دستگاه جلوبرنده چیست ؟

دستگاه جلوبرنده چیست ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mobin1

امروزه از دستگاه های زیادی در صنعت چوب استفاده می شود، دستگاه هایی مانند اره نواری، اره، اره رومیزی، اره رومیزی و ... همانطور که می دانید کار با هر یک از این دستگاه ها خطرات خاص خود را دارد و تعداد زیادی از کاربران هر ساله از این دستگاه ها استفاده می کنند. سال حوادثی مانند بریدن انگشتان دست، قطع انگشتان دست یا سایر آسیب‌های این چنینی پیش می‌آید و سازندگان دستگاه‌ها معمولاً روش‌ها و روش‌های جدیدی را برای جلوگیری از این آسیب‌ها ابداع می‌کنند.


در همین راستا اره رومیزی Saw Stop را در مطالب قبلی آیچوب به شما معرفی کرده ایم، یکی از ویژگی های این اره رومیزی عملکرد سریع تیغه در تماس با پوست بدن انسان است.

روش دیگری که چندین سال است در ابزارهای مدرن و به روز مورد استفاده قرار می گیرد فیدر قطعه کار چوبی است. این قطعه کمکی بیشتر در دستگاه هایی مانند اره نواری، رنده رومیزی و آسیاب رومیزی استفاده می شود.

ساختار این دستگاه ها به گونه ای است که با تنظیم آن بر اساس شرایط دلخواه، دیگر نیازی نیست دستان خود را برای جابجایی چوب یا تخته به تیغه نزدیک کنید. همچنین برای حرکت دادن قطعه به سمت تیغه نیازی به استفاده از نیروی زیادی ندارید. به عنوان مثال، فقط باید یک کنده 6 متری را به دهانه فیدر نزدیک کنید و بقیه عملیات را به جلوی فیدر بسپارید.

فیدرهای موجود یا دستگاه جلوبرنده در بازار ایران بین 6 تا 20 میلیون تومان قیمت دارند. بخش زیادی از این دستگاه ها وارد کشور می شود و در برخی موارد اساتید ایرانی دستگاه هایی با مشخصات فیدر خارجی و در برخی موارد با کیفیت بالاتر از نمونه های خارجی ساخته اند که متاسفانه این افراد ناشناخته هستند.


این فیدرها به دو صورت دستی و اتوماتیک قابل تهیه هستند. در مدل های دستی فاصله فیدر و تیغه را با دست تنظیم و تعیین می کنید و قطعات را در مسیر غلتک فیدر و تیغه قرار می دهید. این فیدرها معمولاً به صورت عمودی و افقی قابل تغییر هستند.

نظرتان را بنویسید