آشنایی با پرده نوری

آشنایی با پرده نوری
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
سنسور

آشنایی با پرده نوری

پرده نوری یا همان Safety Light Curtain یک وسیله است که در سراسر جهان به منظور محافظت و حفظ ایمنی پرسنل استفاده می‌شود. 

به عبارت دیگر پرده نوری یک سنسور صنعتی می باشد که به منظور حفاظت از محیط های خطرناک صنعتی از این نوع سنسور استفاده می شود.

از کاربردهای پرده نوری می توان به حفظ جان انسان ها یا اشیای گران قیمت اشاره کرد، لازم به ذکر است که تکنولوژی به کار رفته در ساخت پرده های نوری، سنسور نوری می باشد که عملکرد آنها بر اساس شکست نور بین فرستنده و گیرنده می باشد.

از دیگر کاربرده های پرده نوری می توان به کنترل دستس در درب های ورودی اشاره کرد.

با نصب یک پرده نوری در ورودی درب ها، می توان از ورود افراد غیر مجاز به محل کار یا مناطق حساس جلوگیری کرد.

 پرده نوری برای جلوگیری از دسترسی به دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خطرناک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 در صورتی که فردی به نزدیکی پرده نوری بیاید، سیگنال هشداری فعال می‌شود و دستگاه‌ها متوقف می‌شوند تا از وقوع تصادف و مصدومیت جلوگیری شود. 

کاربرد در صنعت خودروسازی: پرده نوری در خطوط تولید صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

با نصب پرده نوری در امتداد خط تولید، می‌توان از ورود اشیاء یا اشخاص غیرمجاز به ناحیه کاری جلوگیری کرد و ایمنی کارگران را تضمین کرد.

 کاربرد در رباتیک صنعتی: پرده نوری در سلول‌های رباتیک صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پرده‌ها به عنوان مرز بین ربات و افراد و همچنین بین ربات‌ها خدمت می‌کنند و در صورتی که فردی به نزدیکی پرده بیاید، عملکرد ربات‌ها متوقف می‌شود تا از وقوع حوادث جلوگیری شود. 

مانیتورینگ نواحی خطرناک و ممنوع: پرده نوری می‌تواند در مانیتورینگ نواحی خطرناک و ممنوع استفاده شود، با نصب این پرده می‌توان از ورود افراد به مناطق خطرناک جلوگیری کرد و ایمنی را تضمین کرد.

 کاربرد در دستگاه‌های پزشکی: پرده نوری در دستگاه‌های پزشکی مانند اتوکلاوها و دستگاه‌های پرتو درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 با استفاده از پرده نوری در این دستگاه‌ها، امکان عبور اشعه ورودی برای مریض وجود داشته و در عین حال از ارتعاش یا لمس غیرمجاز جلوگیری می‌شود. به طور کلی، با استفاده از پرده نوری، می‌توانید ایمنی و امنیت را در محیط‌های صنعتی و تجاری بهبود دهید و به کنترل و مدیریت دسترسی به مناطق خطرناک کمک کنید.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/WgLg
نظرتان را بنویسید