برگ سبز سربازی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
برگ سبز سربازی اولین نامه ای است که بعد از پست کردن دفترچه نظام وظیفه دریافت می شود. در برگ سبز نظام وظیفه، تاریخ اعزام به خدمت و کدی تحت عنوان مکان اعزامی درج می شود. برای دریافت برگه سبز لازم است که مشمولان برگه واکسیناسیون را تکمیل نموده و به مهر و امضای مسئول مرکز برسانند.



مشمولان به محض به اتمام رسیدن سنوات تحصیلی و بعد از رسیدن به سن 18 سالگی باید به خدمت سربازی بروند. اولین مرحله برای اعزام به خدمت سربازی، ارائه مدارک به دفاتر پلیس +10 است. دفاتر پلیس +10 درخواست شما را مبنی بر درخواست اعزام به سربازی در سامانه مخصوص ثبت می کنند و شما باید منتظر برگ سبز باشید.

اما برای بسیاری از مشمولان این سوال پیش می آید که برگ سبز سربازی چیست و چگونه می توان آن را دریافت نمود؟ همچنین برگ سبز خدمت سربازی حاوی چه اطلاعاتی است؟در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه و زمان دریافت برگ سبز نظام وظیفه آشنا کنیم و اطلاعات مهمی را که در برگ سبز خدمت سربازی وجود دارد توضیح دهیم.



برگ سبز سربازی چیست؟
برگ سبز سربازی چیست و چه اطلاعاتی داخل آن است که آنقدر مهم می باشد؟ این سوالی است که بسیاری از مشمولان در هنگام انجام مراحل اعزام به خدمت از خود می پرسند. برگه سبز سربازی اولین نامه ای است که از طرف سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، بعد از ارسال مدارک مشمولان به آن ها داده می شود.

یکی از نگرانی های سربازان برای اعزام به خدمت، ندانستن زمان اعزام به خدمت می باشد. خوشبختانه نگرانی شما تا حداکثر 10 روز قبل از اعزام به خدمت با دریافت برگ سبز نظام وظیفه برطرف می شود. برگ سبز خدمت سربازی حاوی دو نکته مهم است که می تواند نگرانی مشمولان را برطرف کند.



تاریخ اعزام به خدمت: اولین چیزی که در برگ سبز نظام وظیفه به چشم می خورد تاریخ اعزام به خدمت سربازی است. در برگه سبز شما، تاریخی تحت عنوان زمان اعزام به سربازی ذکر شده است که شما باید در آن تاریخ، به محل مورد نظر که در برگه سفید سربازی ذکر شده است، بروید و خود را به پادگان معرفی کنید.



کد چند رقمی: در واقع، هنوز علت قرار دادن یک کد چند رقمی در برگه سبز سربازان، معلوم نشده است! اما این کد می تواند اطلاعاتی نظیر شهر اعزام به خدمت سربازان یا کد محل اعزام را به سربازان بدهد. البته به دست آوردن این اطلاعات از این کد چند رقمی کار چندان آسانی نیست و تقریبا غیرممکن است؛ چرا که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا شما را از مکان اعزام تا زمان دریافت برگه سفید آگاه نمی کند.

بیشتر بخوانید: دریافت کد سخا سربازی



زمان دریافت برگ سبز سربازی
مشمولان باید برای اعزام به خدمت تمام مدارک مورد نیاز سربازی را به دفاتر پلیس +10 ارائه کنند. اگر مدارک کامل بود ثبت درخواست اعزام به سربازی شما توسط کارکنان دفاتر پلیس +10 انجام خواهد شد. پس از این کار باید منتظر دریافت برگه سبز سربازی باشید. آخرین زمان دریافت برگ سبز خدمت سربازی حدودا 10 روز قبل از تاریخ اعزام مشمولان می باشد؛ اما ممکن است که این برگه سبز را زودتر از موعد دریافت کنید.

همانطور که گفته شد تاریخ اعزام مشمولان در برگه سبز نظام وظیفه ذکر شده است. به همین خاطر به محض دریافت برگ سبز سربازی می توانید از زمان اعزام به سربازی خود مطلع شوید. بعضی از مشمولان سوال می کنند که آیا بعد از دریافت این برگه و آگاه شدن از تاریخ اعزام می توانند، تاریخ اعزام خود را عقب یا جلو بیندازند؟

در جواب این مشمولان می گوییم که بله، خوشبختانه سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا این امکان را برای تمام مشمولان قرار داده است که بتوانند تاریخ اعزام خود را به تاخیر بیندازند. فقط برای به تاخیر انداختن زمان اعزام، لازم است که دارای شرایط خاصی باشید و اقدام به درخواست تعجیل یا تاخیر اعزام کنید.

بیشتر بخوانید: غیبت خدمت سربازی


نحوه دریافت کارت سبز سربازی
نحوه دریافت کارت سبز سربازی بسیار ساده است. در واقع، شما با تحویل دادن مدارک لازم مانند آخرین مدرک تحصیلی، کپی شناسنامه و کارت ملی، عکس سه در چهار و ... به پلیس +10 و ثبت درخواست اعزام به سربازی، نیاز نیست کار خاص دیگری انجام دهید. بعد از پست کردن دفترچه نظام وظیفه باید منتظر دریافت برگ سبز باشید.

البته دو مرحله مهم قبل از دریافت برگه سبز سربازی، انجام واکسیناسیون و معاینه پزشک می باشد که حتما باید با مراجعه به مراکز مربوطه این دو مرحله را انجام دهید و سپس مدارک مربوطه آن را به دفاتر پلیس +10 تحویل دهید.

دقت کنید که برای دریافت برگ سبز نظام وظیفه لازم است که دارای برگه واکسیناسیونی باشید که توسط مسئول مرکز واکسیناسیون مهر و امضا شده باشد. متاسفانه امکان دریافت برگه سبز سربازی بدون داشتن برگ واکسیناسیون سربازی وجود نخواهد داشت.

بعضی از سربازان بعد از دریافت برگ سبز نظام وظیفه آن را گم می کنند. خوشبختانه گم کردن برگ سبز سربازی مشکل زیادی برای شما ایجاد نمی کند، البته لازم است که شما برای دریافت این برگه مجددا به دفاتر پلیس +10 بروید و المثنی آن را را دریافت کنید.

در ادامه بخوانید: واکسن سربازی



سوالات متداول


1- برگه سبز سربازی چیست ؟
برگه سبز سربازی مدرکی است که اطلاعات مربوط به زمان و مکان اعزام به خدمت مشمول در آن قید شده است. سایر اطلاعات مربوط به این برگه در متن مقاله موجود است.




2- نحوه دریافت برگه سبز نظام وظیفه چگونه است ؟
با توجه به توضیحات متن مقاله، مشمولان می بایست مدارک خود را به مراکز پلیس + 10 تحویل داده تا برگ سبز برایشان صادر شود.




3- در صورت مفقودی برگ سبز سربازی چه باید کرد ؟
در صورتی که مشمولان برگ سبز نظام وظیفه را گم کردند می توانند با مطالعه متن مقاله به دریافت المثنی آن بپردازند.

منبع : برگ سبز سربازی
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gmEj
نظرتان را بنویسید