طراحی مجتمع تجاری برای توسعه روستایی

طراحی مجتمع تجاری برای توسعه روستایی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
یاسر بدانی

طراحی مجتمع تجاری توسط معماران i-unit Architekten در سال 2011 توسط شورای محلی Thaur و ایالت تیرول برای انجام یک مطالعه توسعه روستایی راه اندازی شدند. این امر باعث ساخت M-Center Thaur جدید شد. ایده اصلی این بود که یک مرکز دهکده جدید ایجاد شود تا هم مغازه ها و هم خدمات را در خود جای دهد، طبق اصل فضای مشترک. برخلاف روند موقعیت یابی محیطی، MiniM جدید در امتداد جاده اصلی در مرکز شهر قرار داشت. با شیب به سمت جنوب،طراحی مجتمع تجاری قطعه زمین نامنظم حدود 730 متر مربع ساخت و ساز در آن دشوار بود و کاملاً چالش برانگیز بود. ایده ای که Volker Miklautz از i-unit Architekten مطرح کرد این بود که سطح همکف را در طبقه پایینی ادغام کند و طبقه بالایی را به عنوان یک ساختار بسته جدا کند.
شکل ذوزنقه ای ساختمان توسط طرح ساختمان دیکته شده است - به این معنی که نما مستقیماً روی مرز قرار دارد. اسکلت بتنی ساختمان محصول میل به داشتن هرچه کمتر تکیه گاه در ساختمان بود. دیوار بیرونی طبقه همکف به یک ساختار پشتیبانی که یادآور یک قاب چوبی است حل می شود.طراحی مجتمع سقف های پیش ساخته روی این قاب بتنی قرار دارند. فضای هیجان انگیزی که بین قاب و نمای شیشه ای بدون فریم ایجاد می کند به عنوان رمپ دسترسی استفاده می شود و همچنین فضایی برای تراس سرپوشیده کافه باگت فراهم می کند. دو مصالح بر ساختمان غالب است: بتن و چوب.
نمای درخت کاج اروپایی در طبقه فوقانی به عنوان پیوندی به مصالح ساختمان های چوبی سنتی اطراف عمل می کند. دوگانگی بتن و چوب در مفهوم طراحی داخلی ادامه یافت. پیشخوان کافه «باگت» و دیوارهای اتاق های جانبی آن از تخته های کاج اروپایی تازه اره شده ساخته شده است. تمامی قطعات فلزی مانند کانال های برق، چراغ ها، سیستم تعلیق،طراحی مجتمع نرده ها، ورق های فلزی، پایه های میز، چهارچوب پنجره ها و ... مشکی رنگ هستند که آنها را به صورت طرح کلی جلوه می دهد.
جنس مورد استفاده:
1. روکش نما: نمای درخت کاج اروپایی
2. کفپوش: کاشی، 150/150 سانتی متر، با سطح بتنی
ضخیم 3. درب: درب شیشه ای با قاب آلی، آکوترم
4. پنجره: قاب آلی، آکوترم و رایکو
5 سقف: سقف تخت با عناصر بتنی پیش ساخته، Lang Bau، تیرول
6. نورپردازی داخلی: Steal، Black، Prolicht، Götzens، Tyrol
7. مبلمان داخلی: کاج اروپایی خام با چرم قرمز، طرح Volker Miklautz

نظرتان را بنویسید