علت سیاه شدن برگ درخت گردو چیست؟

علت سیاه شدن برگ درخت گردو چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
زهرا هاشمی

مهمترین علت سیاه شدن برگ درخت گردو

 

قبل از آنکه به صورت اختصاصی به علت سیاه شدن برگ درخت گردو بپردازیم و پاسخ مناسبی به دغدغه باغبانان و صاحبین باغ های درخت گردو بدهیم لازم است نکات مهمی را درباره روش های مراقبت و نگهداری اصولی از درخت گردو بیان کنیم. باغبانان قبل از هر چیز باید نسبت به نهالی که می خرند؛ شناسنامه آن و نوع شرایط اقلیمی باغ خود اطلاعات لازم را کسب کنند. آنها باید ببیند نهال گردو که خریداری می کنند از چه نژادی است و در چه منطقه آب و هوایی بهتر رشد می کند؟ به چه کودی نیاز دارد و چه میزان آبیاری برای رشد طبیعی نهال گردو کافی است؟

همچنین باغبانان باید امراض ها و آفت های نهال گردویی که می خرند را شناسایی کنند و نسبت به رفع به موقع آفات و سمپاشی به موقع اقدامات لازم را انجام دهند. همه این تمهیدات برای این است که درخت گردو مسیر رشد طبیعی خود را طی کند و محصولات طبیعی، سالم و مغذی به بار آورد. بنابراین بدون دانستن چنین اطلاعاتی بروز بیماری های شایع درختان گردو مانند سوختگی برگ درخت گردو یا سیاه شدن برگ درخت گردو دور از انتظار نیست.

خشک شدن برگ درخت گردو، بررسی علت آن

لزوم جلوگیری ازخشک شدن برگ درخت گردو 

 

درخت گردو مزایای بسیار مهمی دارد. مهم‌ترین نکته در مورد این درختان طول عمر طولانی آن است. بنابراین باغبانان با کاشت درخت گردو می توانند تا سالیان سال از مزایای آن از جمله سایه و محصولات آن استفاده کنند. به طور کلی کاشت این درخت بسیار به صرفه است علاوه بر آن که زیبایی خاصی به فضای سبز یا باغ شما می دهد.

مغز گردو نیز در صنایع مختلف غذایی از جمله تولید انواع شیرینی، صنایع داروسازی، تولید لوازم بهداشتی و زیبایی، مصارف خام، نانوایی ها، مراکز عصاره گیری، عطاری و غیره استفاده می شود. حتماً شما هم تا بحال شنید اید که بهترین مبل های با کیفیت از چوب درخت گردو ساخته می شوند. البته زمانی از چوب درخت گردو استفاده می شود که محصول دهی آن تمام شده باشد. پس همانطور که می بینیم درخت گردو از هر جهت می تواند برای چندین نسل سودآور باشد. از همین رو بیماری سوختگی برگ درخت گردو و یا سیاه شدن برگ درخت گردو و سایر عوامل بیماری زای این درخت باید به دقت مورد بررسی و شناسایی قرار بگیرد.

منبع: نهالستان برترنهال https://bartarnahal.ir/

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/JOLl
نظرتان را بنویسید