عوارض سکس های خانوادگی

عوارض سکس های خانوادگی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab

در خصوص سکس های خانوادگی چه میدانید؟ آیا تا به حال در خصوص سکس دختر و پدر و یا سکس مادر و پسر چیزی شنیده اید؟ شعله های شهوت و نیاز جنسی، گاهی چنان زبانه می کشاند که کار به برقراری رابطه جنسی با یکی از اعضای خانواده می کشد. این نوع سکس یکی از بدترین و پرآسیب ترین سکس هایی است که می تواند در یک جامعه رخ دهد.

گاهی اوقات ممکن است در این نوع روابط، یک طرف قضیه ناراضی و طرف دیگر راضی باشد و گاهی هم ممکن است هر دو نفر از انجام این کار راضی باشند. با توجه به اینکه آمار دقیقی در خصوص رابطه جنسی خانوادگی در کشور ما مشخص نشده است اما نمی توان وجود چنین روابطی را انکار کرد. در این بخش تصمیم داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

 

سکس های خانوادگی چیست

سکس های خانوادگی نوعی از رابطه جنسی است که بین اعضای خانواده برقرار می شود. این سکس ها معمولا بین مادر و پسر و یا پدر و دختر برقرار می شود. چه بسا گاهی ممکن است این روابط بین خواهر و برادر نیز برقرار شود. منشا این نوع رابطه جنسی گاهی ممکن است خشونت خانگی باشد. یعنی پدری دخترش را به زور و تهدید به رابطه جنسی وادار کند. طبیعتا زمانی که این رابطه در قالب خشونت انجام شود، آسیب های بیشتری را در بر خواهد داشت.

همانطور که می دانید نه تنها در ایران، بلکه در اکثر کشورها برقراری رابطه جنسی با محارم ممنوعیت دارد. طبق احکام دینی و شرعی نیز این روابط حرام هستند. اما متاسفانه نمی توان وجود چنین روابطی را انکار کرد. کمی قبل تر به این موضوع اشاره کردیم که ممکن است بعضی از این سکس های خانوادگی در قالب زور و تهدید و یا تجاوز جنسی صورت بگیرد.

اما گاهی اوقات نیز ممکن است این روابط با رضایت دو طرف اتفاق بیفتد. به طور مثال رابطه جنسی بین پسر و مادر و یا دختر و پدر با رضایت هر دوی آنها انجام شود. به جرات می توان گفت کسانی که تن به چنین روابطی می دهند، از لحاظ روحی و روانی مشکلاتی دارند. چرا که هیچ کس در حالت عادی دست به چنین کارهایی نمی زند.

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید در بعضی مواقع ممکن است والدین فرزندان خود را به انجام چنین روابطی دعوت کنند. به طور مثال در سکس مادر و پسر، ممکن است پیشنهاد سکس از جانب مادر مطرح شود. گاهی اوقات ممکن است پدر یا مادر نسبت به فرزندشان که در دوران بلوغ به سر می برد، احساسات شهوت آلود پیدا کنند و حتی ممکن است مدت ها این احساسات را در سر بپرورانند. بنابراین این افکار باعث می شود تا بلاخره کار به برقراری رابطه جنسی کشیده شود. اما آیا میدانید علت و عوارض این روابط چیست؟ با ما همراه باشید تا در خصوص علت و عوارض این روابط اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

حتما بخوانید: خشونت های جنسی

 

 

 

 

 

علت سکس های خانوادگی

عواملی مختلفی منجر به برقراری سکس های خانوادگی می شود که عموما به دلیل مشکلات روانی یکی از اعضای خانواده است. در این برخی از مهم ترین علت های روابط خانوادگی مطرح شده است.

اختلالات شخصیتی

یکی از اصلی ترین دلایل سکس های خانوادگی، اختلالات شخصیتی است. اختلالات شخصیتی دلایل مختلفی دارد که هر کدام از آنها می تواند به نوعی فرد را به کارهای غیر اخلاقی، مثل تجاوز جنسی و سکس خانوادگی وادار کند. این موضوع به شدت آسیب زا است.

تجربیات بد دوران کودکی

گاهی علت سکس های خانوادگی می تواند ریشه در کودکی افراد داشته باشد. ممکن است یکی از والدین در کودکی خود، تجاوز جنسی و یا سوء استفاده جنسی را تجربه کرده باشند و آن را با هیچ کس در میان نگذاشته باشند. همانطور که می دانید آسیب های سکوت در برابر تجاوز جنسی تا حدی بالاست که شخصیت فرد را به طور کلی دگرگون می کند.

باورهای غیر منطقی

یکی دیگر از دلایل سکس های خانوادگی، داشتن باورهای غیر منطقی است. در بسیاری از موارد شاهد این موضوع هستیم که پدری می گوید "چرا دخترم را به دست غریبه بسپارم؟!" و با ادامه دادن به همین افکار پوچ و غیر منطقی به سمت برقراری رابطه جنسی با دخترش کشیده می شود. و یا در خصوص سکس مادر و فرزندی نیز همین موضوع صدق می کند. گاهی هم ممکن است این افکار غیر منطقی از سوی فرزندان باشد.

اختلالات جسمانی و روانی

گاهی اوقات علت سکس خانوادگی می تواند وجود یک سری اختلالات جسمانی و روانی مثل افسردگی، اسکیزوفرنی و... باشد. افرادی که شخصیت سالمی ندارند و سال هاست که بار مشکلات روانی شان را به دوش می کشند، برای سکس های خانوادگی مستعدتر هستند.

سکس های خانوادگی

عوامل بازدارنده در جامعه

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید گاهی اوقات عوامل و قوانین بازدارنده در جامعه، زمینه ای برای شکل گرفتن سکس های خانوادگی باشد. بعضی از افراد اصلا تمایلی به ممنوع شدن و محدود شدن ندارند. همین موضوع می تواند باعث تفکرات منفی برای این افراد شود.

حتما بخوانید: خشونت علیه کودکان

 

عوارض سکس های خانوادگی

بدیهی است که سکس های خانوادگی و رابطه جنسی بین مادر و پسر یا پدر و دختر عوارض روانی به همراه داشته که شامل موارد زیر است.

اختلالات روانی

یکی از اصلی ترین عوارض سکس های خانوادگی، به وجود آمدن اختلالات روانی برای افراد است. از آنجایی که هر دو طرف به خوبی می دانند این کار چه عواقبی دارد و یا چه خطراتی آنها را تهدید می کند، به نوعی وسواس فکری دچار می شوند. این وسواس فکری در آینده برای شخصیت این افراد بسیار مخرب خواهد بود.

از دست دادن اعتماد به نفس

به طور مثال اگر در سکس پدر و دختری، پدر طرف راضی رابطه باشد و دختر طرف قربانی، قطعا شخصیت دختر با عدم اعتماد به نفس شکل خواهد گرفت. در چنین روابطی اگر یکی از طرفین مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته باشد، به اختلالات شخصیتی و روانی نیز دچار می شود.

بدبینی نسبت به جنس مخالف

یکی دیگر از عوارض سکس های خانوادگی، بدبینی نسبت به جنس مخالف است. افرادی که به اصطلاح این کار را بی عیب و بدون مشکل می دانند، به شدن نسبت به جنس مخالفشان بدبین می شوند. حتی خوب است تا بدانید اگر یک طرف رابطه، ناراضی باشد و مورد آزار  اذیت قرار گرفته باشد، این بدبینی در وی شدیدتر می شود.

زوال شخصیتی

یکی دیگر از عوارض سکس های خانوادگی، زوال شخصیتی است. دوری از زندگی اجتماعی، پرورش افکار منفی، اختلال در خواب، پایین آمدن کیفیت زندگی، احساس کرختی و بی علاقگی نسبت به همه چیز و... همگی از مواردی هستند که در نهایت می توان آنها را زوال شخصیتی نامید.

در ادامه بخوانید: کودک آزاری جنسی

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ سکس های خانوادگی چیست؟

✔️​ سکس های خانوادگی نوعی از رابطه جنسی است که بین اعضای خانواده برقرار می شود که در متن مقاله شرح داده شده است.



 

2- ✔️ علت سکس های خانوادگی چیست؟

✔️ عواملی مختلفی مثل اختلالات شخصیت منجر به برقراری سکس های خانوادگی می شود که در متن مقاله توضیح داده شده است.



 

3- ✔️ عوارض سکس های خانوادگی چیست؟

✔️​ سکس های خانوادگی و رابطه جنسی بین مادر و پسر یا پدر و دختر عوارض روانی داشته که در متن مقاله مطرح شده است.

منبع : عوارض سکس های خانوادگی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/LKMX
نظرتان را بنویسید