آیا می دانید چگونه باید سنگ قبر انتخاب کرد ؟

آیا می دانید چگونه باید سنگ قبر انتخاب کرد ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
البرز

ویژگی های سفارش سنگ قبر

هزینه سنگ قبر بسته به نوع سنگ، اندازه سنگ، ضخامت، طرح، رنگ و حکاکی روی آن می تواند متفاوت باشد.
ضخامت سنگ ها 4 سانتی متر می باشد که در صورت دوتایی (2 عددی 2 سانتی متری) هزینه تا 15% کمتر از قیمت های درج شده خواهد بود ابعاد سنگ قبرها 80 در 160 سانتی متر است.
گرانترین نوع سنگ مورد استفاده برای خرید سنگ قبر ، سنگ شبق است. 

این سنگ دارای رنگ مشکی و آینه ای زیبا می باشد. سنگ شبق دارای تراکم بالا و نفوذپذیری بسیار کم در برابر آب بوده و برای حکاکی لیزری نیز بسیار مناسب است. تمامی این ویژگی ها سنگ شبق را مناسب سلیقه گروه خاصی از مردم کرده است

گرانیت تویسرکان، سنگ سیمین اصفهان، مرمر سفید و سنگ برزیلی نیز از جمله سنگ های با کیفیت و زیبایی هستند که برای سنگ قبر استفاده می شوند. این سنگ ها نسبت به سنگ های شبق ارزان تر هستند.


چاپ عکس روی سنگ قبر

گاهی اوقات خانواده فرد درخواست چاپ عکس متوفی بر روی سنگ قبر می کنند که این امکان برای سنگ تراشان وجود دارد و با توجه به امکانات و دستگاه های جدید می توان تقریباً 100 درصد مشابهت عکس را روی سنگ قبر چاپ کرد .

 امکان چاپ رنگی عکس متوفی نیز وجود دارد اما برای چاپ عکس رنگی روی قبر باید از کاشی و سرامیک استفاده کرد. قوانین و مقرراتی در خصوص چاپ عکس به خصوص در کشور ما وجود دارد که در هنگام سفارش باید رعایت شود.

عوامل موثر بر انتخاب سنگ قبر

انتخاب سنگ قبر نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. به غیر از رنگ و ظاهر که اغلب برای بازماندگان بسیار مهم است، عوامل دیگری مانند نوع سنگ مورد استفاده، مقاومت سنگ در برابر عوامل خارجی مانند باران و رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید، روشن یا نبودن، یا استحکام. 

سنگ برای حکاکی کتیبه و حتی قیمت از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب سنگ قبر است.سنگ مرمر اغلب یکی از محبوب ترین سنگ ها برای سنگ قبر است، اما این سنگ ها به دلیل کیفیت بالا و زیبایی چشمگیر قیمت بالایی دارند. از سنگ های گرانیت اغلب به رنگ مشکی نیز می توان برای سنگ قبر استفاده کرد که با توجه به انواع مختلف این سنگ و حتی رنگ های متنوع آن می تواند انتخاب گسترده ای را در مقابل مشتریان داشته باشد. در ادامه عوامل موثر بر سنگ قبر را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم.

سلیقه شخصی

 سنگ قبر در رنگ ها و طرح های مختلف قابل خریداری است. سنگ قبر در سیاه و سفید رایج است، اما شما می توانید از هر رنگ سنگی استفاده کنید. سنگ قبر نیز دارای طرح های مختلفی (با ارتفاع، تریم، قاب بالا و ...) است که می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود آن ها را انتخاب کنید


مذهب و اعتقادات خانوادگی

بسته به مذهب می توان از انواع سنگ قبرها استفاده کرد، مثلاً سنگ قبرهای مسلمانان، ارامنه و یهودیان با یکدیگر متفاوت است که باید بر اساس مذهب انتخاب شوند. در این میان در برخی خانواده ها روش ها و آداب و رسوم خاصی وجود دارد که می توان به قبرهای خانوادگی اشاره کرد که با توجه به قبر خانوادگی اقدام به خرید سنگ قبر می کنند.

کیفیت سنگ

در ایران اکثر سنگ قبرها معمولاً در محیط باز و نزدیک به باد، باران و نور مستقیم خورشید قرار می گیرند، بنابراین سنگ قبر باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به خوبی عمل کرده و در برابر شرایط جوی مختلف مقاوم باشد.

طرح سنگ قبر 

طرح سنگ قبر شامل اطلاعات متوفی، متن و شعر انتخاب، تصویر و... ابتدا باید توجه کنیم که چه طرحی را می خواهیم روی سنگ قبر حک کنیم، سپس سنگ صحیح را انتخاب کنیم زیرا برخی از طرح ها قابل اجرا نیست. در انواع سنگ قبرهابه عنوان مثال، برخی علاقه مند به ساخت مجسمه سنگ قبر در R.

قوانین صومعه

نکته دیگری که باید در نظر گرفت قوانین صومعه است. مثلاً در بهشت ​​زهرا گذاشتن گلدان، شمع، قاب بالای قبر و ارتفاع دادن به سنگ قبر ممنوع است. حتما قبل از خرید با مسئول حرم صحبت کنید و از قوانین خاص آنها مطلع شوید.

قیمت سنگ قبر

 قیمت یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب سنگ قبر است و هرکسی با توجه به بودجه مالی خود اقدام به خرید سنگ قبر می کند. 

نظرتان را بنویسید