دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت سال ۱۴۰۱

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت سال ۱۴۰۱
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

مرکز سنجش پزشکی به نشانی اینترنتی sanjeshp.ir با انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 به معرفی رشته محل های ارائه شده پرداخته و نکات لازم در خصوص اولویت بندی انتخاب های داوطلبان را در اختیار آن ها قرار می دهد.

 

 

پیرو اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت کارنامه ای در اختیار داوطلبان قرار گرفته و وضعیت علمی آن ها را مشخص می کند. متقاضیان مجاز به انتخاب رشته بر اساس نمره و تراز اکتسابی خود رشته محل های مورد نظر را از دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ استخراج نموده و در فرم اینترنتی مربوطه درج می کنند.

این دفترچه از بخش های مختلفی تشکیل شده و هر آن چه داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیاز دارد، در آن یافت می شود. از جمله موارد مهمی که متقاضیان می توانند در این دفترچه مطالعه کنند می توان به تحلیل کارنامه اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، سهمیه های موثر در این مرحله، انواع دانشگاه ها و مراکز پذیرش دانشجوی ارشد پزشکی، شرایط و ضوابط و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد علوم پزشکی 1401 اشاره کرد. در ادامه به توضیح بخش هایی از این دفترچه پرداخته و لینک دانلود آن را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم.

 

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

بر اساس دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 سهمیه های این آزمون شامل سهمیه رزمندگان، ایثارگران، آزاد و استعداد درخشان می باشد. به جز سهمیه آزاد، سنجش و پذیرش در سایر سهمیه ها به شرط کسب حد نصاب علمی می باشد که در زیر به آن اشاره کرده ایم:

 

سهمیه رزمندگان: کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در گزینش آزاد

 

سهمیه ایثارگران (5 درصدی و 25 درصدی): کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در گزینش آزاد

 

سهمیه استعداد درخشان با آزمون ورودی:کسب حداقل 90 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در گزینش آزاد

 

سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون ورودی: بر اساس امتیاز اکتسابی طبق آیین نامه مربوطه

 

جزئیات و شرایط استفاده از سهمیه های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ به طور کامل در دفترچه انتخاب رشته توضیح داده شده است. در قسمت زیر دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال گذشته قرار داده شده است و به محض اینکه دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ منتشر شود، لینک آن را قرار خواهیم داد.

 

دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت سال گذشته

  • نویسنده: سایت سنجش پزشکی
  • حجم: 10MB
  • منبع: sanjeshp.ir

دانلود فایل

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می شود.

بیشتر بخوانید: ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1401

 

 

 

 

دانشگاه های پذیرنده کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

مرکز سنجش آموزش پزشکی در قسمتی از دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 به معرفی دانشگاه ها و مراکز پذیرنده دانشجو در این آزمون پرداخته و شرایط و ضوابط آن ها را به صورت مجزا توضیح می دهد.

 

نکته قابل توجه این است که متقاضیان کلیه دوره های کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ روزانه (عادی)، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد می بایست همین دفترچه را مطالعه کرده و انتخاب های خود را به صورت تلفیقی از دوره های مورد علاقه انجام دهند.

 

برای اطلاع از لیست رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 1401 پیشنهاد می کنیم مقاله ای که لینک آن را در قسمت زیر قرار دادیم مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: لیست رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت داوطلبان می بایست به سایت sanjeshp.ir مراجعه کرده و با وارد کردن کد رهگیری نسبت به انتخاب رشته محل های مورد نظر اقدام نمایند.

 

اولویت انتخاب هر فرد در میان دانشگاه های ارائه شده بر اساس علاقه فردی می باشد. از این رو بهتر است انتخاب اول داوطلب رشته محلی باشد که تحصیل در آن را نسبت به سایر دانشگاه ها ترجیح می دهد. نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ به طور کامل در این دفترچه توضیح داده شده که مطالعه آن کمک شایانی به داوطلبان می کند. بر اساس قوانین اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد پزشکی 1401 حداکثر تعداد اولویت انتخابی داوطلب بر اساس تعداد دانشگاه و مراکز پذیرنده همان رشته می باشد.

 

در صورتی که پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ هم چنان با ابهام یا مشکلی روبه رو هستید می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون ارشد وزارت بهداشت مجاز به انتخاب رشته می باشند؟

✔️ خیر، تنها داوطلبان دارای حد نصاب علمی لازم مجاز به انتخاب رشته می شوند که برای اولویت بندی انتخاب های خود می توانند دفترچه انتخاب رشته را از این مقاله دانلود نمایند.



 

2- ✔️ اولویت بندی انتخاب های داوطلبان ارشد وزارت بهداشت بر چه اساسی صورت می گیرد؟

✔️ مطابق متن مقاله علاقه مهم ترین فاکتور تاثیر گذار در انتخاب رشته ارشد پزشکی می باشد.



 

3- ✔️ بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1401 حداکثر تعداد انتخاب های داوطلب چه میزان است؟

✔️ مطابق متن مقاله حداکثر تعداد انتخاب های تعیین شده در این دفترچه مطابق تعداد دانشگاه و مراکز پذیرنده همان رشته می باشد.

منبع : دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت سال ۱۴۰۱

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/py92
نظرتان را بنویسید