هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
هزینه تحصیل در مقاطع مختلف کانادا در قیاس با کشور هایی نظیر استرالیا، نیوزلند و انگلیس کمتر است. برای مساعدت در هزینه های مربوط به تحصیل، بورس های کثیری وجود دارد که می تواند هزینه تحصیل در کانادا را بصورت قابل ملاحظه ای پایین آورد. البته هزینه تحصیل در کانادا معمولا به نوع  دانشگاه ها می تواند کاملا متمایز باشد.




کشور کانادا معمولا یکی از کشور های وسیع دنیا و خاستگاه جذاب برای اکثر مهاجرین است. راه های گوناگونی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که یکی از پرطرفدارترین روش ها مهاجرت از طریق تحصیل است. چون بدین واسطه اشخاص می توانند بعد از تحصیل در این کشور با پیدا نمودن شغل وابسته به رشته تحصیلی خود سکونت کوتاه مدت یا بلند مدت کانادا را دریافت نمایند.

ممکن است برای ادامه تحصیل در کانادا سوالاتی در ذهن هر شخص ایجاد شود که هزینه تحصیل در کانادا به چه نحوی است؟ شهریه های تحصیلی در کانادا در مقاطع گوناگون چگونه است؟ آیا برای هر شخصی که تمایل به تحصیل در کانادا را دارد بورسیه تحصیلی با هزینه های مقرون به صرفه وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه مقاله به بررسی هزینه تحصیل در مقاطع مختلف کانادا پرداخته ایم.



هزینه تحصیل در مدارس کانادا
هزینه تحصیلی در کانادا  با توجه به نوع انتخاب مدرسه تعیین می شود. مدارس این کشور به دو گروه خصوصی و عمومی تسهیم می شود که دانش آموزان فرا بومی اکثرا علاقه به تحصیل در مدرسه های خصوصی را دارند. دانش آموزان بدین جهت که هنوز به سن قانونی نرسیده اند و معمولا به عنوان محصل معرفی شده اند، باید برای تحصیل در کانادا به تدبیری مطلوب در این خصوص بپردازند که آیا می خواهند در خوابگاه مستقر شوند یا همراه خانواده که از سوی دولت این کشور برای قبولی دانش آموزان معلوم گشته است زندگی کنند که با توجه به هدف و تصمیم شخص هزینه مدارس کانادا متغیر است.

شهریه تحصیلی در کانادا مربوط به مدارس دولتی برای کسانی که در این شهر زندگی می کنند یا اشخاصی که دارای اقامت دائم این کشور هستند  معمولا رایگان است. این در صورتی است که ادامه تحصیل در مدرسه های غیر خصوصی برای دانش آموزان قطعا با پرداخت هزینه مدارس کانادا چیزی مابین 7000 الی 15000 دلار به عنوان شهریه سالانه مقدور است.

هریک از مدرسه های دولتی در این کشور با توجه به وضعیت و خدماتی که عرضه می کنند طبقه بندی می شوند و بهره مندی از رتبه عالی مشخصه متناسب بودن آن مدرسه است. همچنین بایستی به این مسئله دقت نمود که معمولا ایالت ها و مکان های گران بهاتر مرتبط به مکان هایی است که قطعا مدارس دولتی مناسب و موثق تری دارند.

بهتر است بدانید که دانش آموزان فقط می توانند در مدرسه هایی که در ناحیه یا بخش پذیرش تحصیلی واقع شده اند نام نویسی نمایند به همین دلیل اکثر کلاس های این مدارس در کانادا شلوغ و پر ازدحام می باشند. یکی دیگر از دلایل پرجمعیت بودن این کلاس ها مقرون به صرفه بودن هزینه مدارس در کانادا است.

بیشتر بخوانید: شرایط تحصیل در کانادا





هزینه تحصیل در کالج های کانادا
کالج های کانادا همواره ادوار مرکز تبحر می باشند. بدین مفهوم با تعلیم خبرگی در این موسسات می توانید به بازار کار وارد شوید . بدین علت فوکوس بر دروس تئوری معمولا کمتر است. در مجموع کالج ها متناسب اشخاصی است که می خواهند خیلی زود وارد بازار کار شوند.

برخی از کالج های موجود در کشور کانادا ادوار کارآموزی نیز دارند. با توجه به این مسئله تحصیل در این موسسات به شدت پیشنهاد می شود. تحصیل در این کشور در مقاطع گوناگون نظیر مدارس، دانشگاه ها، کالج ها و آموزش های عالی به دو گروه دولتی و خصوصی طبقه بندی می شوند. هزینه کالج های کانادا با توجه به این موضوع که آیا خصوصی است یا دولتی کاملا متغیر است.







شهریه این موسسات در سال از 8 تا 16 هزار دلار می باشد. این مخارج به میزان ادوار آموزشی، استان اقامت و فاکتور های دیگر وابسته است. افزون بر هزینه های مرتبط به تحصیل ، هر محصل معمولا در خلال دوره تحصیل از بیمه درمانی نیز استفاده می کند که این مسئله نیز از دیگر هزینه کالج های کانادا می باشد. در پیرامون این موارد مخارج زندگی در این کشور را نیز بایستی در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به کانادا


هزینه تحصیل در مقاطع دانشگاهی کانادا
هزینه تحصیلی در کانادا در قیاس با دیگر کشور های دنیا از شهریه های کمتری برخوردار است. امروزه این هزینه ها یکی از اثربخش ترین مولفه های تعیین کشور و دانشگاه برای ادامه تحصیل است.

شهریه دانشگاه های کانادا همانطور که بیان شد معمولا کمتر از برخی کشور های انگلیس زبان است هرچند از خیلی از کشور های دیگر در دنیا ممکن است بیشتر باشد. مخارج دانشگاه های این کشور به فاکتورهای متنوعی بستگی دارد: رشته و مقاطع تحصیلی، اینکه در کدام یک از دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل هستند، فرابومی بودن یا بومی بودن دانشجو.

هزینه تحصیلی در کانادا برای اشخاصی که بومی هستند خیلی کمتر از افراد فرا بومی است. در ادامه این مطلب به شهریه های مربوط به دانشگاه های این کشور برای افراد غیر بومی خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: تحصیل پزشکی در کانادا
 شهریه دانشگاه های کانادا در مقطع لیسانس
متوسط هزینه تحصیل در مقطع لیسانس کانادا حدودا 29700 دلار در سال تحصیلی 2020 می باشد که در مقایسه با سال گذشته تقریبا 7/6٪ افزایش یافته است. اما برای اشخاص بومی 5/2٪ کاهش یافته است.

ادوار مربوط به علوم انسانی و هنر هزینه چندانی نخواهند داشت ولی  پزشکی و مهندسی مسلما از پر هزینه ترین رشته ها در این کشور می باشند. شهریه ادوار حرفه و مدیریت تقریبا 28700 دلار می باشد.







 شهریه دانشگاه های کانادا در مقطع دکتری و فوق لیسانس
میانگین این شهریه برای دانشجویان مقطع دکتری و فوق لیسانس کانادا در سال تحصیلی 2020 تقریبا در مقایسه با سال گذشته برای افراد بومی حدودا 4/5٪ کاهش و برای فرابومی ها 4/4٪ افزایش یافته است. شهریه دانشجویان بین المللی در مقاطع ذکر شده حدود 17700 دلار در سال است. همانند دیگر کشورها، کانادا نیز ادوار مربوط به مدیریت ارشد اجرایی معمولا شهریه بیشتری نسبت به دیگر رشته ها دارد.

بیشتر بخوانید: تحصیل دندانپزشکی در کانادا







شرایط بورسیه برای تحصیلی در کانادا به صورت رایگان
آیا هزینه تحصیلی در کانادا رایگان است؟ شرایط لازم برای بورسیه تحصیلی این کشور به چه نحوی است؟ اسناد مورد نیاز برای بورسیه تحصیلی کدامند؟ آیا دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور رایگان است؟ در سال های اخیر این کشور به یکی از کشورهای پر طرفداران برای تحصیل در خارج از کشور شناخته شده است که از علل عمده آن می توان به توسعه بسیار و منابع طبیعی چشمگیر آن اشاره نمود و نیز به علت کم جمعیت بودن آن در مقایسه با گسترده بودن آن می توان بیان نمود تدبیرهای کانادا به سمت قبولیت مهاجر است.

بدین جهت این کشور براساس قانون های منحصر به فردی نیرو های ماهر کاری و اشخاص توانمند را پشتیبانی می نماید. دریافت اقامت این کشور به شیوه تحصیلی یکی از روش های مطلوبی است که اگر فرد موقعیت بورسیه تحصیلی را دارا باشد می تواند با هزینه کمتر و ارزان تری اقامت این کشور را از آن خود نماید. بهتر است بدانید کانادا جز آن دسته از کشور هایی است که در خصوص آموزش در سطح بالایی در دنیا واقع شده است. دانشجویان و دانش آموزان در پیرامون هایی با سطح کیفی عالی به تحصیل خود ادامه می دهند.

معمولا بورسیه تحصیلی در کانادا به دو شیوه اسکالرشیپ و فاند طبقه بندی می شوند که مورد اول تنها قسمتی از هزینه تحصیلی در کانادا و مورد دوم کلیه این هزینه ها را متقبل می شود. همانطور که مشهود است اکثر دانشجویان فرا بومی خواستار این نوع بورسیه در کانادا هستند اما این گونه بورسیه ها در این کشور کم بوده و بایستی شخص دارای شرایط منحصر به فردی نظیر پیشینه تحصیلی قوی، گواهینامه زبان با نمره عالی، داشتن مقاله های ISI, پذیرش استاد دانشگاه در این کشور می باشد.

بیشتر بخوانید: آزمون آیلتس
برای دستیابی به موفقیت در این عرصه بهترین کار مشاوره با اشخاص متخصص و ماهر است تا به شما در این مسیر کمک نمایند و کارشناسان، موقعیت و شرایط شما را برای اخذ بورسیه تحصیلی به شکل رایگان یا ارزان تر  مورد بررسی قرار دهند. به طور کلی شرایط بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مختلف بین المللی در مقاطع مختلف به شرح زیر است:



علوم انسانی $28,676 $13,667
علوم اجتماعی رفتاری $27,647 $15,032
حقوق $33,192 $17,237
مدریت کسب و کار و اداره امور عمومی $26,680 $24,693
MBA اجرایی موجود نیست $66,665
MBA معمولی موجود نیست $38,950
علوم زیستی و فیزیکی و فناوری $31,536 $15,421
ریاضیات، علوم کامپیوتر و اطلاعات $33,012 $16,647
مهندسی $33,703 $19,301
معماری $26,457 $23,992
کشاورزی، منابع طبیعی و نگهداری $26,208 $14,452
دندانپزشکی $56,621 $22,472
پزشکی $32,450 موجود نیست
پرستاری $21,922 $16,168
داروسازی $40,960 $12,876
دامپزشکی $63,323 $10,099


کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند داوطلبانی را که دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در کانادا و برآورد هزینه های احتمالی هستند راهنمایی کرده و جزئیات ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیارشان قرار دهند.

در ادامه بخوانید: هزینه تحصیل در انگلیس



سوالات متداول


1- هزینه تحصیل در مدارس کشور کانادا چقدر است ؟
با توجه به متن مقاله هزینه تحصیل در مدارس کانادا حدودا از 7000 تا 15000 دلار برای یکسال است.




2- تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا چقدر هزینه بر است ؟
با توجه به شرایط مختلف متقاضیان، هزینه تحصیل در مقاطع تحصیلی کانادا متفاوت است که در متن مقاله به توضیح هزینه هر مقطع پرداخته شده است.




3- شرایط بورسیه رایگان به کانادا چیست ؟
معمولا بورسیه تحصیلی در کانادا به دو شیوه اسکالرشیپ و فاند طبقه بندی می شوند که مورد اول تنها قسمتی از هزینه تحصیلی در کانادا و مورد دوم کلیه این هزینه ها را متقبل می شود. در متن مقاله توضیح کامل انواع بورسیه وجود دارد.

منبع : هزینه تحصیل در کانادا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nwoY
نظرتان را بنویسید