اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400

اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400 را در دو مرحله منتشر کرده و بر روی سایت خود به آدرس sanjesh.org قرار می دهد . نتایج اولیه کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد در قالب یک کارنامه منتشر شده و امکان شرکت در انتخاب رشته را برای داوطلبان مجاز فراهم می کند . نتایج نهایی کارشناسی ارشد نیز معمولا در شهریور ماه به صورت مجزا منتشر شده و محل قبولی داوطلب را مشخص می نماید .




سازمان سنجش به منظور ایجاد رقابتی سالم برای راهیابی به مراکز آموزشی تحصیلات تکمیلی ، مقدمات لازم برای برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400 را فراهم کرده و نتایج این آزمون را در دو مرحله اعلام می کند . در مرحله اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد وضعیت علمی متقاضیان در دانشگاه های سراسری ( روزانه و غیر روزانه ) و دانشگاه آزاد مشخص شده و امکان انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز فراهم خواهد شد .

 متقاضیان می بایست به بررسی کارنامه اولیه کارشناسی ارشد خود پرداخته و در صورت مجاز بودن نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه اقدام نمایند تا سازمان سنجش بر اساس آن نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1400 را اعلام کند . لازم به ذکر است داوطلبان به منظور اولویت بندی رشته محل های دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان باید در انتخاب رشته کارشناسی ارشد شرکت نمایند اما انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت مجزا و در سایت azmoon.org انجام می شود .

پس از بررسی های صورت گرفته توسط نرم افزار سازمان سنجش ، جواب انتخاب رشته کارشناسی ارشد منتشر شده و محل قبولی داوطلبان مشخص می گردد . در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج کارشناسی ارشد 1400 می پردازیم . 



زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400
همان طور که گفتیم نتایج کنکور کارشناسی ارشد در دو مرحله اعلام شده و داوطلبان می توانند در بازه های زمانی مشخص نتیجه هر مرحله را مشاهده نمایند . در قسمت زیر به بررسی زمان اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور کارشناسی ارشد می پردازیم :


زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1400
پس از تصحیح پاسخنامه های داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ، نتایج اولیه این آزمون منتشر شده و در قالب کارنامه علمی بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد . بر اساس تجربیات سالیان گذشته نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد معمولا یک ماه بعد از برگزاری آزمون ، حدودا در مرداد ماه اعلام شده و حاوی رتبه ، تراز و وضعیت مجاز بودن داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد می باشد .



 نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400 به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد .



بیشتر بخوانید: اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1400


زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400
داوطلبانی که بر اساس نتایج اولیه کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد شده و فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل می کنند باید منتظر اعلام جواب نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400 باشند تا از وضعیت قبولی یا مردودی خود مطلع شوند . هر چند انتظار می رود سازمان سنجش شهریور ماه را به عنوان زمان انتشار اسامی پذیرفته شدگان ارشد در نظر بگیرد اما به دلیل تغییرات احتمالی در این خصوص به داوطلبان توصیه می کنیم با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد پیگیر اخبار و اطلاعیه های مرتبط باشند . 





نتایج نهایی کنکور ارشد 1400 به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد .



بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400





نحوه اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400
سازمان سنجش به منظور رفاه حال داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 1400 سامانه ای طراحی کرده که کلیه فرآیند های آزمون اعم از ثبت نام ، انتخاب رشته ، و اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد را از این طریق انجام می دهد که برای دسترسی به آن کافی است طبق تصویر زیر وارد بخش کارشناسی ارشد شوید و " سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1400 " را انتخاب نمایید .  



مشاهده اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400 :







گزینه اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400 را انتخاب کنید .







بر روی ورود به سیستم - کارنامه اولیه کارشناسی ارشد کلیک کنید .







با ورود به این سامانه دو روش جستجو در اختیار شما قرار می گیرد که بر اساس آن می توانید به میز کار خود دست یابید .

روش اول : بر اساس شماره پرونده و اطلاعات فردی
روش دوم : بر اساس شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام 

نکته : در صورتی که داوطلبان اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده باشند می توانند از طریق ثبت درخواست در سازمان سنجش نسبت به دریافت شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 اقدام نمایند . 







بر روی گزینه مشاهده کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1400 کلیک کنید تا کارنامه اولیه ارشد به شما نمایش داده شود .






سازمان سنجش با شروع هر فرایند گزینه مربوط به آن را فعال کرده و در میز کار داوطلب به نمایش می گذارد . " مشاهده کارنامه اولیه " و " مشاهده نتیجه نهایی " دو گزینه ای است که در بازه های زمانی فوق الذکر فعال شده و در اختیار شما قرار می گیرد . در ادامه می توانید گزینه های مربوط به اعلام جواب نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400 را مشاهده کنید .


نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400 :



برای مشاهده نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1400 همانند راهنمای تصویری بالا مراحل را سپری کرده و در آخر گزینه مشاهده نتایج نهایی ارشد را مانند تصویر زیر انتخاب کنید .







راهنمای تصویری فوق مربوط به اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته می باشد .


گفتنی است با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد ، جواب اولیه این آزمون در قالب یک کارنامه منتشر می شود اما بعد از این مرحله ، مسیر دو دانشگاه از هم جدا شده و فرآیند های بعدی به صورت مجزا صورت می گیرد . البته طی سه سال گذشته شاهد انتشار نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سایت سازمان سنجش بودیم که در صورت تکرار این روند ، مراحل مشاهده نتایج هم چون داوطلبان دانشگاه های سراسری خواهد بود .



بیشتر بخوانید: دریافت شماره پرونده کنکور ارشد









اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400
هر چند سازمان سنجش از دقت نرم افزار خود اطمینان خاطر داشته و صحت جواب کنکور کارشناسی ارشد را تضمین می کند اما هر ساله با داوطلبانی مواجه هستیم که به این نتایج معترض بوده و به دنبال راهی برای ثبت اعتراضات خود می باشند . این داوطلبان در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص مندرجات کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1400 باید به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و اعتراض خود را در قسمت سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درج نمایند .

اعتراض به نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد نیز به همین روش صورت گرفته و داوطلبان با انتخاب گزینه " اعتراض به نتیجه قبولی " می توانند درخواست خود را ارسال کنند . البته اگر نارضایتی داوطلبان در این مرحله به دلیل اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد باشد می توانند از قابلیت دیگری که این سازمان در اختیار آن ها قرار می دهد استفاده کرده و درخواست تجدید نظر نمایند . 

بیشتر بخوانید: درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد







مشاوره اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400
موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد به عوامل مختلفی چون برنامه ریزی اصولی ، منابع مناسب و اولویت بندی رشته محل های انتخابی بستگی دارد . به عبارت دیگر داوطلبان برای هموار کردن مسیر خود و دستیابی به جواب قابل قبول باید در کنار برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد از منابع مفید استفاده کرده و در زمان انتخاب رشته ارشد 1400 با افراد آگاه و با تجربه مشورت نمایند . کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز داوطلبان انتخاب رشته کارشناسی ارشد را راهنمایی کرده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی سوالات متقاضیان خواهند بود .

در ادامه بخوانید: مشاوره کامل انتخاب رشته کنکور ارشد



سوالات متداول


1- آیا نتایج اولیه کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد 1400 هم زمان اعلام می شود ؟
بله ، سازمان سنجش برای کلیه متقاضیان کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد یک کارنامه علمی صادر می کند .




2- نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1400 از طریق چه سایتی اعلام می شود ؟
سازمان سنجش نتایج نهایی کارشناسی ارشد را در سایت خود به آدرس sanjesh.org منتشر می کند .




3- آیا بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400 امکان تغییر اولویت قبولی وجود دارد ؟
پس از بررسی کارنامه سبز کارشناسی ارشد در صورت داشتن شانس قبولی می توانید نسبت به تغییر اولویت قبولی خود اقدام کنید .

منبع : اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2KgN
نظرتان را بنویسید