نحوه برگزاری کنکور سراسری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
در کنکور سراسری 1400 بر خلاف کنکور 98 و 99 یک دسته سوال برای کلیه داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید طراحی می شود . منبع اصلی طراحی سوالات کتاب های پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم نظام جدید می باشد . 




با تحول در نظام آموزشی کشور و تبدیل مقطع پیش دانشگاهی به سال دوازدهم ، کنکور 98 و 99 اولین کنکور های پس از تغییرات بوجود آمده در نظام آموزشی برای داوطلبان نظام قدیم خواهد بود . سازمان سنجش در اطلاعیه ای اعلام کرد که نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400 برای داوطلبان نظام قدیم همانند داوطلبان نظام جدید بر اساس منابع نظام جدید است و برای داوطلبان نظام قدیم مانند کنکور 98 و 99 سوال جداگانه طرح نخواهد شد .

سازمان سنجش آموزش کشور که مجری ثبت نام و برگزاری کنکور 1400 می باشد ، طبق روند سال های گذشته با انتشار اطلاعیه ای نحوه برگزاری کنکور ، زمان برگزاری کنکور ، شرایط شرکت در کنکور را مشخص خواهد کرد . در ادامه مقاله تغییرات در نحوه برگزاری کنکور 1400 و میزان تاثیر سوایق تحصیلی نظام جدید و نظام قدیم را شرح داده ایم .



زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400
داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری 1400 را دارند ، می توانند طبق برنامه زمانی سازمان سنجش در روزهای 12 لغایت 18 بهمن ماه 99 ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش انجام دهند . در نظر داشته باشید به محض آغاز ثبت نام این ماراتن ، مقاله به روز رسانی و لینک مستقیم ورود به سایت ثبت نام کنکور سراسری 1400 در این بخش قرار می گیرد .

بیشتر بخوانید: راهنمای قدم به قدم ثبت نام کنکور سراسری





نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400 در مورد نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400 اعلام کرد که در این کنکور نیز همانند کنکور بر خلاف سال گذشته 1 نوع سوال برای داوطلبان متقاضی نظام جدید و نظام قدیم طراحی می شود و آن هم بر اساس منابع نظام جدید است . 

یعنی منبع اصلی طراحی سوالات کنکور سراسری ( کتاب های پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم  ) برای همه متقاضیان شرکت در کنکور سراسری اعم از نظام قدیم و نظام جدید می باشد . متقاضیان نظام قدیم و جدید کنکور 1400 می توانند برای اطلاع لحظه ای از اخبار این آزمون عضو کانال تلگرام کنکور سراسری هیوا باشید .



عضو کمیسیون آموزش مجلس از قرائت گزارش این کمیسیون درباره تمدید کنکور نظام قدیم خبر داد و گفت : در این نشست اعضای کمیسیون با تمدید کنکور نظام قدیم موافقت کرده و نامه‌ای به وزارت علوم مبنی بر اجرای نظر مجلس ارسال شده است .

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری کنکور سراسری









شرایط شرکت در کنکور 1400
از مهم ترین شرایط ثبت نام در کنکور سراسری 1400 برای داوطلبان نظام قدیم دارا بودن مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم یا مدرک کاردانی است و یا دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و از مهم ترین شرایط ثبت نام داوطلبان نظام جدید دارا بودن مدرک پایه دوازدهم است و البته داوطلبانی که پایه دوازدهم خود را تا پایان شهریور ماه سال 1400 اخذ کنند نیز می توانند در این کنکور شرکت کنند .



بیشتر بخوانید: شرایط شرکت در کنکور








نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1400
میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400 برای داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم و دیپلم نظام جدید ( 6-3-3 ) که امتحانات پایه دوازدهم آن ها به صورت نهایی برگزار می شود به صورت 30 درصد مثبت اعمال می شود .

به این صورت که داوطلبانی که دیپلم خود را از سال 84 به بعد دریافت نموده اند شامل 25 درصد تاثیر مثبت سوابق تحصیلی دیپلم در کنکور سراسری می باشند و داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 تا 97 دریافت کرده اند شامل 5 درصد تاثیر مثبت معدل دوره پیش دانشگاهی می باشند .

داوطلبانی که در پایه دوازدهم مدرک دیپلم خود را دریافت نموده اند داوطلبان نظام جدید می باشند و میزان تاثیر معدل برای آن ها در پایه دوازدهم به صورت 30 درصد تاثیر مثبت می باشد .

در ادامه بخوانید: تاثیر معدل در کنکور

 مشاوران سامانه مشاوره تحصیلی هیوا ، پاسخگوی سوالات شما در خصوص نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400 خواهند بود . شما می توانید از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان این مرکز در ارتباط باشید .




سوالات متداول


1- کنکور سراسری 1400 چگونه برگزار خواهد شد ؟
مطابق متن مقاله کنکور 1400 برای تمامی داوطلبان کنکور سراسری با ارائه یک دسته سوال از منابع درسی نطام جدید برگزار می شود .




2- منبع طراحی سوال کنکور 1400 چیست ؟
مطابق متن مقاله منبع طراحی سوالات کنکور 1400 کتب دهم ، یازدهم و دوازدهم نظام جدید می باشد که برای اطلاعات بیشتر می توانید به متن مقاله مراجعه نمایید .




3- آیا در کنکور 1400 ، امکان انتخاب نظام آموزشی امتحانی وجود دراد ؟
خیر - مطابق متن مقاله کنکور 1400 ، برای کلیه متقاضیان از منابع نظام جدید است .

منبع : نحوه برگزاری کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oLVj
نظرتان را بنویسید