رابطه جنسی خشن و مازوخیسم

رابطه جنسی خشن و مازوخیسم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
در رابطه جنسی افراد نیازها و روحیات مختلفی دارند به همین دلیل خواسته هایشان از رابطه جنسی متفاوت است ، مهم این است که زن و مرد به نقطه اشتراکی که باعث احساس رضایت آنها می شود برسند تا بتوانند هر کدام به اندازه خودشان از رابطه جنسی لذت ببرند و این امر نقش زیادی در رضایت زناشویی و رضایت از رابطه جنسی دارد .

بسیاری از زوجین به دلیل کمبود آگاهی و آموزش و نحوه برخورد با تعارضات جنسی در روبه رو شدن با این مساله به مشکلات فراوانی بر می خورند . رابطه جنسی خشن هم در زنان و هم در مردان مشاهده شده و با عنوان مازوخیسم جنسی و سادیسم جنسی شناخته می شود که در ادامه مقاله به رابطه زناشویی وحشیانه و مازوخیسم جنسی که یکی از مصادیق رابطه جنسی خشن می باشد می پردازیم .




مازوخیسم چیست ؟
سکس همراه با زور ممکن است خشنودی جنسی ارتکاب‌ کننده را به همراه داشته باشد ، هرچند هدف نهانی آن اغلب بیان قدرت و تسلط بر فرد تجاوز شده‌ است . اغلب ، افرادی که با شریک زندگی شان سکس همراه با زور انجام می‌دهند معتقدند که عمل آن‌ها قانونی است به این خاطر که آن‌ها ازدواج کرده ‌اند . 
مازوخیسم یا آزارخواهی یعنی کسب لذت جنسی از طریق از طریق تحمل درد و فرد تنها از این طریق ارضا می شود . مازوخیسم با دردهای کمی که در حین رابطه جنسی فرد حس می کند تفاوت دارد . تحمیل درد در این روابط به صورت کتک خوردن ، لگدمال شدن ، بستن چشم ، سیلی خوردن ، تحقیر شدن ، به زنجیر یا طناب کشیده شدن یا به گونه ای سمبولیک مورد تحقیر واقع شدن خود را نشان می دهد . 
برخی از مردان مبتلا به مازوخیسم دچار اختلالات جنسی از قبیل یادگار خواهی ، یادگار خواهی جنسی ، مبدل پوشی و آزارگری جنسی نیز هستند . خیال پردازی های مازوخیستی جنسی در دوران کودکی نیز ممکن است وجود داشته باشند و سن شروع رفتارهای مازوخیستی معمولا متفاوت است ولی معمولا در اوایل بزرگسالی شروع می شوند .

مازوخیسم جنسی و رابطه زناشویی وحشیانه​ معمولا مزمن است و شخص به تکرار نوع ثابتی از عمل مازوخیستی تمایل دارد . برخی از مبتلایان ممکن است تا سال ها دست به این اعمال بزنند بدون اینکه آسیب ناشی از آزارخواهی آن افزایش یابد ولی برخی نیز ممکن است در اثر فشارهای عصبی یا روانی و یا اتفاق فشارزا رفتارهای مازوخیستی شان افزایش یابد .



حتما بخوانید: انواع نابهنجاری های جنسی


نشانه های مازوخیسم جنسی
نشانه های تشخیص رابطه زناشویی وحشیانه و آزارخواهی جنسی شامل وجود خیال پزدازی های برانگیزاننده جنسی و خیال پردازی ها ، امیال جنسی یا رفتارهایی است که موجب اختلال در عملکرد می شود که در ادامه به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است . 

 وجود خیال پردازی های برانگیزاننده جنسی ، امیال جنسی یا رفتارهای برگشت کننده و شدید مربوط به تحقیر شدن در واقعیت ، کتک خوردن ، به بند کشیده شدن ، یا رنج بردن به نوعی دیگر در رابطه جنسی به مدت شش ماه

 خیال پردازی ها ، امیال جنسی یا رفتارهایی را که موجب پریشانی یا اختلال عمده بالینی در کارکرد اجتماعی ، شغلی یا سایر زمینه های مهم می شوند . خیال پردازی های مازوخیسم معمولا شامل مورد تجاوز جنسی قرار گرفتن در حالتی است که فرد به وسیله دیگران طوری بسته می شود یا به بند کشیده می شود  که فرار ممکن نیست .

برخی از افراد ، امیال جنسی مازوخیستیک را خودشان ایجاد می کنند یا شریک جنسی امکان آن را برایشان فراهم می کند که برخی از این امیال عبارت اند از : بستن خود ، فرو کردن میخ و دادن شک الکتریکی به خود و زخمی کردن خود . 

همچنین ، نوع خطرناکی از مازوخیسم جنسی هایپوکسی فیلیا نام دارد که به معنای برانگیختگی جنسی از راه محروم کردن خود از اکسیژن به وسیله فشردن قفسه سینه ، شریان بندی ، به دار آویختن ، کیسه پلاستیکی ، ماسک یا مواد شیمیایی است که معمولا به وسیله خود شخص یا شریک جنسی انجام می شود . گاهی به دلیل اختلال و نقص ابزار ، اشتباه به دار آویخته شدن یا سایر اشتباه ها مرگ نیز روی می دهد .



حتما بخوانید: سادیسم یا آزارگری جنسی


دلیل بروز مازوخیسم
در حال حاضر ، هیچ نظریه پذیرفته شده ای برای دلیل بروز مازوخیسم جنسی در برخی افراد وجود ندارد اما با این حال ، برخی از نظریات سعی می کنند به طور کلی علت این اختلال را توضیح دهند . به عنوان مثال ، فروید بر این اعتقاد بود که مازوخیسم جنسی دفاعی در برابر احساس گناه مربوط به ارتباط جنسی است که باعث می شود فرد مجازات و تنبیه را به خود برگرداند .







یک نظریه دیگر مطرح می کند که رفتار سادومازوخیستیک جنسی یک نوع فرار است که این افراد با استفاده از خیال پردازی ، سعی می کنند احساسات جدید و متفاوتی را تجربه کنند . همچنین ، برخی نظریات مطرح می کنند این افراد احتمالا در دوران کودکی تجاربی داشته اند که آن ها را به این نتیجه رسانده است که درد کشیدن پیش شرط لذت جنسی است . به همین دلیل ، امکان دارد به این افراد در کودکی تجاوز شده باشد ولی این موضوع در مورد همه صادق نیست .



حتما بخوانید: اثرات کودک آزاری


درمان مازوخیسم جنسی
درمان اختلال مازوخیسم جنسی به طور معمول شامل روان درمانی و دارودرمانی است که هدف اصلی روان درمانی پیدا کردن علت زیربنایی رفتار پریشان کننده و کار کردن بر روی آن است . درمان شناختی شامل تغییر ساختار تحریفات شناختی و آموزش همدلی است که تغییر شکل تحریفات شناختی شامل تصحیح اعتقاداتی است که یک بیمار دارد و ممکن است آنها را به سمت افکار مضر سوق دهد .

درمان شناختی-رفتاری همچنین می تواند به فرد در یادگیری مهارت های لازم برای مدیریت خواسته های جنسی خود به روش های سالم تر کمک کند .  یکی دیگر از راهکارهای درمانی مازوخیسم جنسی و رابطه زناشویی وحشیانه ، بیزاری درمانی است که از طریق آن ، افراد خود را در شرایطی تصور می کنند که در مازوخیسم جنسی شرکت می کنند و سپس یک واقعه منفی را تجربه می کنند تا میل آن ها برای داشتن این نوع رابطه جنسی کاهش یابد .

همچنین ، برای دارودرمانی مازوخیسم ، از داروهای مختلفی می توان برای کاهش سطح گردش تستوسترون ( Testosterone ) در بدن با هدف کاهش دفعات نعوظ استفاده کرد . از داروهای ضد افسردگی نیز ممکن است برای کاهش میل جنسی استفاده شود .



 جمع بندی

به طور کلی ، رابطه جنسی خشن شامل مازوخیسم و سادیسم جنسی می شود که در گذشته این دو با یکدیگر یک اختلال محسوب می شدند اما بعداً راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی ( DSM ) این دو را جدا کرده و هر کدام را یک اختلال مجزا در نظر گرفت که هر دوی آن ها در زیر مجموعه اختلالات پارافیلیا یا انحرافات جنسی قرار دارند .

رابطه جنسی سالم ، دارای خصوصیاتی است که افراد لازم است از آن ها آگاه باشه و در صورت عدم وجود چنین ویژگی هایی برای درمان مشکلات جنسی خود یا همسرشان اقدام کنند . اگر می خواهید در مورد چگونگی رابطه جنسی سالم اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید در ادامه و بر روی لینک زیر کلیک کنید .



در ادامه بخوانید: رابطه جنسی سالم


سوالات متداول


1-  مازوخیسم جنسی چه نشانه هایی دارد ؟
 وجود خیال پردازی ها ، امیال و رفتارهای مرتبط با درد کشیدن در رابطه جنسی همراه با آسیب به عملکرد از نشانه های این اختلال است که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .




2-  چرا برخی افراد به رابطه جنسی خشن تمایل دارند ؟
 در این مورد علل ثابت شده ای وجود ندارد اما برخی نظریات ، علل آن را احساس گناه ناشی از رابطه جنسی یا تجارب دردناک کودکی می دانند که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .




3-  درمان مازوخیسم جنسی چیست ؟
 برای درمان این اختلال هم از روان درمانی و هم از دارودرمانی استفاده می شود که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .

منبع : رابطه جنسی خشن و مازوخیسم
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zxWZ
نظرتان را بنویسید