کارنامه سلامت جسم و روان دانشجویان ورودی جدید

کارنامه سلامت جسم و روان دانشجویان ورودی جدید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشجویان ورودی جدید تمام دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم می بایست با ثبت نام در سامانه سجاد و تکمیل پرسشنامه های مربوطه به صورت اینترنتی، کارنامه سلامت جسم و کارنامه سلامت روان خود را دریافت نموده و به مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه خود تحویل دهند.



براساس ابلاغ وزارت علوم تمام دانشجویان ورودی جدید دانشگاه‌ها موظف به شرکت در طرح پایش سلامت جسم و روان بوده و می بایست پرسشنامه مربوطه را به صورت اینترنتی در سامانه سجاد تکمیل کنند تا کارنامه سلامت جسم و روان برایشان صادر شود. 

پرسشنامه پایش سلامت جسم دانشجویان ورودی جدید، به منظور غربالگری دانشجویان مشکوک به بیماری و تعيين وضعيت سلامت جسمی دانشجويان دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم طراحی شده و در اختیار مرکز بهداشت و درمان هر دانشگاه قرار می گيرد.

این مراکز با استفاده از این پرسشنامه ها باید برنامه‌ريزی و اقدامات لازم را برای بهبود بهداشت جسمانی دانشجويان انجام دهند. با توجه به الزامی بودن دریافت کارنامه سلامت جسم دانشجویان ورودی جدید، در ادامه راهنمای تکمیل پرسشنامه پایش سلامت جسم و روان در سامانه سجاد ارائه شده است.



نحوه دریافت کارنامه سلامت جسم دانشجویان ورودی جدید
دانشجویان ورودی جدید می بایست برای دریافت کارنامه سلامت جسم در سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) به نشانی portal.saorg.ir، ثبت نام کرده تا بتوانند به پرسشنامه مربوط به سلامت جسم پاسخ دهند. دانشجویان می توانند پس از ثبت نام در سامانه سجاد با کلیک بر روی کارنامه سلامت جسم در منوی بالای صفحه، مشخصات خود را وارد کرده و پرسشنامه را تکمیل نمایند.



 راهنمای تصویری دریافت کارنامه سلامت جسم دانشجویان ورودی جدید



1- به سامانه سجاد به نشانی portal.saorg.ir مراجعه کرده و وارد حساب کاربری خود در پورتال شوید.







2- منو کارنامه سلامت دانشجویان را از نوار بالای صفحه اصلی باز کرده و بر روی " کارنامه سلامت جسم" کلیک کنید.







3- در صفحه بعد قوانین کارنامه سلامت جسم نمایش داده می شود که باید گزینه با "قوانین گفته شده موافق هستم" را انتخاب نمایید.







4- فرم مشخصات عمومی که شامل اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس با دانشجویان است را تکمیل کنید.







5- پس از تکمیل بخش مشخصات فردی می بایست گزینه های " تکمیل بخش عادات سلامت فردی"، " تکمیل بخش عادات غذایی"، "تکمیل بخش سوابق پزشکی" و "تکمیل بخش سوابق پزشکی خانواده" را علامت زده و پرسشنامه مربوط به هر بخش را پاسخ دهید.









6- پس از تکمیل اطلاعات و پاسخ به سوال امنیتی بر روی دکمه ثبت و ارسال و دریافت کد پیگیری کلیک کنید.







7- در صورت موفقیت آمیز بودن فرآیند، سیستم کد پیگیری و پیغام ثبت موفقیت آمیز را نمایش می دهد که با کلیک بر روی گزینه "اینجا" می توانید کارنامه سلامت جسم خود را مشاهده کرده و آن را چاپ کنید.







حتما بخوانید: راهنمای ثبت نام در سامانه سجاد





نحوه دریافت کارنامه سلامت روان دانشجویان ورودی جدید
طبق ابلاغیه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در خصوص اجرای طرح پایش سلامت روان، تمامی دانشجویان در همه مقاطع باید کارنامه سلامت روان را تکمیل کنند. امکان پاسخگویی به پرسشنامه به صورت آنلاین و از طریق سامانه سجاد فراهم شده که در ادامه نحوه تکمیل آن را شرح داده ایم.



 راهنمای تصویری دریافت کارنامه سلامت روان دانشجویان ورودی جدید



1- وارد حساب کاربری خود در پورتال امور دانشجویان وزارت علوم به نشانی portal.saorg.ir شوید. در صورتی که قبلا در این سامانه ثبت نام نکرده اید، می بایست ابتدا مراحل ثبت نام را طی کنید.







2- بر روی لینک "کارنامه سلامت روان" در منوی بالای صفحه کلیک کنید.







3- در صفحه بعد فرم زیر نمایش داده می شود و در صورتی که گزینه "با قوانین گفته شده موافق هستم" را انتخاب نمایید، به بخش بعد هدایت می شوید.







4- در قسمت مشخصات عمومی می بایست اطلاعات خواسته شده و ستاره دار را تکمیل نمایید.







5- بخش اول و دوم پرسشنامه پایش سلامت روان را با انتخاب گزینه های مربوطه تکمیل کنید.







6- پس از پاسخ دادن به تمام سوالات پرسشنامه گزینه "ثبت و ارسال و دریافت کد پیگیری" در پایین صفحه را انتخاب کنید.







7- در صورت موفقیت آمیز بودن ثبت، سیستم کد پیگیری و پیغام ثبت موفقیت آمیز را در اختیار شما قرار می دهد. با کلیک بر روی گزینه "اینجا" می توانید کارنامه سلامت روان خود را چاپ کنید.







حتما بخوانید: راهنمای سامانه سجاد









مشاوره کارنامه سلامت جسم و روان دانشجویان
در کارنامه سلامت جسم موارد مشکوک، محتمل و قطعی تمام بیماری ها از جمله کرونا بررسی شده و توسط مراکز بهداشت و درمان پیگیری انجام می‌شود. همچنین درصورتی که در کارنامه سلامت روان دانشجویان اختلالات روانی گزارش شده باشد، امکان استفاده از بسته‌های خدمات روانی - اجتماعی مراکز مشاوره دانشجویی برای آنان فراهم می شود.

در سامانه سجاد علاوه بر صدور کارنامه سلامت جسم دانشجویان ورودی جدید، خدمات دیگری نظیر ثبت نام آزمون زبان MSRT، درخواست ارز دانشجویی، صدور معافیت تحصیلی و درخواست لغو تعهد آموزش رایگان ارائه می شود. لازم به ذکر است که ثبت نام وام دانشجویی از جمله خدمات سامانه جامع امور دانشجویان نبوده و این خدمت توسط صندوق رفاه دانشجویی ارائه می شود.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله سوالی در خصوص نحوه دریافت کارنامه سلامت جسم و روان دانشجویان ورودی جدید دارید، می توانید پرسش های خود را با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در میان گذاشته تا اطلاعات لازم در اختیار شما قرار داده شود.

در ادامه بخوانید: صندوق رفاه دانشجویی









سوالات متداول


1- کارنامه سلامت جسم دانشجویان ورودی جدید را چگونه می توان دریافت کرد؟
کارنامه سلامت جسم دانشجویان در سامانه سجاد قابل دریافت است که مراحل آن به طور کامل در این مقاله توضیح داده شده است.




2- نحوه دریافت کارنامه سلامت روان دانشجویان به چه صورت است؟
دانشجویان تمام مقاطع می توانند با ثبت نام در سامانه سجاد نسبت به تکمیل پرسشنامه سلامت روان اقدام کنند که راهنمای گام به گام انجام آن در متن مقاله شرح داده شده است.




3- آیا دریافت کارنامه سلامت جسم برای دانشجویان ورودی جدید الزامی است؟
بله. دانشجویان ورودی جدید می بایست کارنامه سلامت جسم خود را از سامانه سجاد دریافت کرده و به مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه محل تحصیل تحویل دهند.

منبع : کارنامه سلامت جسم و روان دانشجویان ورودی جدید
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vGvM
نظرتان را بنویسید