5 است که با کاهش تداخل کابل های برق، سرعت های بالاتری را امکان پذیر می کند.

 

رده 6 (Cat6) - بسته به منطقه، سرعت تا 10 گیگابیت را فعال می کند. کابل Cat6 دارای سیم های نازکی است که از نظر نسبت سیگنال به نویز آن کمک می کند. کابل‌ها از کابل‌های Cat5 سفت‌تر هستند، که می‌تواند کارکرد آنها را در گوشه‌های تنگ سخت‌تر کند.

 

رده 6a (Cat6) - یک نسخه بهبود یافته از کابل Cat6. سرعت 10 گیگابیت را امکان پذیر می کند. کابل ها دو برابر پهنای باند نسبت به Cat6s نیز ارائه می دهند. اغلب اوقات کابل‌های Cat6 برای کاهش نویز الکتریکی و تشعشعات الکترومغناطیسی از تأثیرگذاری بر سیگنال‌ها محافظت می‌شوند.

 

رده 7 (Cat7) - ارائه حداکثر سرعت 10 گیگابیت در ثانیه (گیگابیت در ثانیه) تا فاصله 15 متری. کابل‌های پیچ خورده Cat 7 باید کاملاً محافظ باشند، که باعث حذف تداخل و بهبود مقاومت در برابر نویز الکتریکی می‌شود.

 

رده 8 (Cat8) – پهنای باند 2000 مگاهرتز و سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه را فعال می کند. این کابل ها به طور خاص برای مراکز داده و شبکه های سازمانی طراحی شده اند، بنابراین بسیار گران تر هستند.

 

برای یک شبکه تجاری، به سراغ بالاترین نوع کابل بروید تا بهترین نتیجه را بگیرید. برای یک شبکه خانگی، بهتر است به سراغ بالاترین کابلی بروید که می توانید خرید را توجیه کنید که سرعت وعده داده شده توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت شما را ارائه می دهد.

 

با این حال، برخی از دستگاه های قدیمی ممکن است از انواع کابل های جدید پشتیبانی نکنند، بنابراین ممکن است لازم باشد قبل از خرید بررسی کنید.

 

محدودیت های کابل های اترنتالبته، مانند هر کابلی، آنها محدودیت های خاصی دارند. اینها تمایل دارند بر روی حداکثر طول کابل ممکن تمرکز کنند بدون اینکه کیفیت سیگنال و همچنین دوام را به خطر بیندازند.از نظر طول، کابل های اترنت می توانند از حداکثر 324 فوت برای Cat5 تا حدود 700 فوت برای کابل Cat6 متغیر باشند. با این حال، هر چه طولانی تر باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که تحت تأثیر تداخل قرار گیرند.این روزها، کابل های اترنت با کارایی بالا مانند انواع Cat6 تقویت شده، به لطف استفاده از سیم های مسی تخصصی و نوار فویل، می توانند عملکرد قابل اعتمادی را ارائه دهند.قدرت از طریق اترنت (PoE)برق از طریق اترنت (PoE) به دستگاه ها اجازه می دهد تا جریان الکتریکی را از طریق کابل اترنت دریافت کنند. این بدان معناست که دستگاه ها فقط باید با یک سیم تغذیه شوند. این به ویژه در هنگام راه اندازی دستگاه های شبکه الکترونیکی که در آن سوکت های برق کم یا بدون وجود است، مفید است.فناوری PoE برای پشتیبانی از نقاط دسترسی بی‌سیم اختراع شد که برای کار کردن به قدرت نیاز داشتند. به زودی، این فناوری توسط تلفن ها، دوربین های نظارت IP و حتی رایانه ها مورد استفاده قرار گرفت.شما می توانید با استفاده از انژکتورها یا سوئیچ های شبکه PoE برای تغذیه اقلام خود به این مهم دست یابید.دستگاه‌ها و انژکتورهای PoE می‌توانند از کابل‌های اترنت استاندارد برای انتقال برق و داده‌ها استفاده کنند.

چرا از کابل اترنت استفاده کنیم؟

وای فای در چند سال اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. پیشرفت‌های فناوری منجر به ارائه سرعت‌های سریع‌تر و پوشش مطمئن‌تر وای‌فای شده است. با این حال، سیگنال‌های WiFi تنها می‌توانند با دستگاه‌های زیادی در یک زمان مقابله کنند. با وجود بسیاری از دستگاه‌های دارای WiFi که برای سیگنال مبارزه می‌کنند، ممکن است این سرویس ضعیف یا ناپایدار باشد.به علاوه، دراپ زون های وای فای در خانه های قدیمی رایج است. سیگنال های وای فای هنگام عبور از دیوارها می توانند ضعیف شوند. همچنین، سایر اقلام روزمره خانگی می توانند بر سیگنال های WiFi تأثیر بگذارند، مانند:مایکروویومانیتور کودکدوربین های بی سیمتلفن های بی سیمگیرنده های تلویزیون ماهواره ایسیم کشی سخت دستگاه های خود به روتر با کابل های اترنت می تواند سرعت را بهبود بخشد، به خصوص هنگام پخش جریانی، بازی یا دانلود فایل ها.بحث دیگر برای اترنت نسبت به WiFi امنیت است. هر کسی که در محدوده باشد می تواند به داده هایی که از طریق امواج WiFi منتقل می شود دسترسی داشته باشد. همانطور که داده ها از طریق امواج رادیویی در هوا منتقل می شوند، می توان آنها را رهگیری کرد. با این حال، داده های ارسال شده از طریق اترنت فقط در شبکه محلی قابل دسترسی هستند.باید دستگاه های زیر را سیم کشی کنید:روترها و مودم هاکامپیوترهای رومیزیلپ تاپ های ثابتکنسول های بازیتلویزیون های هوشمنددستیاران هوشمندچاپگرهادرایوهای NASدوربین های مدار بستهنقاط دسترسی بی سیمبلندگوهای هوشمنداگر متوجه شدید که دستگاه های بیشتری نسبت به پورت های روتر خود دارید، می توانید از یک سوئیچ شبکه استفاده کنید. سوئیچ شبکه (یا سوئیچ اترنت) وسیله ای است که به شما امکان می دهد با دادن پورت های بیشتر شبکه بزرگتری را راه اندازی کنید.سوئیچ های شبکه در اندازه ها و بودجه های مختلف، از 10 پوند تا 10،000 پوند عرضه می شوند. هر چه سوئیچ شما گرانتر باشد، قابلیت های بیشتری می توانید داشته باشید. برای راه‌اندازی‌های ساده و خانگی، یک سوئیچ مدیریت نشده با تعداد پورت کم در نظر بگیرید. برای مشاغل، ممکن است بخواهید به دنبال یک سوئیچ هوشمند مدیریت شده یا مدیریت شده باشید.

جمع بندی

کابل های اترنت ستون فقرات هر شبکه کامپیوتری هستند. آنها اطلاعات شما را از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل می کنند و به ساخت خانه/دفتر هوشمند کمک می کنند. اگر به دنبال کابل های اترنت هستید، به فروشگاه زیتون کابل بروید، جایی که ما طیف وسیعی از کابل های اترنت را برای تمام نیازهای شبکه شما داریم.

منبع: https://www.comms-express.com/blog/what-does-an-ethernet-cable-do/

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/0wXG
نظرتان را بنویسید