منبع انبساط بسته چیست؟

منبع انبساط بسته چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
wyky

با توجه به محدودیت های موجود در مخازن باز، نوع دیگری طراحی و تولید شد که تا حد زیادی بر معایب موجود در مدل های قبلی غلبه نموده است. منبع انبساط بسته، نوع دیگری از مخازن می باشد که بر عکس نوع باز در ارتفاع کم و در فاصله کوتاه با دیگ سیستم حرارتی نصب می گردد. علاوه براین، لوله های ورود آب به سیستم حرارتی باید پایین تر از مخزن انبساط قرار گیرند. حجم داخل مخزن به دو بخش تقسیم میشود که در آنها گازهای بی اثر از قبیل ازت و آب از هم جدا شده و با فشار گاز فشار آب متعادل می گردد.

ساختار منبع انبساط بسته

منبع انبساط بسته در حالت کلی در دو گروه تقسیم بندی میشوند که عبارتند از دیافراگمی و قابل تنظیم. ساختار منبع انبساط بسته دیافراگمی شامل یک بالشتک می باشد که آب در گردش سیستم حرارتی در آن وارد میشود و در بالای تیوپ گازهای بی اثر قرار دارند. با افزایش دمای آب و افزایش حجم و فشار آن، تیوپ تغیر ساز داده و کمی بزرگتر میشود و زمانی که فشار هوا بیشتر از حد مجاز شد، شیرهای تخلیه باز شده و فشار را در مقدار ثابت شده تنظیم می کنند.

نوع دیگر مخازن انبساط بسته، منبع قابل تنظیم هستند که از قبل و بر حسب حجم مقدار آب و شرایط موجود در منبع، فشار ثابت برای آن در نظر گرفته میشود. با افزایش دمای آب به مرور فشار و حجم آن افزایش پیدا نموده و بعد از رسیدن به حد مجاز، شیرهای تخلیه باز شده و گاز اضافه از آن خارج میشود. مساله بسیار مهمی که در این نوع منبع انبساط وجود دارد، ورود گاز به آب داخل مخزن و ایجاد حباب در آن می باشد. وجود حباب در آب با توجه به محیط مورد استفاده آب خروجی از این فرآیند، ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد.


 


 

نظرتان را بنویسید