هفت رفتار مخرب با کودکان بیش فعال

هفت رفتار مخرب با کودکان بیش فعال
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1

حتما اسم بیش فعالی به گوش شما هم خورده است و قطعا با شنیدن اسم بیش فعالی کودکی را تصور می کنید که از دیوار راست بالا می رود ولی نکته در همین جاست که در بیشتر موارد بیش فعالی با شیطنت اشتباه گرفته می شود و این مشکل مشکلات زیادی را برای کودک وخانواده اش به وجود می آورد . خانواده ای اگر یک کودک بیش فعال دارد باید دقیقا بداند که به چه رفتاری بیش فعالی گفته می شود و بداند چگونه باید با این کودک رفتار کند و اصول رفتار با کودکان بیش فعال را بداند . در ادامه این مقاله هفت رفتار مخرب با کودکان بیش فعال را بیان می کنیم . 



 

تنبیه بدنی

تنبیه بدنی آثار زیان باری برای کودک دارد و برخی از تنبیه ها علاوه بر اینکه آثار جسمی بر جای می گذارند و دائمی هستند عوارض روانی آنها نیز تا آخر عمر پا بر جا می ماند . اگر زندگی کودک پر از تنبیه شد دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و برایش اهمیت ندارد شما چه می خواهید و چه فکر می کنید و در نتیجه دست به هر کاری خواهد زد . 

حتما بخوانید: علل بیش فعالی

 

 

 

 

 

تنبیه کلامی

گفتن جملاتی مانند : تو هیچی نمیشی ، کلت پوکه ، تو مایه شرمندگی و سرافکندگی مایی و ... جز تخریب اعتماد به نفس در کودکان هیچ منفعتی ندارد .

 

تهدید

گفتن برخی تهدید ها به کودکان مانند " دیگه مامانت نمی شم " ، " تو رو می زام می رم " ، " می گم لولو بخورتت " و ... نه تنها نفعی ندارد بلکه اضطراب جدایی را در کودکان به شدت افزایش می دهد پی با تهدید کردن آینده تیروه و تاریک را برای کودکان مجسم نکنید و به جای اینکه بگویید : " اگه اینجوری پیش بری بی سواد می مونی یا از مدرسه اخراج می شی " بگویید : " آنقدر باهوش هستی که اگرتلاش کنی شکست نمی خوری و حتما موفق می شوی " . سعی کنید آینده را برایش مثبت رقم بزنید تا بفهمند تصمیم گیری درست نتایج خوبی به دنبال دارد . 

حتما بخوانید: کنترل خشم در کودکان بیش فعال

 

تحقیر

یکی دیگر از هفت رفتار مخرب با کودکان بیش فعال تحقیر این کودکان است . خوار و کوچک کردن و خجالت دادن کودک جلوی جمع به خاطر نمره ها یا رفتارهای آنان توسط والدین زیاد دیده می شود در صورتی که این کار اشتباه است و باید حتما این کار را کنار بگذارید . 

 

تشبیه و مقایسه کردن کودکان با دیگران 

کودکان را با یکدیگر مقایسه نکنید ، هر کدام از آنها توانایی ها و ضعف های خود را دارند و این مقایسه باعث دشمنی شان نسبت به یکدیگر می شود . اگر بخواهید کودک را با این روش ها مجبور به درش خواندن کنید امکان دارد از درس خواندن بیزار شود . 

 

تصحیح

دائما امر و نهی کردن به کودکان و زیر ذره بین گذاشتن کوچک ترین کارهای آنان اعتماد به نفسشان را ضعیف می کند . به جای آنکه دائما بگویید دست نزن ، حرف نزن ، این کارو بکن و اون کارو نکن فعالیت های مورد علاقه شان را به آنها واگذار کنید مثلا اگر یک کودک دوست دارد میز را بچیند این کار را به او واگذار کرده و تشویقش کنید . به دنبال کودک همه چیز تمام هم نباشید . 

 

تمسخر

یکی از رفتارهای اشتباه با کودکان بیش فعال مسخره کردن آنان است ، از به کار بردن عبارات و جملات منفی ف گوشه و کنایه ، ریشخند و دست انداختن این کودکان جدا پرهیز کنید چون باعث خجالت و لجبازی در آنها می شود و انگیزه شان را برای همکاری با شما به طور کامل از بین می برد . 

حتما بخوانید: رفتار والدین با کودکان بیش فعال

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ رفتار های مخرب با کودکان بیش فعال چیست؟

✔️ اگر خانواده ای یک کودک بیش فعال دارد باید دقیقا بداند که با چه رفتاری با بیش فعالی باید برخورد کرد که در متن مقاله شرح داده شده است.



 

2- ✔️ تاثیر تنبیه بدنی برای کودک بیش فعال چیست؟

✔️ تنبیه بدنی آثار زیان باری برای کودک دارد و برخی از تنبیه ها هم عوارض جسمی و هم روانی دارد که در متن مقاله شرح داده شده است.



 

3- ✔️ تنبیه کلامی برای کودک بیش فعال چه تاثیری دارد؟

✔️ گفتن جملات مخرب و دیگر موارد تنبیه کلامی به کودک بیش فعال منفعتی نداشته که در متن مقاله توضیح داده شده است.

منبع : هفت رفتار مخرب با کودکان بیش فعال

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9qO3
نظرتان را بنویسید