قوانین و مقررات تمام دانشگاه های روزانه ، شبانه ، پیام نور

قوانین و مقررات تمام دانشگاه های روزانه ، شبانه ، پیام نور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

ترک تحصیل دانشجویان دلایل مختلفی دارد ، بیشتر دانشجویانی که قصد ترک تحصیل و انصراف دادن را دارند ، علاقه به رشته و دانشگاه پذیرفته شده خود ندارند و یا اینکه دانشگاه محل تحصیل از نظر مسافت دور است. البته عده ای از دانشجویان نیز هستند که از عهده پرداخت شهریه دانشگاه آزاد یا شهریه دانشگاه پردیس خودگردان بر نمی آیند و به همین دلیل میخواهند انصراف دهند تا با شرکت و ثبت نام کنکور سال بعد ، در دانشگاه دولتی روزانه قبول شوند.
مرتبط بخوانید : ادامه تحصیل بعد از چند سال ترک تحصیل

دانشجویانی که به تازگی در دانشگاه پذیرفته شده اند اگر به مدت یک ترم یا بیشتر به دانشگاه مراجعه نکنند یعنی غیبت داشته باشند ، به صورت خودکار در دسته دانشجویان انصرافی قرار می گیرند ( یعنی ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف ) و حتی در صورت پشیمانی دیگر امکان ادامه تحصیل در دانشگاه مربوطه را نخواهند داشت.
شرایط و هزینه انصراف از دانشگاه
دانشجویان برای ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف باید هزینه پرداخت کنند اما آیا هزینه انصراف شامل حال تمام دانشجویانی که ترک تحصیل کرده اند ، می شود ؟ طبق قوانین دانشگاه ها دانشجویانی که هیچ گونه ثبت نام اولیه در دانشگاه انجام نداده اند و مدارکی در دست دانشگاه ندارند ، در صورت ترک تحصیل نیازی نیست که هزینه انصراف پرداخت کنند اما در صورتی که در دانشگاه پذیرفته شده ثبت نام کرده اند ، باید برای انصراف از تحصیل هزینه بپردازند که میزان هزینه انصراف از تحصیل در دانشگاه های مختلف روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان و …. و همچنین در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری متفاوت است.
مرتبط ببینید : شرایط و هزینه انصراف از دانشگاه آزاد

دانشجوی انصرافی مجاز است به فاصله سه ماه انصراف خود را پس بگيرد در غيراينصورت واحد دانشگاهي بايد حکم انصراف را صادر و به دانشجو ابلاغ نمايد.شرایط انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد 1400 به چه صورت است ؟
پذیرفته شدگان دانشگاه روزانه در صورت انصراف از تحصیل به مدت یکسال از شرکت در کنکور محروم هستند اما این قانون شامل حال پذیرفته شدگان دانشگاه های غیرروزانه نمی شود.
شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی دانشجویان آقا به چه صورت است ؟
دانشجویان آقا پس از انصراف از دانشگاه حداکثر تا یک سال پس از تاریخ انصراف می توانند وارد رشته و دانشگاه دیگری شوند و در غیر این صورت مشمول غیبت سربازی خواهند شد.
شرط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور 1400 چگونه است ؟
پذیرفته شدگان دانشگاه روزانه در صورت انصراف از تحصیل به مدت یکسال از شرکت در کنکور محروم هستند حتی در صورت ترک تحصیل از دانشگاه بدون انصراف نیز به مدت یکسال محروم هستند.
 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/LQNW
نظرتان را بنویسید