خدمات صفحه آرایی شامل چه کارهایی میشود؟

خدمات صفحه آرایی شامل چه کارهایی میشود؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mohamadali1212

صفحه آرایی چیست؟

در ابتدا باید بگوییم که صفحه آرایی به معنی استفاده از امکانات مختلف برای هر چه متناسب و زیباتر بودن صفحات می باشد. حال این صفحات می توانند مربوط به یک کتاب، مجله، نشریه و حتی صفحات سایت های و مجله های اینترنتی باشند. بنابراین، با وجود این که صفحه آرایی در کتاب ها و نشریه های کاغذی بسیار حائر اهمیت است، اما تنها مخصوص آن ها نیست و در صفحات مجازی هم از اهمیت زیادی برخوردار است. به هر حال، در یک صفحه آرایی مناسب سعی می شود فونت استفاده شده برای نوشتن کلمات، فاصله بین خطوط، فاصله از کناره ها و موارد این چنینی دیگر به بهترین شکل ممکن انتخاب شود. در واقع این کهر باید به گونه ای انجام گیرد که مخاطب را جذب کرده و ان را به خواندن مطلب مشتاق تر نماید. با توجه به این موارد، یک صفحه آرایی خوب حتی به افزایش تاثیر مطلب هم کمک خواهد کرد.نوع متن و محتوا

نکته مهم که در انجام یک صفحه آرایی مناسب حتما باید به آن توجه شود، نوع متن و محتوایی است که باید به مخاطب انتقال داده شود. صفحه ما باید متناسب با مخاطب محتوا و نوع متن چیده شود؛ چرا که این گونه بیش ترین اثرگذاری را خواهد داشت. برای مثال، اگر متن و محتوای ما در زمینه کودک باشد، بهتر است فواصل و فضاهای خالی را زیاد کرده، فونت را درشت تر انتخاب کنیم و از کادرهای شاد و زنده در کناره های متن هم غافل نشویم. این جور فضاها بیش تر مد نظر کودکان می باشد. اما برعکس، در صورتی که مطلب ما رسمی و علمی باشد، این گونه فضاسازی اصلا مناسب نخواهد بود. بنابراین، این نکته اساسی یعنی توجه به کاربرد و نوع متن می تواند بسیار کمک کننده باشد و حتما در یک صفحه آرایی خوب باید به آن توجه شود. در ادامه بیش تر به مفهوم صفحه آرایی خواهیم پرداخت.

خدمات صفحه آرایی نشرینو

صفحه‌ آرایی کتاب

صفحه آرایی کتاب از استانداردهای خاصی برخوردار است که بسیاری از این استانداردها را سازمان منتشر کننده کتاب و یا سازمان قانونی مرتبط با موضوع کتاب تعیین خواهد نمود.

 

صفحه‌آرایی مجلات و نشریات

صفحه آرایی مجلات و نشریات از انعطاف بیشتری نسبت به صفحه آرایی کتاب برخوردار است و تا حدود بسیار زیادی تحت تأثیر نظره دارنده و صاحب امتیاز مجله و یا سردبیران خواهد بود.

 

صفحه‌آرایی مقالات

صفحه آرایی مقالات و ژورنال ها نیز استاندارد هایی دارند که منتشر کنندگان آن معمولاً این استانداردها و شرایط را تعیین خواهند کرد. علاوه بر این نکات ظریفی برای بهبود شرایط یک مقاله باید رعایت گردد.

 

لینک مرجع https://nashrino.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8jw3
نظرتان را بنویسید