همه چی درمورد دستگاه سی ان سی

همه چی درمورد دستگاه سی ان سی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mobin1

 دستگاه CNC یک وسیله می باشد  که برای فرزکاری،  برش مواد ایجاد شده است و در صنعت نجاری کاربرد بسیار زیادی دارد . دستگاه  CNC شبیه دستگاههای فرز هستند و برخی از آنها می‌توانند تقریباً کارهای مشابهی را انجام دهند. 

کارکردهای اصلی برش، حکاکی از یک قطعه کار است که در اصل جایگزینی برای روتر معمولی دستی است. با وارد کردن کنترل کامپیوتری به فرآیند، تعداد خطاها به شدت کاهش می یابد.

دستگاه CNC چگونه کار می کند؟
چرا از دستگاه CNC استفاده کنیم؟

سی ان سی چوب در حجم ساخت و پیکربندی متفاوت هستند. آنها می توانند یک یا چند محور برای کار و توانایی تعویض ابزار برای انجام وظایف مختلف داشته باشند. ویژگی کلیدی این ماشین ها کنترل کامپیوتری است که ابزارها را طبق یک برنامه CAM حرکت می دهد، می چرخد ، که می تواند به صورت دستی برای کارهای نسبتا آسان یا به طور خودکار با استفاده از نرم افزار ایجاد شود. این نرم افزار یک فایل CAD دیجیتال را به مجموعه ای از دستورالعمل ها برای تکمیل دستگاه تبدیل می کند.

چرا از  CNC استفاده کنیم؟


مسیریابی یک روش تولید متداول است که در کارهای چوبی، علامت گذاری، قالب گیری، ترموفرمینگ و غیره استفاده می شود. زمانی موثرتر است که به یک برش دقیق به طور منظم نیاز باشد. 

دستگاه های CNC بسته به اجزای خود با مواد سخت مختلف از جمله چوب، فلز، سنگ، پلاستیک، فوم، اکریلیک و شیشه سازگار هستند. برخی از دستگاه ها  مجهز به سیستم‌های جمع‌آوری گرد و غبار هستند که در طی فرآیند در تراشه‌های مواد و سایر زباله‌ها خیس می‌شوند.

دستگاه های کنترل شده توسط رایانه با ایجاد اشیاء تقریباً یکسان در هر بار، به شرط کنترل همه عوامل خارجی، به کاهش زمان تولید و دفعات خطاهای تولید کمک می کنند. روترهای CNC هر از گاهی به کمک فنی نیاز دارند و ابزارها و مکانیسم های کار در طول زمان از بین می روند. با این حال، توانایی ها و سرعت های تولید همچنان استفاده از این ماشین ها را برای مشاغل و علاقمندان بسیار مقرون به صرفه می کند.

نسخه‌های قدیمی‌تر دستگاه های CNC قبلاً بزرگ بودند و فضای زیادی را اشغال می‌کردند، اما اکنون دستگاه‌های مدرن در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند و حتی نسخه‌های دسکتاپ نیز وجود دارند که روی یک میز قرار می‌گیرند و همچنان نتایج فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. نرم افزار مورد استفاده در روترها نیز بهبود یافته است، بنابراین حتی علاقمندان هم اکنون می توانند با کمک برنامه های CAD/CAM با ماشین های ساده کار کنند. 

چندین برنامه برای اهداف خاص طراحی شده اند و می توانند به ایجاد مدل های ساده و همچنین تولید کد برای طرح ها کمک کنند. این امر باعث می شود روترهای CNC بدون نیاز به مهارت های حرفه ای حکاکی و نجاری برای سرهم بندی کنندگان، تولید کنندگان مبلمان و حتی طراحان مفید باشد.

اسپیندل یا روتر: کدام را انتخاب کنیم؟


در بازار، ماشین‌های برش CNC مبتنی بر دوک و روتر موجود است، و وقتی نوبت به انتخاب بین این دو می‌رسد، درک تفاوت‌های کلیدی آنها بسیار مهم است. اسپیندل ها و روترها کاملاً مشابه هستند - آنها می توانند طیف گسترده ای از مواد را برش دهند. اما اگر مواد سخت در میان باشد، دوک ها قطعا گزینه بهتری هستند.

در مقایسه با روترها، ماشین‌های اسپیندل معمولاً یاتاقان‌های بهتری دارند و قدرتمندتر هستند. این باعث می شود آنها ماشینی دقیق تر و ماندگارتر باشند. از طرف دیگر، ماشین‌های CNC مبتنی بر اسپیندل معمولاً در مقایسه با روترها گران‌تر هستند.

روترهای CNC برای برش های سریع و متناوب در سرعت های بالا استفاده می شوند. روتر بهترین انتخاب برای چوب است، زیرا می تواند به سرعت به سرعت بالا برسد، اما اگر سعی کنید آلومینیوم را با روتر برش دهید، نتایج بدتر خواهد بود. کمترین سرعت در روترها معمولاً برای برش آلومینیوم بسیار زیاد است، که منجر به خراب شدن سریع ابزار و ارائه کیفیت سطح پایین می شود.

نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر