چطور یک منبع آب بخریم؟

چطور یک منبع آب بخریم؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mohamadali1212

خرید منبع آب ارزان‌قیمت

مخزن‌های آب توسط تولیدکنندگان مختلف و با تجهیزات و کیفیت‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. همچنین در زمینه فروش محصولات رقابت وجود دارد و افراد به شیوه‌های مختلفی وارد بازار رقابت می‌شوند که برخی از این روش‌ها ممکن است نادرست و غیراستاندارد باشند. به‌عنوان مثال تولیدکنندگانی هستند که به خاطر زیرساخت‌های ضعیفی که دارند توانایی رقابت سالم با سایر تولیدکنندگان را نخواهند داشت، ازاین‌رو مجبور می‌شوند به روش‌های نادرستی جهت پایین آوردن قیمت تمام شده محصولات خود روی آورند. استفاده از مواد بازیافتی، موادی با درجه کیفیت پایین و مواد جایگزین بی‌کیفیت به‌جای مواد اصلی سازنده مخزن آب به‌منظور افزایش وزن آن، ازجمله روش‌های نادرستی است که برخی تولیدکنندگان در زمینه رقابت ناسالم به کار می‌برند؛ لذا در فرایند خرید یک منبع آب مناسب، ارزان بودن آن دلیل کافی برای خرید آن نیست و باید به سایر جنبه‌های کیفیتی منبع نیز توجه ویژه داشته باشیم.

خرید عمده منبع آب

اگر می‌خواهید یک منبع یا هر وسیله دیگری را با قیمتی مناسب و پایین‌تر از قیمت بازار خریداری کنید لازم است فرایند انتقال آن محصول یا مخزن آب از سمت تولیدکننده به مصرف‌کننده را کوتاه‌تر کنید. با این کار هزینه‌های اضافی صرف شده در این بین حذف می‌شوند و منبع موردنظر با قیمتی پایین‌تر به دست شما می‌رسد؛ به عبارت دیگر با این کار به‌اصطلاح دست واسطه‌گرها یا دلال‌ها را از خریدوفروش محصول کوتاه می‌کنید که تأثیر زیادی در قیمت تمام شده مخزن آب موردنظر دارد. برای این کار به طور رایج گفته می‌شود که جنس را به‌صورت عمده خریداری کنید یا آن را به طور مستقیم از توزیع‌کننده عمده خریداری نمایید. در طرف مقابل اگر این مخزن آب را از فروشنده محلی خریداری کنید بی‌شک هزینه تمام شده آن برای شما بیشتر خواهد بود، زیرا خود این افراد محصول را از فروشنده‌های عمده خریداری می‌کنند.

خرید مخزن آب ارزان‌ قیمت

استانداردهای لازم در خرید منبع آب

هر وسیله یا دستگاهی پس از تولید باید یک سری از استانداردها و مشخصات کیفی را داشته باشد که منبع آب نیز از این قضیه مستثنی نیست. دو سازمان در این زمینه فعالیت دارند تا هم سطح کیفی محصولات را اندازه‌گیری کنند و هم بی‌خطر بودن آن‌ها را در زمینه بهداشتی و مصارف خوراکی بررسی نمایند. سازمان «غذا و دارو» و سازمان «استاندارد» دو سازمانی هستند که در این زمینه وظایف مهمی را بر عهده دارند. لذا در هنگام خرید منبع به‌خصوص آب شرب که جنبه مصرفی و بهداشتی نیز دارد توجه به استانداردها بسیار حائز اهمیت است. ازاین‌رو قبل از خرید این مخزن‌های به دارا بودن استانداردهایی چون استاندارد ملی ایران، سیب سلامت، پروانه بهداشت و فودگرید توجه کنید. لازم به توضیح است که استاندارد فودگرید همان استاندارد سازگاری وسیله با مواد غذایی و مصارف بهداشتی است و یک مشخصه بسیار مهم در رابطه با سلامت محصولات است.

کلام آخر

امروزه به دلیل کاهش ذخایر آب زیرزمینی استفاده از منبع‌های آب بیشتر از گذشته احساس می‌شود. این منبع‌ها در عین داشتن کیفیت و دوام بالا، باید سلامت افرادی که از آب شرب داخل آن‌ها به‌صورت روزانه استفاده می‌کنند را به خطر نیندازند. همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم عوامل مختلفی در تعیین قیمت منبع‌های آب تأثیرگذار است و شما می‌توانید متناسب با انتظارات و بودجه‌ای که دارید یک مخزن آب مناسب و باکیفیت را انتخاب کنید. به افرادی که مشکلی با صرف هزینه‌های بالا ندارند توصیه می‌شود از مخزن آب کامپوزیتی را خریداری کنند و افرادی که محدودیت خرید دارند بهتر است از منبع آب پلی‌اتیلن استفاده کنند چرا که قیمت منبع پلاستیکی این مدل مناسب بوده و جزء پرفروش‌ترین منبع‌های آب در کشور به شمار می‌رود.

لینک مرجع https://plasticino.ir/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7gv1
نظرتان را بنویسید