برنامه فيزيکي مجتمع تجاري تفريحي در یک مرکز خرید

برنامه فيزيکي مجتمع تجاري تفريحي در یک مرکز خرید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
یاسر بدانی

برنامه فيزيکي مجتمع تجاري تفريحي معمار Pia-Maria Paulinec هنگام طراحی عناصر سقف مرکز خرید MOM در بوداپست پایتخت مجارستان چندین هدف را دنبال کرد: سقف باید مرکز جذب باشد، طراحی منحصر به فرد ارائه دهد، سوراخ‌های فراگیر آکوستیک را تقویت کند و دارای نور پس‌زمینه LED باشد. برنامه ریزان اتریشی راه حل را در عناصر آکوستیک بروگ یافته اند.برنامه فيزيکي مجتمع تجاري تفريحي Pia-Maria Paulinec پس از اتمام پروژه می گوید: "نتیجه نیازهای ما را در هر هدف برآورده می کند."
نام Ikebana که بخشی از اشغال غربی ما است، اشاره‌ای به داستان این پروژه مسکونی و خرده‌فروشی جدید در ملبورن غربی به شما می‌دهد. بله، الهام گرفته از ژاپنی است، اما بدون کلیشه - هیچ Hello Kitty را در اینجا پیدا نخواهید کرد (اگرچه می توانیم قول یک اتاق کارائوکه را بدهیم). در عوض، ما مفاهیم پشت زیبایی شناسی برجسته ژاپنی را به عنوان نقطه عزیمت خود برای معماری در نظر گرفتیم - برنامه فيزيکي مجتمع تجاري تفريحي توجه به جزئیات (نانو) و تعهد به سنت های دست ساز در یک پس زمینه طبیعی و رسمی تنظیم شده است.
ساخته شده در اطراف حیاط هایی که انعکاس شدید باغ های صخره ای معروف ژاپنی را تداعی می کند، و توانایی ترکیب فضای بیرونی با فضای داخلی - این فضاهای مرکزی استراحتی از محیط شهری، مکانی برای تفکر است. خود آپارتمان‌ها به چند ساختمان کوچک‌تر تقسیم شده‌اند که در سایت قرار دارند. نما به صورت تکه های کاغذ پاره شده به نظر می رسد، تصادفی بودن ارگانیک نقطه مقابلی برای لبه های سخت تر مواد ایجاد می کند. حفظ حریم خصوصی از طریق لعاب نما با یک فریت سرامیکی سفارشی و پخته شده ارائه می شود - ظرافت الگو لحظه دیگری از لذت را در طراحی ارائه می دهد.برنامه فيزيکي مجتمع تجاري تفريحي اجاره‌های خرده‌فروشی در طبقه همکف ساکنان را از ترافیک خیابان دادلی با باغ زمستانی دو نما دور می‌کند.
وارد ساختمان شوید و داستان ژاپنی ادامه دارد. طرح‌های رنگی داخلی آپارتمان را می‌توان از میان رنگ‌های تیره، روشن یا طرح‌های بهینه‌شده به‌عنوان ارتقاء انتخاب کرد - پالت‌های مینیمالیستی که بر مواد خام، بافت‌ها و تناژ تأکید دارند. استعداد افسانه ای ژاپن در بهره وری فضایی با تحقیقات خود ما در زمینه طراحی مسکونی مشابهت دارد. در Ikebana، ما از هر اینچ مربع نهایت استفاده را می‌بریم: نیمکت‌های جزیره‌ای مانند میز ناهار خوری هستند و قفسه‌ها در جایی که انتظارش را ندارید، قرار می‌گیرند.برنامه فيزيکي مجتمع تجاري تفريحي مناطق مشترک به این معنی است که شما هرگز مجبور نخواهید بود ساختمان خود را ترک کنید: جکوزی، غذاخوری در فضای باز با آتش‌دان، بار تپانیاکی، باغ روی پشت‌بام، یک سینمای فضای باز اجاره‌ای مستقل و بله، سالن کارائوکه را خواهید دید.
زندگی در Ikebana ممکن است شما را ژاپنی نکند، اما ممکن است به شما کمک کند ذن درونی خود را پیدا کنید. خود را با سادگی احاطه کنید و تفاوت را احساس کنید.
چالش های کلیدی چه بود؟
مشتری همیشه می خواست توسعه ای الهام گرفته از ژاپنی بسازد که خطوط تمیز و تمیز معاصر و کلاسیک آن را منعکس کند و در عین حال رابطه خود را با طبیعت حفظ کند. چالش اصلی کار در محدوده شرایط موجود سایت و بافت شهری اطراف بود.برنامه فيزيکي مجتمع تجاري تفريحي مجموعه‌ای از ساختمان‌های کوچک‌تر با ارتفاع‌ها و پروفیل‌های مختلف در سراسر سایت چیده شده‌اند تا نور طبیعی را به تمام قسمت‌های نشیمن و اتاق خواب آپارتمان‌ها و در عین حال بازدهی مناسب برای مشتری تامین کنند. راه‌حل‌های خلاقانه برای تأمین حریم خصوصی از چشم‌انداز، از صفحه‌نمایش سبز گرفته تا لوورهای جهت‌دار که نماها را به سمت CBD هدایت می‌کنند، اجرا شدند.
نتیجه چه بود؟
Ikebana خود را به عنوان یک عقب نشینی در طبیعت نشان می دهد. مفهوم طبیعت و تفکر در سراسر توسعه رایج است، از حیاط‌های سبک ژاپنی که ساختمان‌ها را جدا می‌کنند تا باغ‌های تفکر ساکنان در سطح 4. این فضاهای اندیشیدن زندگی و چشم‌انداز را به خانه‌های مشرف می‌آورد که از آرامش آن لذت می‌برند و ژاپن باستانی را حفظ می‌کنند. رابطه بین چشم انداز و قلب خانه صفحات سبز در امتداد نمای خرده فروشی طبقه همکف، حائلی از رابط خشن خیابان دادلی ایجاد می کند و به گرمی از بازدیدکنندگان ساختمان استقبال می کند. حس اجتماع در امکانات ساکنان در تراس پشت بام،برنامه فيزيکي مجتمع تجاري تفريحي جایی که ساکنان می توانند از جنبه های شمالی و جنوبی آن نسبت به شهر لذت ببرند، تسخیر می شود. نور جذب شده توسط ترکیب دقیق مناظر از طریق شیشه های کف تا سقف در محوطه نشیمن جریان می یابد و حرکت طبیعی آن در خطوط تمیز معماری و مصالح داخلی تقویت می شود. زندگی روزمره با ارتباط با طبیعت تقویت می شود که صلح و آرامش را ترویج می کند
نوآورانه ترین ویژگی های طراحی چه بود؟
Ikebana یک پالت مواد ساده دارد. پدیدارشناسی معماری نه از طریق تنوع مصالح بلکه از طریق اصلاح بافت ها به دست می آید. سطحی از طراحی عنصری برای دستیابی به کارایی در ساخت و ساز با تکرار، آینه کاری و چرخش عناصر استاندارد شده مورد نیاز بود تا منعکس کننده ماهیت ارگانیک کاغذ پاره شده سنتی ژاپنی باشد که در انتهای دیوارهای بتنی که به طور ارگانیک در انتهای آنها تکمیل شده است،برنامه فيزيکي مجتمع تجاري تفريحي منعکس شده است. کیفیت ژاپنی حریم خصوصی ظریف و پوشیده از طریق یک الگوی سفارشی در لعاب سرامیکی، قابل مشاهده بر روی نرده ها و پانل های لعاب برج انتخاب شده است. با تمرکز بر جزئیات دقیق منتخب عناصر مختلف، پالایش فرهنگ ژاپنی در یک زمینه استرالیایی معاصر عجین شده و نشان داده می شود.
 

نظرتان را بنویسید