تاثیر معدل در کنکور 1400

تاثیر معدل در کنکور 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
یکی از موضوعاتی که بیشترین استرس را به داوطلبان کنکور در دو سال اخیر وارد آورده است بحث معدل و میزان تاثیری است که می تواند بر روی نتیجه کنکور و همچنین رتبه داوطلب در آزمون سراسری داشته باشد . سازمان سنجش با اعلام تاثیر مثبت معدل در کنکور 1400 ، تکلیف داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی را روشن نمود .




پس از اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر تاثیر نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور 1400 و استقرار کامل سیستم آموزشی نظام جدید و تعیین تکلیف نحوه برگزاری کنکور 1400 ، میزان تاثیر معدل برای داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم و دیپلم نظام جدید ( 6-3-3 ) که امتحانات پایه دوازدهم آن ها به صورت نهایی برگزار می شود اعلام شد . 

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1400 برای هر پنج گروه آزمایشی شامل رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی و هنر و زبان بصورت مثبت اعمال می شود . در ادامه میزان تاثیر معدل در کنکور 1400 برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید ارائه شده است تا داوطلبان بتوانند با خیال راحت به برنامه ریزی برای کنکور 1400 بپردازند .



میزان تاثیر معدل برای داوطلبان نظام قدیم در کنکور 1400
سازمان سنجش در اطلاعیه ای در تاریخ 1399/07/29 میزان تاثیر معدل در کنکور 1400 را اعلام کرد که مطابق این اطلاعیه میزان تاثیر سوابق تحصیلی برای دیپلمه های نظام قدیم كه ديپلم خود را از سال 1384 الی 1397 در یکی از رشته های رياضی و فيزيک ، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که امتحانات يک يا چند درس آن ها به صورت نهايی ، سراسری و کشوری برگزار شده است اخذ نموده اند ، حداكثر 25 درصد با تاثیر مثبت اعمال می شود . 



همچنین میزان تاثیر سوابق مدرک پيش‌ دانشگاهی رياضی و فيزيک ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، علوم و معارف اسلامی و هنر كه مدرک دوره پيش‌ دانشگاهی خود را از سال تحصيلی 91 به بعد اخذ نموده اند و امتحانات يک يا چند درس آن ها به صورت نهايی ، سراسری و کشوری برگزار شده است ، میزان سوابق تحصيلی موجود دوره پيش ‌دانشگاهی ( پايه دوازدهم - سال آخر آموزش متوسطه نظام قديم ) به ميزان حداكثر 5 درصد به نسبت سوابق تحصيلی موجود داوطلب و به صورت تأثير مثبت در نمره‌ كل نهايی آنان لحاظ می شود . 

بیشتر بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور






میزان تاثیر معدل برای داوطلبان نظام جدید در کنکور 1400
آن دسته از داوطلبان نظام جدید ( 3-3-6 ) ، متقاضی کنکور سراسری 1400 ، که دیپلم خود را در یکی از رشته های رياضی و فيزيک ، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دریافت کرده اند و امتحانات دروس پايه دوازدهم آن­ ها به صورت نهایی ، سراسری و كشوری برگزار شده­ است ، سوابق تحصيلی موجود ديپلم ( پايه دوازدهم - سال سوم آموزش متوسطه نظام جديد 3-3-6 ) آن ها به ميزان حداكثر 30 درصد به نسبت سوابق تحصيلی موجود داوطلب و به صورت تأثير مثبت در نمره‌ كل نهايی آنان لحاظ می شود .

بیشتر بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور









مشاوره کنکور سراسری 1400
 در نظر داشته باشید داوطلبان دارای دیپلم رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش شامل اعمال سوابق تحصیلی در کنکور 1400 نمی باشند این دانش آموزان در صورت تمایل به اعمال سوابق تحصیلی می بایست در امتحان نهایی گروه آزمایشی که متقاضی آن هستند شرکت کنند .

 اگر فردی مدرک دیپلم خود را قبل از سال 1384 گرفته باشد دیگر شامل قانون تاثیر معدل در کنکور 1400 نیست . این موضوع به این معنی است که معدل وی هیچ تاثیری در رتبه و تراز متقاضی نخواهد داشت و تراز و رتبه ای که در کارنامه خود مشاهده می کند ، همان ترازی است که از پاسخ دهی به سوالات عمومی و اختصاصی در کنکور داده است .

در ادامه بخوانید: کنکور 1400

 اگر همچنان درمورد نحوه تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400 سوال یا ابهامی دارید می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا مشورت کنید و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .












سوالات متداول


1- تاثیر معدل در کنکور 1400 به چه صورت است ؟
به صورت مثبت است که در این مقاله نحوه تاثیر معدل برای دارندگان دیپلم نظام جدید و نظام قدیم ارائه شده است .




2- میزان تاثیر معدل در کنکور برای دارندگان دیپلم نظام جدید به چه صورت است ؟
به صورت 30 درصد مثبت است که در این مقاله نحوه تاثیر آن شرح داده شده است .




3- میزان تاثیر معدل در کنکور برای دارندگان دیپلم نظام قدیم به چه صورت است ؟
میزان تاثیر معدل دیپلم و پیش دانشگاهی برای دارندگان دیپلم نظام قدیم جمعا 30 درصد است که نحوه تاثیر آن در مقاله شرح داده شده است .

منبع : تاثیر معدل در کنکور 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pM82
نظرتان را بنویسید