اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که با حضور در جلسه آزمون کارشناسی ارشد با یک دیگر به رقابت پرداخته اند می توانند نتایج اولیه این آزمون را در سایت سازمان سنجش مشاهده نمایند . نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1400 شامل درصد دروس امتحانی ، رتبه و تراز داوطلبان بوده و وضعیت مجاز بودن آن ها را برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد رقم می زند . 



پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400 داوطلبان می بایست منتظر اعلام نتایج اولیه آزمون باشند . نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد به صورت کارنامه در اختیار داوطلبان قرار گرفته و پیرو آن رتبه و تراز داوطلب به همراه وضعیت مجاز بودن وی برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد مشخص می شود . متقاضیان رشته محل های دانشگاه آزاد نیز می بایست نتایج خود را در همین کارنامه مشاهده نمایند .

نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400 وضعیت علمی داوطلب را در مقایسه با سایر رقبا تعیین نموده و به داوطلب در نحوه چینش انتخاب ها کمک می کند . کلیه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد می بایست در این مرحله نسبت به دریافت کارنامه و مشاهده نتایج اولیه خود اقدام نمایند . در ادامه زمان و نحوه اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400 را شرح می دهیم .







زمان و نحوه اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400
نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1400 معمولا یک ماه پس از برگزاری آزمون و حدودا در مرداد ماه اعلام خواهد شد . کلیه داوطلبانی که در زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در جلسه آزمون حضور داشته و با سایر داوطلبان به رقابت پرداخته اند می بایست در این زمان به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و نتایج خود را مشاهده نمایند .



 نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400 به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد .



نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400 به صورت کارنامه منتشر شده و بر روی این سایت قرار می گیرد . متقاضیان پس از مراجعه به سایت مذکور می بایست از منوی سمت راست وارد بخش کارشناسی ارشد شده و در صفحه مربوطه بر روی لینک کارنامه اولیه کارشناسی ارشد کلیک کنند . در ادامه پس از انتخاب گزینه ورود به سیستم دو روش جستجو ظاهر می شود :


1 – بر اساس شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام
2 – بر اساس شماره پرونده و اطلاعات فردی






حال کافی است از طریق یکی از این روش ها وارد میز کار خود شده و کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1400 را دریافت نمایید .

توجه داشته باشید در صورت فراموشی اطلاعات ثبت نام می توانید برای بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام ارشد از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اقدام کنید .

بیشتر بخوانید: دریافت شماره پرونده و کد رهگیری کنکور ارشد





کاربرد کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1400
کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1400 حاوی درصد دروس امتحانی ، رتبه و تراز داوطلب ، وضعیت مجاز بودن وی و رتبه آخرین نفر قبولی در گرایش های مختلف مجموعه امتحانی مربوطه می باشد . متقاضیان با بررسی نتایج اولیه کارشناسی ارشد که در این کارنامه درج شده می توانند اولویت بندی انتخاب های خود را به نحو احسن انجام دهند ، البته در صورتی که مجاز به شرکت در مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد شده باشند . تصویر زیر نمونه ای از کارنامه اولیه کارشناسی ارشد را نشان می دهد .







هر چند عوامل دیگری نیز در این مرحله تاثیر گذار بوده و باید مورد توجه قرار گیرد اما تحلیل درست کارنامه داوطلب می تواند بهترین انتخاب را برای وی رقم بزند . داوطلبان پس از دریافت این کارنامه و مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد به مطالعه دقیق آن بپردازند . رشته محل های ارائه شده به همراه شرایط ، ضوابط و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 در این دفترچه درج شده که می تواند راهنمای مناسبی برای داوطلبان باشد .

در ادامه بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد









مشاوره اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400
داوطلبان می بایست در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 عوامل مختلفی چون علاقه ، مسیر ، هزینه و کیفیت دانشگاه را نیز مورد بررسی قرار داده و برای اولویت بندی خود تنها به رتبه و تراز اکتسابی در مرحله اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد اکتفا نکنند .

همچنین از آن جا که انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 به صورت مجزا انجام می شود متقاضیان رشته محل های این دانشگاه با استفاده از شناسه مندرج در انتهای کارنامه اولیه کارشناسی ارشد و مراجعه به سایت azmoon.org می توانند انتخاب های خود را انجام دهند . این شناسه تحت عنوان کد دسترسی به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می باشد .

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده خدمت رسانی به داوطلبان بوده و با تحلیل درست کارنامه اولیه ، داوطلبان را در انتخاب رشته ای دقیق راهنمایی می کنند . برای ارتباط با مشاوران این مرکز می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده نمایید . 

در ادامه بخوانید: نحوه انتخاب رشته ارشد









سوالات متداول


1- آیا متقاضیان رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز نتایج اولیه خود را در سایت سازمان سنجش مشاهده می کنند ؟
بله ، نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد در قالب یک کارنامه منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد .




2- وضعیت مجاز بودن داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد چگونه بررسی می شود ؟
رتبه داوطلب با آخرین رتبه مجاز در سهمیه مقایسه شده و نتیجه آن در ستون مربوطه درج می شود .




3- آیا با بررسی رتبه و تراز مندرج در کارنامه اولیه کارشناسی ارشد می توان به اولویت بندی رشته محل های انتخابی پرداخت ؟
خیر ، عوامل مختلفی در نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد موثرند که یکی از آن ها رتبه و تراز اکتسابی داوطلب می باشد .

منبع : اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3Ljx
نظرتان را بنویسید