درباه ورود به آموزش و پرورش بیشتر بدانید؟

درباه ورود به آموزش و پرورش بیشتر بدانید؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود و شرایط استخدام در این آزمون به صورت دفترچه ای تهیه شده و به داوطلبان اطلاع رسانی می شود. یکی از شرایط شرکت در این آزمون ، شرایط سنی است و داوطلبان با توجه به مدرک فارغ التحصیلی که ارائه می دهند ، باید واجد سن لازم باشند.
مرتبط بخوانید : افزایش حداکثر سن داوطلبان آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی

حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش با توجه به دفترچه ثبت نام سال گذشته ، به صورت زیر است :
دارا بودن سن 20 الی 25 سال برای دارندگان مدرک دیپلم
دارا بودن حداکثر سن 30 سال برای دارندگان مدرک فوق دیپلم
دارا بودن حداکثر سن 35 سال برای دارندگان مدرک لیسانس
دارا بودن حداکثر سن 40 سال برای دارندگان مدرک فوق لیسانس
دارا بودن حداکثر سن 45 سال برای دارندگان مدرک دکتری
احتمالا این را هم بپسندید  سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401 - راهنمای کامل سهمیه ها
لازم به ذکر است که شرایط استخدام آموزش و پرورش هر ساله دستخوش تغییراتی است و این امکان دارد که شرایط سنی کاهش یا افزایش پیدا کند. شرایط سنی فوق مربوط به ازمون سال گذشته است و احتمالا در سال آینده نیز به همین صورت باشد اما در صورتی که تغییر یابد ، این مطلب را بروزرسانی خواهیم کرد.
مرتبط بخوانید : شرایط سنی معلم شدن – راهنمای کامل شرایط معلم شدن در تمام مقاطع

شرایط افزایش حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش
حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش که در بند فوق گفته شد ، مربوط به داوطلبان عادی است اما برخی از متقاضیان در صورت داشتن شرایط زیر ، می توانند با سن بیشتر نیز در آزمون استخدامی شرکت نمایند :
داوطلبان آقا که خدمت سربازی خود را گذرانده اند ، به مدت طول دوران خدمت سربازی به شرط سنی شان افزوده می شود.
جانبازان ، آزادگان ، فرزندان شهدا ، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان دارای یک سال سابقه اسارت از حداکثر شرایط سنی معاف می باشند.
پدر ، مادر ، خواهر و برادر شهدا به میزان 5 سال و برای رزمندگان دارای سابقه کمتر از 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه به میزان مدت حضورشان بر شرط سنی شان افزوده می شود.
متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که از تاریخ 22 بهمن ماه سال 1357 در وزارت خانه ها ، موسسات و شرکت های دولتی ، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آن ها ، شرکت های بیمه های دولتی ، شهرداری ها ، موسسه ها و شرکت های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت بهره می برند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آن ها مشغول به کار بوده اند ، به مدت زمان استخدام غیر رسمی آنها ، به شرط سنی شان افزوده می شود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/DzR5
نظرتان را بنویسید