انواع لوگو: معرفی 10 سبک لوگوی مختلف

انواع لوگو: معرفی 10 سبک لوگوی مختلف
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
لوگو آنلاین

برخی از نمادها، اشکال هندسی و علائم خاص به محصولات و مارک های خاص متصل هستند. آنها را در همه جا می بینید، چه قلم، یخچال، ماشین یا بطری. شاید شما نیز متوجه شده باشید که سبک این تصاویر و نمادها از محصولی به محصول دیگر و برندی به برند دیگر متفاوت است.

به عبارت ساده، نمادها، علائم، اشکال یا تصاویر ترکیبی خاص که محصولات و برندهای خاص را شناسایی می کنند، آرم نامیده می شوند. آنها ممکن است بسیار ساده به نظر برسند، اما ارزش و اهمیت خود را برای محصول و برند خود دارند. همچنین پیام و بیانیه ماموریت شرکت را منتقل می کند.

شما می توانید برای طراحی لوگو لوازم خانگی به لوگوساز بیزگو مراجعه کنید.

 لبرون جیمز گفت؛

"بعضی از تیم ها و لوگوهایی هستند که شما می بینید، بدون توجه به اینکه در کجای دنیا هستید، و شما دقیقا می دانید که آنها چه کسانی هستند و چه معنایی دارند."

انواع لوگو

شرکت‌های مختلف از آرم‌های متفاوتی استفاده می‌کنند، این می‌تواند یک تصویر، نماد یا ترکیبی از چند تصویر و چیزی که روی آن تایپ شده باشد. چه بخواهید چه نخواهید، لوگو اولین چیزی است که مشتری هر زمان که با برند شما روبرو می شود متوجه آن می شود. بنابراین، لوگو باید ساده و خوب باشد و اولین برداشت از برند را از دست ندهد. ده نوع مختلف لوگو وجود دارد که در زیر آورده شده است.

لوگو مسکات 

لوگوهای مسکات نوعی از لوگوهایی هستند که در آن لوگو تصویری از یک شخصیت دارد. این می تواند پرتره یک شخص یا یک کارتون رنگارنگ باشد. دیدن لوگوهای مسکات همیشه سرگرم کننده است، آنها اغلب به عنوان سفیران برند نام تجاری شناخته می شوند. سرهنگ KFC، آقای Planter's Mr. Peanut و Kool-Aid Man نمونه های بسیار خوبی از لوگوهای Mascot هستند.

چه موقع باید استفاده کرد؟

اگر کسی به دنبال یک برند تجاری جهانی است، نام آن خیلی بزرگ است و می خواهد چندین محصول را به آن اضافه کند. 

سپس لوگوی مسکات انتخاب مناسبی است زیرا تصویر یک شخصیت نیز پیام یکسانی را در همه جا منتقل می‌کند و می‌توانید چندین محصول را تحت یک برند عرضه کنید.

لوگوتایپ

لوگو تایپ و لوگو علائم کلمه از یک نوع هستند و تنها تفاوت کمی در کلمات دارند. در این نوع، تمرکز اصلی لوگو بر روی نام تجاری کسب و کار است و شما می توانید با دیدن لوگو نام برند را به طور کامل مطالعه کنید. پپسی، کوکا کولا، گوگل، Think Visa و FedEx رایج ترین نمونه های لوگو تایپ و لوگوی کلمه هستند.در ساخت و طراحی این گونه لوگوها باید در نظر داشته باشید که نام لوگو باید ساده، جذاب و جلب توجه افراد باشد. سبک و اندازه فونت نیز باید جالب باشد یا فونتی از طراحی شما ایجاد کند.

چه موقع باید استفاده کرد؟

زمانی که قصد دارید نام برند یا کسب و کار خود را برای بلندمدت ایجاد کنید، باید از چنین لوگوهایی استفاده کنید. شما همچنین می خواهید که مردم نام کسب و کار شما را به خاطر بسپارند و باید همان پیام خط کسب و کاری که در آن هستید را منتقل کند.

لوگوهای وردمارک 

لوگوهای وردمارک معمولاً انواع تایپوگرافیک لوگوهایی هستند که بر نام تجاری و فونت و تایپوگرافی منحصر به فرد تمرکز دارند. لوگوهای گوگل و دیزنی نمونه های بسیار خوبی از لوگو علامت کلمه هستند.

چه موقع باید استفاده کرد؟

اگر نام تجاری شما کوتاه و کمتر از کلمات سه هجا است، استفاده از لوگو علامت کلمه گزینه بسیار خوبی است. اگر نام تجاری شما طولانی تر مانند "PricewaterhouseCoopers" (PWC) و غیره باشد، لوگو Wordmark گزینه خوبی نیست.

لوگو انتزاعی

همانطور که از نام آن پیداست، لوگوهای انتزاعی از یک تصویر تصویری، یک هنر یا نوعی شکل هندسی تشکیل شده اند. به عنوان مثال، می تواند یک سیب، پرنده، برخی از خطوط هنری باشد که چیزی را نشان می دهد یا می تواند شامل هنر به اضافه کلمات باشد.وب سایت فنلاند، کانال، پپسی و آدیداس برخی از نمونه های بسیار خوب لوگوتایپ های انتزاعی هستند.

چه موقع باید استفاده کرد؟

اگر برند شما بسیار متنوع است و چندین محصول تولید می کند، پس لوگوی انتزاعی گزینه مناسبی است زیرا می توانید از آن در هر جایی استفاده کنید.

حروف یا مونوگرام 

علامت حروف و مونوگرام نوعی لوگو هستند که در آنها از حروف اول نام بزرگ استفاده شده است. به عنوان مثال، UN، NASA، IBM، HP، و غیره همه نام برخی از برندها هستند که لوگوی آنها فقط شامل حروف اول نام تجاری بزرگ آنها است.

چه موقع باید استفاده کرد؟

وقتی نام تجاری مانند «ماشین‌های تجاری بین‌المللی» (IBM) یا «اداره ملی هوانوردی و فضایی» (NASA) بزرگ است، به جای استفاده از نام تجاری کامل. شما باید از لوگوی Lettermark یا Monogram استفاده کنید، ساده تر و جذاب تر خواهد بود.

علامت تجاری، علامت تصویری و نمادهای لوگو

نشان تجاری یا لوگوهای تصویری یک نماد و آرم مبتنی بر گرافیک هستند که در آن شرکت از برخی تصاویر برای نشان دادن نام تجاری خود استفاده می کند. اسپارو پرنده توییتر، جان دیر با استفاده از تصویر گوزن، و تصویر سیب از آیفون و آیپد اپل نمونه های بسیار خوبی از علامت تجاری یا لوگوی تصویری هستند.چه موقع باید استفاده کرد؟هنگام انتخاب لوگوی تصویری برای برند خود باید بسیار مراقب باشید زیرا به کل موجودیت شرکت می چسبد. تصویر تصویری باید عمیق باشد و به این معنی باشد که باید احساسات درست بازار هدف شما را برانگیزد.

امبلم 

آرم های نشان آنهایی هستند که حاوی چندین چیز مانند تصویر، هنر، متن یا یک متن در داخل یا خارج تصویر هستند. نشان‌های مدارس، آرم‌های دولت‌ها و برخی سازمان‌ها معمولاً در این دسته قرار دارند. آنها نشان دهنده شیوه سنتی کارها هستند. ارائه روباه قرن 21 و هارلی دیویدسون نمونه های بسیار خوبی از آرم نشان هستند.

چه موقع باید استفاده کرد؟

موسسات و آژانس های دولتی، مدارس و سازمان های خصوصی و بطری برخی از نوشیدنی ها و نوشیدنی ها اغلب از چنین لوگویی استفاده می کنند. لوگوهای نماد نیاز به جزئیات زیادی در آن دارند، هنگام چاپ آن چه روی کاغذ و چه روی لباس باید بسیار مراقب بود.

علامت ترکیبی 

همانطور که از نام آن پیداست، لوگوی علامت ترکیبی ترکیبی از لوگوی Lettermark، لوگوی علامت کلمه، تصویر تصویری، علامت انتزاعی و لوگوی طلسم است. در حال حاضر، متن، تصویر، فونت منحصر به فرد، و هنر در کنار هم یا روی یکدیگر است.خوبی لوگوی ترکیبی این است که مردم شروع به پیوند نام شما با لوگوی برند می کنند. برگر کینگ، LACOSTE، و Doritos نمونه بسیار خوبی از لوگو علامت ترکیبی هستند.

چه موقع باید استفاده کرد؟

یک ترکیب آنقدر راحت و ساده است که هر کسب و کاری می تواند از آن استفاده کند. دلیل دیگر این است که انعطاف پذیری آن به هر کسب و کاری اجازه می دهد تغییراتی ایجاد کند، تصاویر، متن، فونت منحصر به فرد را اضافه کند و لوگو آماده باشد. برای طراحی لوگوی ترکیبی لازم نیست متخصص باشید.

کلمات منحنی 

کلمات کانتور نیز آرم‌های نوعی هستند که نام برند در شکل هندسی، گاهی دایره، مربع، و سایر اشکال بیضوی است. دلیل وجود چنین اشکال هندسی تأثیر آن بر روانشناسی انسان است. سامسونگ، بی‌بی‌سی، IKEA و IMDB از نمونه‌های لوگوی کلمات کانتور هستند.

چه موقع باید استفاده کرد؟

اشکال مختلف پیام های متفاوتی را منتقل می کنند مانند چهار خط جعبه یا هر ساختاری پیام ثبات و یکنواختی را منتقل می کند. دایره پیام کامل بودن را نشان می دهد. بنابراین در انتخاب ساختار و شکل هندسی لوگوی برند آن باید دقت کرد.

لوگوی قابل تطبیق

یک لوگوی سازگار با نام لوگوی پویا نیز شناخته می شود. این نوع لوگو است که رنگ و نام آن را بسته به زمینه تغییر می دهد. به عنوان مثال، لوگوی آزمایشگاه رسانه MIT دارای 40000 نوع مختلف لوگو از رنگ ها و اشکال است.

چه موقع باید استفاده کرد؟

اگر شما و شرکتتان از نظر مالی توانایی انجام آزمایشات را دارید، پس باید یک لوگوی سازگار و پویا و انواع رنگارنگ آن را امتحان کنید.

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3k4r
نظرتان را بنویسید