گرایش های ارشد بهداشت عمومی

گرایش های ارشد بهداشت عمومی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

بهداشت عمومی یکی از شاخه های علوم بهداشتی به شمار رفته و دانش آموختگانی که دارای مدرک لیسانس بهداشت عمومی باشند می توانند در گرایش های مختلف آن از جمله آمار زیستی، اپیدمیولوژی، رفاه اجتماعی و... ادامه تحصیل دهند. داوطلبانی که قصد انتخاب گرایش های بهداشت عمومی ۱۴۰۱ را دارند می بایست اقداماتی را برای ارتقا سلامت افراد جامعه انجام دهند.

 

 

بهداشت عمومی از جمله رشته هایی است که فارغ التحصیلان لیسانس آن می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در گرایش های مختلفی شرکت نمایند. بهداشت عمومی به تنهایی دارای مجموعه امتحانی برای مقطع ارشد نیست ولی رشته های مرتبط با آن مانند بهداشت امور غذایی و یا آمار زیستی به نحوی مرتبط با آن و افزایش سطح سلامت و بهداشت در جامعه بوده و روش های مختلفی را برای تحقق این هدف به دانشجویان آموزش می دهد.

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد رشته های مرتبط با بهداشت عمومی ۱۴۰۱ را دارند می بایست با توجه به نوع مدرک تحصیلی مقطع قبلی خود یکی از گرایش های موجود در این رشته را انتخاب کنند. برای آشنایی با هر کدام از زیر شاخه های بهداشت عمومی در ادامه مقاله به ارائه لیست رشته های کارشناسی ارشد بهداشت عمومی 1401 می پردازیم.

 

کارشناسی ارشد بهداشت عمومی ۱۴۰۱

همان طور که با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال ۱۴۰۱ مشخص می شود، رشته های کارشناسی ارشد پزشکی هر کدام در مجموعه امتحانی مختص خویش قرار دارند. به طور مثال رشته های مرتبط با پرستاری در مجموعه پرستاری و رشته های مربوط به تغذیه کودکان و بزرگسالان در مجموعه علوم تغذیه قرار دارند. اما رشته بهداشت عمومی به این صورت نبوده و فاقد گرایش های مختلف برای مقطع کارشناسی ارشد است.

 

به همین دلیل برای فارغ التحصیلانی که دارای لیسانس بهداشت عمومی هستند رشته هایی در نظر گرفته شده که از نظر ماهیتی به موضوع این رشته نزدیک بوده و درصدد ارتقا سلامت عمومی و بهداشت جامعه هستند. از جمله بهداشت و ایمنی مواد غذایی و یا آموزش بهداشت که می توان در آنها ادامه تحصیل داد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص منابع کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 1401 می توانید مقاله ای که لینک آن را در قسمت زیر قرار دادیم مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: منابع کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت



 

رشته های ارشد برای فارغ التحصیلان بهداشت عمومی ۱۴۰۱

داوطلبانی که دانش آموخته کارشناسی بهداشت عمومی در مقطع لیسانس هستند می توانند با توجه به رشته تحصیلی خود یکی از گرایش های کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ را که در جدول زیر نیز ارائه شده انتخاب کرده و آن ادامه تحصیل دهند.

 

گرایش های کارشناسی ارشد بهداشت عمومی
اموزش بهداشتآمار زیستیاپیدمیولوژیارزیابی فناوری سلامت
اقتصاد بهداشترفاه اجتماعیبهداشت و ایمنی مواد غذاییزیست فناوری پزشکی
سم شناسیسلامت سالمندیفیزیولوژیکتابداری و اطلاع رسانی پزشکی
فناوری اطلاعات سلامتمدیریت خدمات بهداشتیمهندسی بهداشت محیطمدیریت توانبخشی
مهندسی پزشکینانوتکنولوژی پزشکیعلوم تغذیهعلوم بهداشتی در تغذیه
برنامه ریزی یادگیری الکترونیکی پزشکیحشره شناسی پزشکی و مقاله با ناقلینآموزش پزشکیاکولوژی انسانی
تاریخ علوم پزشکیعلوم تغذیه در بحران های محیطی 

 

داوطلبان برای مشاهده سایر رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 می توانند به مقاله زیر مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایند.

بیشتر بخوانید: لیست رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

 

 

 

 

مشاوره رشته های ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

داوطلبان توجه داشته باشند که انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت مانند وزارت علوم نیست که دارای رشته های اصلی و شناور باشد. به عبارت دیگر داوطلبان کنکور ارشد علوم پزشکی 1401 فقط حق انتخاب یک رشته از مجموعه خود و یا نهایتا دو رشته از دو مجموعه امتحانی متفاوت که متناسب با مدرک تحصیلی خود باشد را دارند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان و نحوه ثبت نام در کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال ۱۴۰۱ به مقاله زیر مراجعه کرده و پس از مطالعه آن اقدامات لازم برای مطالعه منابع و شرکت در آزمون را به عمل آورید.

 

همچنین کارشناسان مشاوره تحصیلی هیوا نیز با داشتن اطلاعات کافی از انواع رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 می توانند شما را در انتخاب گرایش متناسب با مدرک تحصیلی خود از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند.

در ادامه بخوانید: ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ کارشناسی ارشد بهداشت عمومی شامل چه گرایش هایی است؟

✔️ گرایش های مختلف ارشد بهداشت عمومی در متن مقاله ذکر شده که از جمله آنها اپیدمیولوژی و ایمنی غذایی است.



 

2- ✔️ رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 کدام ها هستند؟

✔️ در متن مقاله لیست کامل رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت گروه های مختلف ارائه شده است.



 

3- ✔️ زمان ثبت نام ارشد رشته بهداشت عمومی از کی آغاز می شود؟

✔️ ثبت نام رشته های کارشناسی ارشد بهداشت عمومی همزمان با ثبت نام کنکور ارشد علوم پزشکی 1401 که در متن مقاله نیز توضیح داده شده است، می باشد.

منبع : گرایش های ارشد بهداشت عمومی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/P4Mz
نظرتان را بنویسید