راه های کمک به کودک برای برخورد با فشار روانی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
فشار روانی در اندازه کم می تواند امری مثبت باشد بعضی اوقات ما تحت فشار وضعیت بهتری داریم ولی وقتی فشار روز به روز بیشتر می شود باعث ایجاد اختلال در افکار ، عقاید و حتی سلامتی ما می شود . فشار روانی درکودکان نیز وجود دارد و  کودکان فشار روانی را در زمینه های مختلفی تجربه می کنند . 

شما به عنوان پدر و مادر باید بتوانید فشار روانی روزانه فرزندتان را کاهش دهید . برای کمک به کودک برای مقابله با فشار روانی شما به عنوان معلم یا والدین باید بتوانید از فشارهای روانی غیر قابل کنترل روی کودک جلوگیری کنید. در ادامه این مقاله راه کمک به کودک برای مقابله با فشار روانی را آموزش می دهیم . 




موقعیت های فشارزا برای کودکان
در ابتدا باید بدانید چه موقعیت ها و شرایطی برای کودک فشار روانی ایجاد می کنند  :

تولد کودک جدید در خانواده
مورد آزار قرار گرفتن در مدرسه
جدایی یا طلاق والدین 
بیماری جدی در یکی از اعضای خانواده یا دوستان مدرسه
رفتن به بیمارستان
مشکلات یادگیری در مدرسه
آغاز ترم جدید در مدرسه یا ورود به مدرسه جدید
از دست دادن بهترین دوست
وجود یک حادثه در خانواده 
مرگ پدربزرگ و مادربزرگ
نقل مکان به خانه جدید یا ورود همسایه جدید
درگیری میان والدین یا خواهران و برادران
تغییر معلم در وسط سال تحصیلی
اجرای موسیقی گروهی ، تئاتر یا مسابقه ورزشی در مدرسه 
حتما بخوانید: تاثیر طلاق بر فرزندان




راه کمک به کودک برای برخورد با فشار روانی
اگر متوجه شدید که کودک شما هنگام خوابیدن مشکل دارد ، انگیزه و انرژی خود را از دست داده است یا مدام درباره آینده نگران است حتما در حال تجربه فشار روانی است . زمانی که فشار روانی بر کودک وارد می شود یکی از راه های خوب برای نشان دادن وضعیت کودک این است که هر شب سطح فشار او را با یک شیوه خاص برآورد کنید . روش های ساده زیر می تواند به شما در کمک به کودک برای کنترل فشار روانی اش کمک کند : 

تغییر باورهای منفی 
رها سازی جسم از فشار به وسیله برخی فعالیت های جسمی و فیزیکی در هفته : این فعالیت ها می تواند هر فعالیت فیزیکی باشد که کودک از آن لذت می برد .
آموزش تامل و تعمق به صورت ساده و آسان : کودک روی یک صندلی می نشیند یا در رختخوابش دراز می کشد و صرفا صدای شما را در حال آرامش می شنود . به او یک تجسم ذهنی بدهید که بتواند با نگرانی هایش برخورد کند . این کار باید حداقل یک بار در طول روز و به مدت دو هفته انجام شود . 
برای کودک داستان بگویید : کودکان سه ساله از داستان ها در طول روز و حین فعالیت و موقع خواب لذت می برند و ابه کودکان بزرگ تر نیز در هنگام آرامش و یا خوابیدن قصه بگویید . پس از اینکه داستانی برای کودک خواندید او را برای مدت بیست دقیقه برای استراحت یا آرامش ترک کنید .
در ادامه بخوانید: تفاوت دختران و پسران در مقابله با فشار روانی



سوالات متداول


1- فشار روانی در کودکان چگونه است؟
فشار روانی باعث ایجاد اختلال در افکار و حتی سلامتی می شود و در کودکان به اشکال متفاوتی بروز می کند که در مقاله به طور کامل بیان شده است.




2- موقعیت های فشارزا برای کودکان کدامند؟
طلاق والدین، مشکلات یادگیری، تولد نوزاد جدید و غیره از عوامل ایجاد فشار روانی برای کودک است که در مقاله به طور کامل بیان شده اند.




3- راه کمک به کودک برای مقابله با فشار روانی چیست؟
تغییر باور های منفی کودک، داستان گفتن برای او و مواردی از این قبیل که در مقاله عنوان شده اند از راهکار های کمک به کودکی است که تحت فشار روانی قرار گرفته است.

منبع : راه های کمک به کودک برای برخورد با فشار روانی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mrRE
نظرتان را بنویسید