اطلاعیه سنجش در خصوص مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد و اصلاحیه دفترچه 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
به اطلاع متقاضيان ثبت‌ نام كارشناسی ارشد 1400 در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غيردولتی و همچنين دانشگاه آزاد اسلامی و بيست و ششمين المپياد علمی - دانشجويی كشور كه در مهلت تعيين شده (99/09/16 لغايت 99/09/26) نتوانسته‌اند نسبت به ثبت‌ نام در آزمون مذكور اقدام نمايند میرساند، مهلت مجدد برای ثبت‌ نام‌ در آزمون‌ مذكور از روز يكشنبه مورخ 99/11/05 تا روز چهارشنبه مورخ 99/11/08 در نظرگرفته شده است كه متقاضیان می توانند منحصراً از طريق پايگاه اطلاع رسانی اين سازمان در اين خصوص اقدام نمايند.

ضمناً آن دسته از متقاضيانی كه در مرحله اول (16/9/99 لغايت 26/9/99) نسبت به ثبت‌ نام اقدام نموده‌اند، می توانند در صورت تمايل در بازه زمانی فوق، نسبت به مشاهده و ويرايش اطلاعات ثبت‌ نامی خود اقدام نمايند.


شرايط ثبت نام :


متقاضیان ضمن اطلاع از شرايط عمومی و اختصاصی، مقررات وظيفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غيرايرانی و توضيحات مربوط به سهميه رزمندگان و ايثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شركت در آزمون كه در درگاه اطلاع رسانی اين سازمان قرار دارد)، در صورتی كه داراي شرايط مذكور باشند، می توانند حداكثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط از رشته های امتحاني مندرج در دفترچه راهنماي ثبت نام) متقاضی ثبت نام در اين آزمون شوند.


دفترچه راهنماي ثبت نام، همزمان با شروع ثبت نام، در درگاه اطلاع رساني اين سازمان در دسترس خواهد بود.
بیشتر بخوانید: دفترچه راهنمای ثبت نام ارشد


مراحلی كه متقاضی بايد برای ثبت نام اقدام كند:


1- مراجعه به درگاه اطلاع رساني اين سازمان به نشانی sanjrsh.org برای خريد كارت اعتباری ثبت نام (سريال 12 رقمی) و دريافت دفترچه راهنمای ثبت نام (دفترچه شماره 1).


2- تهيه فايل عكس اسكن شده متقاضی بر اساس توضيحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.


3- آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز جهت ثبت نام.


4- با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت نام منحصراً بصورت اينترنتی انجام می گيرد، متقاضیان لازم است به وسيله كارت های عضو شبكه بانكی شتاب كه پرداخت الكترونيكی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 900/000 (نهصدهزار) ريال به عنوان وجه ثبت نام شركت در آزمون يک كد رشته امتحانی، نسبت به ثبت نام اقدام نمايند.
بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور ارشد

تبصره: در مراحل مختلف فرآيند اين آزمون، خدماتی از طريق پيام كوتاه به متقاضیان ارائه می شود؛ متقاضیانی كه تمايل به استفاده از خدمات پيام كوتاه دارند، با انتخاب گزينه مربوط و پرداخت مبلغ 8500 (هشت هزار و پانصد) ريال به عنوان هزينه استفاده از خدمات پيام كوتاه، می توانند از اين خدمات استفاده نمايند.


5- متقاضیانی كه علاوه بر رشته انتخابی يا امتحانی اصلی (رشته اول ) علاقه مند به شركت در رشته امتحانی دوم هستند، ضرورت دارد كه كد رشته امتحانی دوم را نيز در بند مربوط در تقاضانامه درج نمايند. اين دسته از متقاضیان می بايست برای رشته امتحانی دوم يك كارت اعتباری ديگر، به مبلغ900/000 (نهصد هزار) ريال علاوه بر كارت اعتباری اول خريداری نمايند.


یادآوری1: متقاضیان ثبت نام ارشد در كدرشته های امتحانی (اصلي و شناور) كه علاقه مند به شركت در گزينش رشته های تحصيلی دانشگاه پيام نور هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ 137/000 (يكصدو سی و هفت هزار) ريال ديگر نيز براي اعلام علاقه مندی برای دوره مذكور، اقدام نمايند.


یادآوری 2: متقاضیان ثبت نام و شركت در آزمون كدرشته های امتحانی (اصلی و شناور) كه علاقه مند به شركت در گزينش رشته هاي تحصيلی مؤسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ 137/000 (يكصدو سي و هفت هزار) ريال ديگر نيز براي اعلام علاقه مندي براي دوره مذكور، اقدام نمايند.


دستورالعمل و نحوه تكميل تقاضانامه ثبت نام اينترنتی:


به متقاضیان توصيه می شود كه مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پيش نويس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكميل نموده و سپس براساس فرم پيش نويس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی اين سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاري ثبت نام وارد نمايند. ضمناً متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت نام دقت نمايند. بديهی است در صورت مشاهده هرگونه مغايرت در موارد قيد شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذيرفته شدن در آزمون، قبولي وی لغو و از ادامه تحصيل متقاضی جلوگيري خواهد شد.


زمان توزيع كارت اينترنتی و محل آزمون:


براساس برنامه زمانی پيش بينی شده آزمون كارشناسی ارشد ناپيوسته سال 1400 در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 6 و 7 خرداد برگزار خواهد شد و متقاضیان لازم است از روز دوشنبه مورخ 1400/3/3 لغايت روز چهارشنبه مورخ 1400/3/5 با مراجعه به درگاه اطلاع رساني اين سازمان نسبت به تهيه پرينت كارت شركت در آزمون و برگ راهنماي شركت در آزمون اقدام نمايند. محل آزمون متقاضیان براساس استان و شهرستان مندرج در بند 37 تقاضانامه تعيين می گردد. لذا مقتضی است متقاضیان با مراجعه به جدول شماره 2 دفترچه راهنمای ثبت نام و درج كد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمايند.


برگزاری المپياد علمی - دانشجويی كشور:


متقاضیان علاقه مند می توانند همزمان با برگزاری امتحانات آزمون كارشناسی ارشد ناپيوسته سال 1400، در اولين مرحله دوره بيست و ششمين آزمون المپياد علمی - دانشجويی كشور بر اساس شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون شركت نمايند.
بیشتر بخوانید: ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی


توصيه های مهم :


1- متقاضیان برای اطلاع از مقررات وظيفه عمومی، شرايط و ضوابط استفاده از سهميه ايثارگران و همچنين شرايط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای شماره 1 مراجعه نمايند.

2- به متقاضیان توصيه می شود در انتخاب كدرشته های امتحانی (اول و دوم) و همچنين شهرستان محل حوزه امتحانی خود، دقت لازم را مبذول فرمايند؛ لذا پس از دريافت كد پيگيری 16 رقمی، در اين خصوص به درخواست های متقاضیان مبنی بر اصلاح و يا جابجايی، ترتيب اثر داده نخواهد شد.

3- متقاضیان پس از تكميل تقاضانامه، دريافت شماره پرونده 6 رقمی و كدپيگيری 16 رقمی يك نسخه پرينت از تقاضانامه تهيه و نزد خود نگهداری نمايند.

4- هر ساله تعداد قابل توجهی از متقاضیان در درج معدل خود در زمان ثبت نام دقت لازم را بعمل نياورده و پس از قبولی در دانشگاه به دليل مغايرت معدل قبولي آنها لغو شده و باعث سردرگمی آنها مي گردد. لذا به متقاضیان عزيز اكيداً توصيه می شود در درج معدل خود دقت لازم را بعمل آورند و حتی اگر ثبت نام آنها توسط خودشان انجام نمی پذيرد با مشاهده پرينت تقاضانامه نسبت به كنترل دقيق موارد درج شده در آن اقدام نموده و در مراحل بعدی كه امكان ويرايش اطلاعات (در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون و یا انتخاب رشته) برای آنها وجود دارد نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نمايند.

4- با توجه به مشكلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عكس متقاضیان، كه اين موضوع اكثراً برای متقاضیانی كه ثبت نام آنان از سوی ديگران انجام می شود رخ داده است، تاكيد می گردد كه علاوه بر كنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به كنترل عكس ارسالي خود دقت نماييد تا اشتباهاً عكس متقاضی ديگری به جای عكس شما ارسال نگردد. بديهی است كه در صورت ارسال عكس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

5- هرگونه تغييری از طريق نشريه پيك سنجش (هفته نامه خبری و اطلاع رسانی سازمان سنجش )، درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم از طريق رسانه هاي جمعی اعلام خواهد شد.
بیشتر بخوانید: کارت ورود به جلسه ارشد


اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام:


1- در مجموعه امتحانی 1110، رشته «زبان شناسی رایانشی» با ردیف رشته 4 و کد ضریب «1» اضافه شد.

2- در مجموعه امتحانی 1111، در ردیف رشته 3، رشته «علوم قرآنی (برنامه درسی خاص)» صرفاً توسط «دانشگاه غیرانتفاعی ادیان و مذاهب» پذیرش میشود.

3- در مجموعه امتحانی 1128، در بخش عنوان دروس امتحانی، نام درس دوم از « واژگان و حروف کانچی» به «واژگان و حروف کانجی» اصلاح شد.

4- در مجموعه امتحانی 1131، نام رشتهگرایش «مطالعات جهان گرایش مطالعات شبه قاره هند» به «مطالعات جهان گرایش مطالعات هند» اصلاح شد.

5- در مجموعه امتحانی 1204، ردیف رشته «مواد، انرژی و تکنولوژی کوانتومی» از «2» به «8» اصلاح شد.


نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور


باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظورجلوگیری از شیوع ویروس کروناو در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می توانندبه سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

ضمناً متقاضیان درصورت لزوم ميتوانند سوال يا سوالات خود را با بخش پاسخگويي اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 نیز در ميان بگذارند.


منبع : اطلاعیه سنجش در خصوص مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد و اصلاحیه دفترچه 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J30o
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر