اعلام نتایج آزمون دکتری سال 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
اعلام نتایج دکتری 1400 برای شرکت کنندگان این آزمون در سه مرحله اعلام نتایج اولیه ، نتیجه انتخاب رشته و جواب نتایج نهایی خواهد بود که متقاضیان تحصیل در دانشگاه های سراسری می توانند نتایج تمامی مراحل را از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و تنها با در اختیار داشتن اطلاعات ثبت نامی مشاهده نمایند .

 در مرحله نخست پس از برگزاری آزمون دکتری 1400، نتایج اولیه دکتری 1400 برای همه داوطلبان دکتری سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه اعلام شده و وضعیت علمی داوطلبان مشخص می شود . متقاضیان بر اساس کارنامه منتشر شده می توانند نسبت به انتخاب رشته دکتری سراسری اقدام نمایند .

در مرحله دوم نیز سازمان سنجش به بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان پرداخته و نتایج دعوت به مصاحبه دکتری برای تمامی دوره های روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان را اعلام خواهد کرد که داوطلبان می توانند مطابق جدول زمانبندی، جهت شرکت در جلسه مصاحبه هر یک از دانشگاه ها آماده شوند و در نهایت مرحله اعلام نتایج نهایی دکتری 1400 محل قبولی آن ها را مشخص می کند .

داوطلبان باید توجه داشته باشند که انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری آزاد به صورت جداگانه از دانشگاه سراسری و از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام می پذیرد. در ادامه نحوه مشاهده اعلام نتایج اولیه ، نتایج انتخاب رشته و نتایج نهایی دکتری 1400 را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم .





زمان اعلام نتایج اولیه دکتری سراسری 1400
سازمان سنجش بعد از برگزاری آزمون دکتری 1400 ، اقدام به تصحیح پاسخبرگ های داوطلبان کرده و حدودا در اوایل اردیبهشت ماه نتایج اولیه این آزمون را برای همه داوطلبان دکتری سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه در سایت خود به آدرس sanjesh.org منتشر می کند .

در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400، داوطلبان با ورود به سایت سازمان سنجش و وارد کردن اطلاعات لازم، می توانند کارنامه اولیه خود را مشاهده کنند. در این کارنامه اطلاعاتی نظیر درصد دروس عمومی و تخصصی آزمون دکتری، تراز آزمون کتبی، رتبه داوطلبان در سهمیه و وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و شهریه پرداز اعم از پیام نور، دانشگاه آزاد، نوبت دوم، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان اعلام می شود.

داوطلبانی که برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد مجاز اعلام شده اند، در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 در انتهای کارنامه خود کد دسترسی به انخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را مشاهده می نمایند. برای باخبر شدن از زمان دقیق اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 می توانید عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا شوید.





طبق آخرین اخبار منتشر شده نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 اواسط هفته آینده (هفته آخر فروردین) منتشر می شود.



آخرین اخبار اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400
یکشنبه 22 فروردین: طبق آخرین گفته سخنگوی سازمان سنجش زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 در اواسط هفته آینده خواهد بود .

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری


نحوه دریافت نتایج اولیه دکتری سراسری 1400
هر داوطلب برای مشاهده کارنامه اولیه دکتری 1400 می بایست در زمان مقرر شده به سایت سازمان سنجش رفته و با داشتن اطلاعات ثبت نامی ( شماره پرونده ، شماره شناسنامه ، شماره داوطلبی و ... ) از طریق لینک مشاهده نتایج اولیه ، کارنامه اولیه دکتری را مشاهده نمایند . در ادامه راهنمای نحوه دریافت نتایج اولیه را ارائه می‌ کنیم.



راهنمای تصویری دریافت نتایج اولیه دکتری 1400



1. به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه دکتری تخصصی را از منو سمت راست انتخاب کنید.







2. بر روی لینک "پاسخنامه و کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1400" کلیک کنید.







2. از طریق یکی از دو روش موجود اطلاعات مورد درخواست را وارد کنید.







لازم به ذکر است که بعد از مشاهده نتایج اولیه کنکور دکتری 1400 ، مابقی مراحل این آزمون برای داوطلبان دکتری سراسری و دکتری دانشگاه آزاد به صورت جداگانه برگزار می شود . این مراحل شامل انتخاب رشته دکتری سراسری ، انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، مصاحبه دکتری سراسری ، مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ، اعلام نتایج نهایی دکتری سراسری و اعلام نتایج نهایی دکتری دانشگاه آزاد می باشد .

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج اولیه دکتری



زمان دریافت نتایج انتخاب رشته دکتری سراسری 1400
چند هفته پس از به پایان رسیدن مهلت انتخاب رشته دکتری داوطلبان منتظر فرارسیدن زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1400 هستند که سازمان سنجش حدودا در خرداد ماه نتایج انتخاب رشته دکتری سراسری را اعلام می کند. داوطلبان دانشگاه آزاد نیز برای اطلاع از زمان اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری آزاد، باید اطلاعیه های سایت خبر رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد را پیگیری کنند.

در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 مشخص می شود که داوطلبان به کدام یک از رشته محل های انتخابی خود دعوت به مصاحبه شدند و شرط دعوت شدن به مصاحبه کسب حد نصاب تراز اعلام شده توسط هر دانشگاه است. داوطلبان می توانند در تمام رشته محل های قبولی به مصاحبه بروند و محدودیتی از این نظر وجود ندارد. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1400 می توانید در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا عضو شوید.





به محض مشخص شدن زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1400 این مطلب به روز رسانی می شود.



بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری


نحوه دریافت نتایج انتخاب رشته دکتری سراسری 1400
داوطلبانی که فرم انتخاب رشته دکتری 1400 را تکمیل کرده اند می توانند نتایج دعوت به مصاحبه دکتری سراسری را به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org مشاهده کنند . هر داوطلب باید بعد از ورود به سایت مذکور ، از طریق لینک " کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری سال 1400 " وارد قسمت درج اطلاعات شود و با استفاده از اطلاعات ثبت نامی همانند شماره پرونده ، شماره شناسنامه ، شماره داوطلبی و ... نتیجه انتخاب رشته خود را مشاهده کند .



راهنمای تصویری دریافت نتایج انتخاب رشته دکتری 1400



1. ورود به سایت سازمان سنجش با نشانی sanjesh.org و انتخاب لینک دکتری تخصصی از منو سمت راست 







2. انتخاب لینک " کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری سال 1400 "







3. وارد کردن اطلاعات لازم از طریق روش های موجود (( مشخصات فردی ، شماره پرونده و شماره شناسنامه ))







بیشتر بخوانید: اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری







زمان دریافت نتایج نهایی دکتری سراسری 1400
در آخرین مرحله اعلام نتایج آزمون دکتری 1400، سازمان سنجش حدودا در شهریور ماه نتایج نهایی آزمون دکتری را اعلام می کند. در این زمان وضعیت قبولی یا عدم قبولی شرکت کنندگان آزمون دکتری مشخص شده و در صورت قبولی داوطلبان، رشته محلی که در آن پذیرفته نهایی شده اند، اطلاع رسانی می شود.

پس از اعلام نتایج مصاحبه دکتری 1400 داوطلبان می بایست برای اطلاع از مدارک لازم و زمان ثبت نام حضوری یا اینترنتی به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنند. داوطلبانی که از محل قبولی خود ناراضی بوده یا مردود علام شده اند نیز می توانند اخبار تکمیل ظرفیت دکتری را پیگیری کرده و در صورت برگزاری این مرحله در سال جاری، شانس مجددی برای انتخاب رشته از میان رشته محل های دارای ظرفیت خالی خواهند داشت.

با توجه به عدم برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت در سال های گذشته توصیه می کنیم با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا از آخرین اخبار مربوط به این موضوع مطلع شوید.





به محض مشخص شدن زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1400 این مطلب به روز رسانی می شود.



بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری


نحوه دریافت نتایج نهایی دکتری سراسری 1400
آن دسته از داوطلبانی که در جلسه مصاحبه دکتری حضور داشتند ، میبایست برای مشاهده نتیجه نهایی به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند و با استفاده از اطلاعات شماره پرونده ، شماره شناسنامه و شماره داوطلبی نتیجه نهایی دکتری 1400 را مشاهده کند که مراحل آن به ترتیب زیر است.



راهنمای تصویری دریافت نتایج نهایی دکتری 1400



1.  مراجعه به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org .







2. کلیک بر روی " نتایج نهایی آزمون دکتری سال 1400 "







3. ورود به صفحه نتایج نهایی آزمون از طریق یکی از سه روش تعیین شده " جستجو بر اساس شماره داوطلبی و شماره شناسنامه " یا " جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره شناسنامه " و یا " جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره داوطلبی " .
 




در سال گذشته سازمان سنجش نتایج نهایی آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد را از طریق سایت خود به نشانی sanjesh.org اعلام کرده است که پیش بینی می شود امسال نیز نتایج نهایی به صورت یکپارچه یا جداگانه از طریق همین سایت منتشر شود .

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی دکتری






داوطلبانی که در هریک از مراحل اعلام نتایج آزمون دکتری 1400 ، به این نتایج اعتراض داشته و خواستار بررسی مجدد کارنامه خود هستند می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اعتراض به نتایج دکتری را ثبت نمایند . 

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا با در دست داشتن اطلاعات کامل در هر یک از این مراحل ، می توانند به سوالات شما پاسخ دهند و در صورت نیاز به دریافت مشاوره تحصیلی می توانید از طریق خطوط تلفن ثابت با مرکز مشاوره هیوا تماس بگیرید.

در ادامه بخوانید: نحوه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش

سوالات متداول

1- ​آیا نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر اعلام می شوند ؟
​خیر نتایج دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری توسط سازمان سنجش و نتایج دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد توسط مرکز سنجش و پذیرش اعلام خواهد شد .


2- آیا در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری امکان ویرایش معدل هست ؟
بله داوطلبان می توانند در صورت وجود مغایرت معدل خود ، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور دکترا نسبت به ویرایش و تصحیح آن اقدام کنند .


3- آیا داشتن مدرک زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری الزامیست ؟
​خیر دارا بودن مدرک زبان انگلیسی برای شرکت در جلسه مصاحبه الزامی نیست اما اگر شخصی مدرک معتبری داشته باشد نمره مثبت برایش در نظر گرفته خواهد شد .

منبع : اعلام نتایج آزمون دکتری سال 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pxMQ
نظرتان را بنویسید