مهمترین ویژگیهای سنگ ساختمانی

مهمترین ویژگیهای سنگ ساختمانی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

می توان گفت سنگ از پرکاربردترین و راج ترین مصالح ساختمانی می باشد که از گذشته تا به امروز در ساخت ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ ها دارای قابلیت های منحصر به فردی هستند که در هیچ یک از دیگر مصالح ساختمانی این ویژگی ها وجود ندارد.

از مهم ترین ویژگی های سنگ های ساختمانی می توان به دوام ، مقاومت و استحکام بالا ، جلاپذیری بسیار ، مقاومت سایشی و ضربه ای بالا ، برخورداری از قابلیت برش و صیقل دادن ، برخورداری از قابلیت شستشو ، ثبات رنگ در شرایط آب و هوایی مختلف ، داشتن مقاومت کششی و خمشی مناسب ، غیر قابل نفوذ بودن ، مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی و … اشاره کرد.

سنگ های ساختمانی برای پوشش فضای خارجی ساختمان شامل سنگ نما ، سنگ دیوار حیاط و دیوار های مرزی ، سنگ کف حیاط و فضاهای باز همانند بالکن ها ، پشت بام ، پیاده رو ، سنگ پله فضای بیرونی ، ابزار نما شامل ستون ها و …. استفاده می شود. همینطور از سنگ های ساختمانی برای فضای داخلی ساختمان نیز شامل دیوار های پارکینگ ، دیوار های راه پله ، دیوار های داخل خانه ، سنگ قرنیز دیوار ها و … استفاده می شود.

مراکز خرید سنگ ساختمانی
معادن سنگ بسیاری در کشورمان وجود دارد که می توان انواع سنگ ها با خاصیت ها و ویژگی های گوناگون شامل گرانیت ، تراورتن ، مرمر ، مرمریت ، تراونیکس ، سنگ های تزئینی ، سنگ لاشه و … را به واسطه استخراج از این معادن فرآوری نمود. در صورتی که قصد خرید سنگ ساختمانی را دارید ، می توانید بهترین مراکز خرید سنگ ساخنمانی که در ادامه معرفی کرده ایم را در نظر داشته باشید.کاربرد و کاربری مناسب سنگ ساختمان
در هنگام خرید سنگ ساختمانی باید به کاربرد مناسب آن متناسب با کاربری که در نظر دارید ، توجه شود. در صورتی که از سنگ نامناسبی ر زمینه نامناسب استفاده گردد ، به مروز زمان ممکن است دچار فرسایش ، شکست و خرد شدگی و … گردد. به عنوان مثال سنگ مرمریت برای نمای ساختمان زیباست اما مناسب نیست و پس از گذشته زمان دچار فرسایش و ترک خوردگی می شود. همینطور استفاده از سنگ گرانیت در نمای ساختمان ممکن است به دلیل چسبندگی کم ، سقوط کرده و از نما جدا شود.

به همین دلیل در ادامه قصد داریم به کاربرد هر کدام از انواع سنگ های ساختمانی بپردازیم. فراموش نکنید عواملی شامل ضخامت سنگ ، سورت سنگ ، فرآوری های انجام شده بر روی سنگ و … نیز می توانند بر روی کاربری و طول عمر سنگ ها تاثیر خود را بگذارند.

کاربرد سنگ تراورتن در ساختمان
استفاده از سنگ تراورتن در نمای جلو و پشت ساختمان ها
کاربرد سنگ تراورتن در دیوارهای داخلی و همچنین خارجی بنا
تراورتن سنگ ساختمانی مناسب برای کف پوش قسمت خارجی ساختمان
استفاده از تراورتن به عنوان ساخت ابزار نما
و …

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/KPMz
نظرتان را بنویسید