دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
با توجه به تاثیر معدل دیپلم و پیش دانشگاهی در کنکور سراسری به صورت 25 درصد تاثیر مثبت دیپلم و 5 درصد تاثیر مثبت پیش دانشگاهی ، داوطلبان باید در زمان ثبت نام کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند  . به این منظور مشمولان کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی می بایست به سامانه مشاهده و دریافت کد سوابق تحصیلی مراجعه کنند .



کلیه داوطلبان دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به منظور اعلام علاقه مندی خود باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و اطلاعات فردی و تحصیلی خود را در فرم اینترنتی ثبت نام وارد نمایند . 

بر این اساس سازمان سنجش مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1400 را مشخص می کند تا داوطلبان با به کارگیری این مدارک اطلاعات ثبت نامی خود را به دور از خطا و اشتباه درج نمایند . یکی از مدارک لازم برای ثبت نام این دست از داوطلبان کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی بوده که بیانگر نمرات دقیق داوطلب در امتحانات نهایی می باشد .

بنابراین داوطلبانی که ديپلم و پیش دانشگاهی یکی از رشته های رياضی ، تجربی ، ادبيات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی را دارند و دیپلم خود را سال 84 تا سال 97 و مدرک پيش‌ دانشگاهی خود را از سال تحصيلی 91 تا 97 دریافت کرده اند ، می بایست نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود اقدام نمایند .

با توجه به اینکه دریافت این کد یکی از ملزومات تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری می باشد در ادامه به بررسی زمان و نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور سراسری 1400 پرداخته شده است .



زمان دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور 1400
داوطلبان دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می بایست در زمان ثبت نام ، نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت dipcode.medu.ir و درج آن در فرم ثبت نامی خود اقدام نمایند .

البته سازمان سنجش برای داوطلبانی که به هر دلیلی در زمان ثبت نام کنکور موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی خود نشده اند راه چاره در نظر گرفته به طوریکه متقاضیان می توانند در یکی از بازه های تمدید مهلت ثبت نام و مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری 1400 یا زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری 1400 نسبت به درج کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند . 



بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور سراسری 1400






نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور 1400
داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود باید به سایت آموزش و پرورش به آدرس dipcode.medu.ir مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده که شامل شماره دانش آموزی ، کد منطقه ، تاریخ تولد و مشخص کردن پایه تحصیلی است ، نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود اقدام کنند . 



مراحل دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور 1400

مراجعه به سایت dipcode.medu.ir

انتخاب گزینه " برای مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی کلیک کنید 

درج اطلاعات ( کد دانش آموزی ، کد منطقه ، کد مقطع ، تاریخ تولد ) 

وارد کردن رمز امنیتی 



راهنمای تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور 1400

داوطلبان بعد از ورود به سایت دیپ کد ، گزینه  برای مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی را انتخاب کنند .






در این صفحه از شما اطلاعات کد دانش آموزی ، کد منطقه ، کد مقطع و تاریخ تولد خواسته می شود که شما می بایست در این مرحله اطلاعات خواسته شده را به طور دقیق وارد نمایید و در نهایت روی گزینه ورود کلیک کنید .

بیشتر بخوانید: دریافت کد دانش آموزی با کد ملی








در صفحه باز شده اطلاعات شخصی شما به همراه نمرات امتحان نهایی تان نمایش داده می شود که در صورت صحت اطلاعات باید گزینه تایید اطلاعات را انتخاب کنید . 







در این صفحه کد سوابق تحصیلی مقطع وارد شده ، نمایش داده می شود که این کد را باید در فرم اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری 1400 وارد نمایید .








برای ورود به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی دیپ کد کلیک کنید .



دقت داشته باشید شما در دو مرحله باید اطلاعات خود را وارد نمایید به طوری که بار اول کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت نمایید و در مرحله دوم کد سوابق پیش دانشگاهی خود را دریافت نمایید .


بیشتر بخوانید:دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی










​مشاوره دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی 1400
در نظر داشته باشید چنانچه شما دیپلم خود را قبل از سال 84 دریافت کرده اید یا دیپلم 4 ساله نظام قدیم یا فنی حرفه ای یا کارو دانش دارید مشمول سوابق تحصیلی نبوده و نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم ندارید .

همچنین داوطلبانی که قصد دارند از مدرک کاردانی خود به جای پیش دانشگاهی برای ثبت نام کنکور استفاده نمایند یا اینکه قبل از سال 91 مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده اند ، این دسته نیز از دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی معاف هستند .

در مقاله زیر صفر تا صد دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم برای داوطلبان نظام جدید ارائه شده است .

در ادامه بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور 1400

داوطلبان کنکور سراسری 1400 اگر بعد از خواندن مقاله ابهامی در نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی دارند می توانند سوالات خود را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسند .










سوالات متداول


1- داوطلبان دارای دیپلم رشته هنر ، مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور هستند ؟
 مطابق متن مقاله ، تنها دارندگان دیپلم رشته های نظری مشمول سوابق تحصیلی هستند که در این مقاله راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی ارائه شده است .




2- داوطلبانی که فارغ التحصیل دیپلم سال تحصیلی 89 اند ، مشمول سوابق تحصیلی در کنکور هستند ؟
مطابق ممتن مقاله داوطلبانی که دیپلم خود را سال 84 به بعد دریافت کرده اند مشمول سوابق تحصیلی بوده که در این مقاله لینک ورود به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی ارائه شده است .




3- داوطلبانی که با مدرک کاردانی قصد ثبت نام کنکور سراسری را دارند مشول دریافت کد سوابق تحصیلی هستند ؟
مطابق متن مقاله تنها دارندگان دیپلم رشته های نظری مشمول سوابق تحصیلی هستند که برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه کنید .

منبع : دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qN72
نظرتان را بنویسید