نمونه سوال فارسی نهم نوبت اول دی ماه

نمونه سوال فارسی نهم نوبت اول دی ماه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
والدین می توانند به منظور تقویت آموزش فرزندان نهم خود در زمینه درس فارسی ، این دانش آموزان را با انواع نمونه سوالات این درس آشنا سازند تا علاوه یادگیری بهتر درس فارسی با آشنایی با انواع سوالات برای امتحانات فارسی نهم نیز آماده باشند .




بسیاری از والدینی که دارای دانش آموز نهم هستند ، علاقه دارند که ذهن فرزند خود را برای پذیرش مباحث درسی و یادگیری هر چه بهتر آن ها آماده سازند . درس فارسی جزو درس هایی است که برای یادگیری نیاز به تمرین و پیگیری زیادی دارد . لذا از جمله راه حل های پیشنهادی برای یادگیری این درس آشنایی با انواع نمونه سوالات و حل کردن آن هاست .

با این کار علاوه بر مشخص شدن ضعف ها و اشکالات دانش آموز کلاس نهم در درس فارسی ، میزان یادگیری و خلاقیت دانش آموز در پاسخگویی به سوالات با راه حل های مختلف نیز از طریق درگیر شدن با مسئله  افزایش می یابد .

با توجه به این موضوع در ادامه چند سری از انواع نمونه سوالات نوبت اول فارسی نهم برای دانش آموزان کلاس نهم ارائه شده است که با دریافت و دانلود آن ها می توانید میزان یادگیری فرزند نهم خود را تاحد زیادی افزایش دهید .



نمونه سوالات فارسی نهم نوبت اول ( دی ماه )
دانش آموزان پایه نهم برای آماده سازی بیشتر خود برای امتحانات نوبت اول فارسی نهم متوسطه اول ، باید با مراجعه به نمونه سوالات سال های گذشته این درس علاوه بر آشنایی با نوع سوالات و تنوع آن ها با انواع راه حل های قابل قبول برای هریک از سوالات این درس نیز آشنا شوند .

مطالعه انواع سوالات نوبت اول درس فارسی پایه نهم باعث آشنایی با میزان سختی و آسانی سوالات این دوره آشنا شده و از ضطراب و نگرانی های دانش آموزان نهم متوسطه نیز کاسته شود .

با توجه به موارد عنوان شده ، دراین قسمت چند سری از نمونه سوالات فارسی پایه نهم برای دانش آموزان این پایه تحصیلی ، به صورت رایگان قابل دریافت می باشد .



    



نمونه سوالات امتحانی فارسی نهم متوسطه اول نوبت اول
سوالات درس فارسی نهم ( سری 1 )
سوالات درس فارسی نهم ( سری 2 )
سوالات درس فارسی نهم ( سری 3 )
سوالات درس فارسی نهم ( سری 4 )
سوالات درس فارسی نهم ( سری 5 )
سوالات درس فارسی نهم ( سری 6 )
سوالات درس فارسی نهم ( سری 7 )
سوالات درس فارسی نهم ( سری 8 )
سوالات درس فارسی نهم ( سری 9 )
سوالات درس فارسی نهم ( سری 10 )



از جمله سوالات عنوان شده در نمونه سوالات امتحانی فارسی نهم متوسطه نوبت اول عبارتند از :

  نام نویسنده هر اثر را بنویسید.

 شعر و نثرهای زیر را به فارسی امروزی برگردانید .

 واژه ی صحیح را انتخاب کنید و در جای خالی بنویسید.

 معنی هر واژه را در زیر آن بنویسید.

 یک زندگی موفق دارای چه ویژگی هایی است؟

شعر ها و متن های داده شده را معنی کنید.



بیشتر بخوانید: نمونه سوالات امتحانی



تمرین های فصل به فصل فارسی نهم
برای یادگیری مباحث درسی مربوط به هر فصل فارسی نهم متوسطه اول بهتر است در انتهای همان فصل سوالات درس خوانده شده را بررسی مطالعه کرده و حل نمایید . حل تمرین و نمونه سوالات هر فصل از درس فارسی نهم ، علاوه بر این که درک مطالب درسی و یادگیری دانش آموزان پایه نهم را افزایش می دهد بلکه باعث آماده سازی بیشتر دانش آموزان برای امتحانات دی ماه نهم متوسطه می شود .

منظور از آمادگی برای امتحانات این است که وقتی به محض اتمام درس دانش آموزان سوالات مربوط به آن را تمرین کرده و پاسخ می دهند باعث می شود که این جواب ها در ذهن آن ها باقی بماند و اگر در زمان شروع امتحانات فرصت کافی نداشتند بتوانند با مرور این تمرین ها خود را برای امتحان فارسی نهم آماده سازند . 

به همین منظور در این قسمت چند سری از تمرینات فصل به فصل نوبت اول درس فارسی نهم را برای دانلود رایگان دانش آموزان قرار داده ایم :



    



تمرینات فصل به فصل فارسی نهم متوسطه اول نوبت اول
 فصل اول : زیبایی آفرینش
فصل دوم : شکفتن
فصل سوم :سبک زندگی 
فصل چهارم : نام ها و یاد ها 


 سوالات ارائه شده در تمرینات فصل به فصل فارسی نهم متوسطه اول نوبت اول عبارتند از :



  کلمات را معنی کنید.

  آرایه های بیت زیر را بنویسید.

 معنی و مفهوم اشعار و عبارات زیر را بنویسید.

 هسته و وابسته جملات را مشخص کنید.

در باره لحن حماسی _ روایی توضیحی مختصر بنویسید.





بیشتر بخوانید: نمونه سوالات فارسی نهم




برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به دروس و نمونه سوالات مربوط به پایه نهم متوسطه می توانید عضو کانال تلگرامی هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام هیوا را دنبال نمایید . همچنین برای مشاوره نحوه برنامه ریزی دروس پایه نهم می تواند با مشاورین مرکز خدمات مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و از ان کمک بگیرید .



در ادامه بخوانید: کتاب درس فارسی نهم

منبع : نمونه سوال فارسی نهم نوبت اول دی ماه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mvnE
نظرتان را بنویسید