بخشش خیانت همسر

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
گاهی اوقات پذیرفتن خیانت از طرف یک دشمن یا فردی که به او احترام نمی گذارید راحت تر است زیرا در این مواقع ، تقریباً انتظار این رفتار را از سوی آن ها داشته یا تا حدودی برای ضربه عاطفی از طرف آن ها آماده هستید . این در حالی است که افراد نزدیک به ما می توانند بیشترین درد را برایمان ایجاد کنند .

زمانی که خیانت در روابط زن و شوهر اتفاق می افتد معمولاً بعد از طی شدن فرایند پردازش هیجانی ، مسئله بخشش خیانت مطرح می شود . اگر در رابطه با همسرتان و از طرف او خیانت دیده اید ، ممکن است این ماجرا آن قدر برایتان دشوار باشد که هنوز برای فکر کردن به بخشش آماده نباشید .

اگر اخیراً با خیانت همسر روبرو شده اید ، ممکن است بخشش در حال حاضر برایتان غیر ممکن باشد زیرا شما هنوز تلاش می کنید که علت خیانت را بفهمید . با این حال ، وقتی به مرحله تصمیم گیری در مورد بخشش خیانت می رسید اگر در نهایت تصمیمتان بر گذشت باشد لازم است گام هایی در این زمینه بردارید که در ادامه با آن ها آشنا می شوید اما قبل از آن لازم است با مفهوم بخشش بیشتر آشنا شوید .




بخشش چیست
بخشش به این معنا نیست که آن چه همسرتان انجام داده اشکالی ندارد و همچنین به او اجازه توجیه خیانت را نمی دهد اما این امر لازم است درک شود که ارزش یک فرد به دلیل انتخاب ضعیفش نباید تغییر کند .

بخشش ، یک انتخاب است و نه یک احساس ، به عنوان مثال ، هر زمان که احساسات شما نسبت به همسرتان نرم شود آن وقت می توانید به بخشش فکر کنید و اگر زن یا شوهر شما به خیانت ادامه دهد ، بخشش لزوماً به این معنی نیست که حتماً باید به زندگی با او ادامه دهید .

در واقع بخشش خیانت همسر به این معنی است که اگر رابطه خود با همسرتان را قطع کردید ، می دانید که از همه توان خود برای کمک به او در یادگیری ، رشد و تغییر استفاده کرده اید و اگرچه این اتفاق نیفتاده است اما تغییر شخص ، به خودش بستگی دارد . این حرفی که از قدیم گفته اند : " ببخش و فراموش کن " را فراموش کنید زیرا اگر می توانستیم فراموش کنیم به بخشش نیاز نداشتیم .



حتما بخوانید: طلاق پس از خیانت همسر




راه های بخشش خیانت همسر
چگونه می توان خیانت همسر را ببخشید ؟ به یاد داشته باشید که بخشش خیانت همسر ، کاری بسیار دشوار و زمان بر است بنابراین ، فراموش نکنید که صبور بوده و تمام تلاشتان را انجام دهید . در ادامه با راه های گذشت از خیانت زن و شوهر آشنا می شوید .



 ترحم خریدن را کنار بگذارید

معمولاً وقتی نشانه های خیانت شوهر را کشف می کنید در ابتدا ، احساساتی مثل خشم و عصبانیت را تجربه خواهید کرد و ماندن در این عصبانیت بسیار راحت است زیرا در این تاریکی احساس راحتی به شما منتقل شده و داستان خیانت همسر را بارها و بارها به خودتان می گویید .

ماندن در خشم ، روشی برای هضم موقعیت است و همچنین به شما کمک می کند که افرادی را در کنار خود داشته باشید که طرف شما باشند . یکی از راه های گذشت از خیانت زن و شوهر این است که در این وضعیت بهتر است همسرتان را به یاد آورده و در ذهنتان حرف های خود را بدون محدودیت به او بگویید اما به یاد داشته باشید برای پردازش خیانت و رسیدن به بخشش لازم است از این مرحله گذر کنید .



 درک کنید که همه بهترین تلاش خود را انجام می دهند

اگرچه درک این امر برای شما در این شرایط دشوار است اما در واقع ، اگر همسرتان می توانست ، بهتر عمل می کرد . لازم است برای گذشت از خیانت همسر خود بدانید که همه افراد داستان های زندگی خود را دارند و حتی بی شرمانه ترین خیانت ها نیز ناشی از ترس فرد خیانت کار و داستان هایی است که او برای متقاعد کردن خودش ، از آن ها استفاده می کند . این راهکار به هیچ وجه رفتار همسرتان را توجیه نمی کند اما وقتی بتوانید از دیدگاه او به شرایط نگاه کنید می توانید خیانت را بهتر پردازش کنید .



حتما بخوانید: علل خیانت زنان به مردان


این راهکارها را هم برای بخشش خیانت همسر امتحان کنید
 ابعاد مثبت را نیز ببینید

ممکن است در این شرایط ، داشتن احساس قدردانی به شدت برای شما دشوار باشد اما پیدا کردن این احساس بسیار اهمیت دارد . برای مثال ، از خودتان بپرسید این موقعیت چه فرصتی برای شما ایجاد کرده است ؟ آیا این وضعیت به شما کمک می کند ترس از ترک کردن شوهر یا زن خود را کنار بگذارید ؟







 نامه بنویسید

نامه ای برای همسرتان بنویسید اما نیازی به ارسال آن نیست . در نامه به او بگویید او را می بخشید و چرا و بعد نامه را با خیال راحت بسوزانید  ، بنابراین ، هرچه دود بالاتر می رود خشم هم بهتر شما را ترک می کند .



حتما بخوانید: نحوه برخورد با خیانت همسر


 بخشش به معنی دوست داشتن خود است

آلن کوهن ( Alan Cohen ) می گوید : " شما این قدرت را دارید که با نبخشیدن ، شادی را از یک فرد بگیرید و آن فرد ، خود شما هستید " . بخشش ، به معنای تایید اعمال ناشایست گذشته همسرتان نیست و در عوض یک هدیه است که می توانید به خودتان بدهید و خود را از کینه ها و ماجرای گذشته رها کنید .

کینه ، برای افراد مثل شکنجه است و وقتی بارها خیانت زن یا شوهر را در ذهن و قلب خود مرور می کنید مثل این است که این اتفاق بارها و بارها برای شما می افتد و هر بار انگار دوباره به شما خیانت می شود .



 نتیجه گیری

در نهایت ، خود را از کینه ها رها کرده و به جلو حرکت کنید زیرا آنچه شما را نمی کشد قوی ترتان می کند . تبدیل شدن خیانت به بخشی از داستان شما آسان است و در عین حال می تواند منبعی از عدم رضایت برای شما باشد . شما نمی توانید افراد دیگر را کنترل کنید بنابراین سعی کنید خودتان را توانمند کرده و گذشته را رها کنید .

از سوی دیگر ، تصمیم به ماندن در ازدواج یا طلاق پس از خیانت همسر ، می تواند در کنار بخشش خیانت او صورت بگیرد و بنابراین با یکدیگر منافاتی ندارند . اگر می خواهید در مورد تصمیم ماندن پس از خیانت همسر  ، اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید در ادامه و بر روی لینک زیر کلیک کنید .



در ادامه بخوانید: ماندن در ازدواج پس از خیانت همسر



سوالات متداول


1-  چگونه می توان خیانت همسر را بخشید ؟
 قدم اول در این راه کنار گذاشتن ترحم و درک این مسئله است که همه بهترین تلاششان را انجام می دهند که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .




2-  آیا بخشش همسر بعد از خیانت به معنای ماندن در ازدواج با او است ؟
 خیر ، افراد می توانند علاوه بر اینکه خیانت همسر خود را ببخشند در مورد ماندن در ازدواج یا طلاق از او تصمیم بگیرند که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .




3-  چه زمانی می توان در مورد بخشش خیانت همسر تصمیم گرفت ؟
 در قدم اول لازم است احساسات خود را در مورد این اتفاق پردازش کرده و علت خیانت او را پیدا کنید که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .

منبع : بخشش خیانت همسر
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rDPB
نظرتان را بنویسید