راه های جلوگیری از سوء تفاهم در ازدواج

راه های جلوگیری از سوء تفاهم در ازدواج
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1

اینکه در دربرخی موارد بین شما و همسرتان سوءتفاهم به وجود بیاید طبیعی است زیرا شما دو فرد مختلف هستید ولی گاهی اوقات این سوءتفاهمات زیاد می شود یا اینکه اختلاف خیلی شدیدی را به وجود می آورد و اگر ادامه پیدا کند ممکن است باعث طلاق عاطفی و خیانت شود . شما برای اینکه رابطه مستحکمی داشته باشید نیازمند این هستید که از وقوع این سوءتفاهم ها و اختلافات جلوگیری کنید و برای این کار شما باید شناخت درستی از همسرتان داشته باشید و راه پیشگیری از سوءتفاهم در زندگی زناشویی را بلد باشید تا دچار مشکل و اختلاف نشوید . در ادامه مقاله به بیان راه جلوگیری از سوءتفاهم در ازدواج می پردازیم . 



 

به همسرتان گوش بدهید

گوش دادن به حرف های همسرتان می تواند کمک کند که متوجه نیاز ها و خواسته هایش بشوید حتی اگر او با نظر و دیدگاه شما مخالف باشد گوش دادن مهم ترین قدم ابتدایی برای جلوگیری از ایجاد سوء تفاهم در ازدواج است .

حتما بخوانید: پیشگیری از اختلاف بین زوجین

 

 

 

 

 

به زبان بدن همسرتان دقت کنید

به این مثال توجه کنید : اگر از همسرتان بپرسید که آیا می خواهد با شما به دیدن فیلم بیاید و او صدایی مثل ( اوهوم ) از خودش در آورد با ابرو هایش را بالا انداخت و گفت (آره) به احتمال زیاد تمایل زیادی برای دیدن فیلم ندارد حتی اگر بگوید که می خواهد ببیند .

 

سوال بپرسید

در جهت تفسیر و نقل بیان همسرتان که چه می گوید ، شما باید سوال بپرسید که آیا چیزی باقی مانده است که شما نفهمیدید یا بخواهید درباره اش اطلاعات بیشتری داشته باشید یا خیر؟

حتما بخوانید: عوامل موثر در روابط زناشویی

احساساتتان را بشناسید

گاهی وقت ها شناخت احساسات کار بسیار سختی می تواند باشد . شاید بدتان نیاید که بعضی احساساتتان را از خود دور و انکار کنید این مسئله خصوصا با احساسات منفی مثل ترس ، شرم و خجالت همراه است اما برای جلوگیری از ایجاد سوء تفاهم با همسرتان شما باید احساساتتان را شناسایی کنید از سختی کار نترسید چون اهمیتی ندارد که چه قدر این کار سخت باشد برای شناختن احساسات و عواطف باید روی تفکرات و عقایدتان تمرکز کنید اگر فکر می کنید که چقدر از همسرتان تنفر دارید ، احتمالا باید بسیار عصبانی باشید . اگر فکر می کنید که همسرتان چقدر فوق العاده است باید بسیار شاد باشید . اگر فکر می کنید که چقدر خوشبخت و قدردان هستید که همسرتان در زندگی شما هست شما باید احساس عشق و قدردانی را تجربه کنید . 
برای شناختن عواطف تان لیستی از احساساتی که دارید را تهیه کنید و آن ها را روی یک برگه کاغذ بنویسید و تک تک به سراغ هر حس بروید مثلا لیستی از احساساتی مثل عصبانیت ناراحتی شادی و بنویسید در طول لیست حرکت کنید و از خودتان بپرسید : آیا واقعا همچین حسی دارم؟ اگر نه از آن حس عبور کنید و آن را از لیست خط بزنید. اگر در حال تجربه کردن یک احساس خاص هستید دورش خط بکشید . شما احتمالا در یک زمان مشخص یک احساس به خصوص را تجربه خواهید کرد ، درست وقتی که عواطفتان را شناسایی کردید به خودتان اقرار کنید مثلا بگویید ( من ناراحتم) ( من عصبیم) . 

 

احساستان را به همسرتان بگویید

زمانی که احساساتتان را تشخیص دادید و شناسایی کردید آماده اید تا آن را با همسرتان به اشتراک بگذارید . همسرتان عاشق شماست و برای شما اهمیت قائل است و به همین علت شما باید احساساتتان را با او به اشتراک بگذارید تا یک رابطه مستحکم و با صداقت را بسازید وقتی که احساستان را به او می گویید رو راست و شفاف باشید ، به همسرتان در باره ی احساستان دروغ نگویید . از جملات اتهامی مثل تو باعث شدی من اینجوری بشم) استفاده نکنید در عوض سعی کنید احساستان را خودتان به دوش بگیرید و مسئولیتش را به عهده بگیرید با گفتن جملاتی مثل : من احساس می کنم ....
ابتدا احساستان را بیان کنید و سپس دلیل اینکه آن حس را دارید را بیان کنید . اگر احساس عصبانیت دارید بگویید : " من خیلی عصبانی هستم به خاطر تمام اتفاقاتی که امروز صبح افتاد " .

 

اگر لازم است عذرخواهی کنید 

عذرخواهی کردن از طرف مقابل برای بعضی ها خیلی سخت است زیرا فکر می کنند با این کار غرورشان از بین می رود ولی گاهی اوقات برای جلوگیری از سوءتفاهم در زندگی زناشویی و اختلاف لازم است عذرخواهی کنید . اگر متوجه شدید که همسرتان را گیج کرده اید یا حرفی زده اید که واقعا چیزی که او برداشت کرده است نبوده از او عذر خواهی کنید مثلا : اگر چیزی گفته اید که باعث شده همسرتان بپرسد: " منظورت از حرفی که زدی چی بود؟ " شما باید پاسخ بدهید " متاسفم اجازه بده بیشتر توضیح بدم " .
 این گفت و گو باعث می شود که سوء تفاهمی که شما باعث به وجود آمدنش بوده اید را حل کنید و از به وجود آمدن سوء تفاهمی که در آینده بر پایه این سوء تفاهم اولیه بنا شده اند نیز جلوگیری کند . وقتی گفت و گویتان تمام شد به هر مبحثی که پرداخته شد واکنش نشان بدهید . شاید به این نتیجه برسید که به همسرتان یک عذر خواهی بدهکارید . اگر نیاز است بگویید : " ازت ممنونم که با من حرف زدی امروز ، الان متوجهم که تو درست می گفتی و من واقعا ازت معذرت می خوام" .
مثلا اگر همسرتان از اینکه شما ادعا کرده اید که راس ساعت ۱۰ خانه خواهید بود ولی ساعت ۲ به خانه آمده اید ناراحت است و شما متوجه شده اید که زبان مبهم شما باعث به وجود آمدن چنین سوء تفاهمی شده است بگویید : " من خیلی متاسفم . من حرفم رو خیلی مبهم زدم و منظورمو بد رسوندم دفعه بعد بیشتر حواسم رو جمع می کنم " . 
رعایت این موارد باعث می شود که رابطه شما و همسرتان صریح و راحت باشد و مسائل پنهانی یا برداشت های درونی شما باعث به وجود آمدن سوءتفاهم نشود . 

حتما بخوانید: اهمیت صداقت بین زن و شوهر

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ راه جلوگیری از سوءتفاهم با همسر چیست؟

✔️ اینکه در در برخی موارد بین شما و همسرتان سوءتفاهم به وجود بیاید طبیعی است که در متن مقاله راه جلوگیری از آن مطرح شده است.



 

2- ✔️ زبان بدن چه تاثیری در سوتفاهم با همسر دارد؟

✔️ به زبان بدن همسرتان دقت کنید زیرا در جلوگیری از سوءتفاهم بین شما و همسرتان تاثیر گذار است که در متن مقله شرح داده شده است.



 

3- ✔️ شناخت احساسات خود چه تاثیری در سو تفاهم با همسر دارد؟

✔️ گاهی وقت ها شناخت احساسات کار بسیار سختی می تواند باشد که در متن مقاله تاثیر آن کامل توضیح داده شده است.

منبع : راه های جلوگیری از سوء تفاهم در ازدواج

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/05OX
نظرتان را بنویسید