بازسازی انواع نما ساختمان

بازسازی انواع نما ساختمان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
negar

اگر بخواهیم تاریخچه ای از کشف و ساخت اولیه سیمان تشریح کنیم به این صورت است که این ماده ارزشمند سابقه ای تقریبا دویست ساله از ابتدای زمان کشف تاکنون دارد. به زمانی برمی گردد که برای اولین بار در فرانسه توسط فردی بنام ویکات ترکیبی شبیه به ترکیب امروزی سیمان درست شد.

ویکات با ترکیب کردن سنگ آهک و خاک رس و پختن آن به ترکیبی دست یافت که خیلی شبیه به انواع سیمان امروزی داشت. اما متاسفانه این ترکیب و روش در فرانسه ادامه پیدا نکرد و بعدها در انگلستان این ترکیب و این روش پخت توسط یک نفر دیگر اجرا شد که اتفاقا به عنوان اختراع به ثبت نیز رسید و این شد تولید ماده ای بنام سیمان که جالب است بدانید نام آن سیمان پرتلند انتخاب شد. همین سیمان پرتلندی که الان نیز وجود دارد و در اجرای نما سیمانی یا جاهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

قبل از هر چیز باید بررسی کنیم که ابتدا انواع سبک های نمای ساختمان شامل چه سبک هایی می‌باشند، ویژگی ها و تفاوت هایشان را درک کنیم تا در نهایت بتوانیم درک درستی از ویژگی های اجرای نما رومی بدست بیاوریم.

اما از حق نگذریم که یک جنبه از معماری، تعلق داشتن به مکان اولیه آن است. چون سبک معماری در ارتباط و برمبنای فرهنگ و نیازها، ارزش ها و سلایق یک فرهنگ و موقعیت خاص در طول زمان شکل می گیرد و طبیعتا بکار بردن اجرای نما کلاسیک در اقلیمی با مشخصه های فرهنگی خاص خود همچون شهر یزد احتمالا کار پسندیده ای نباشد. اما اگر در کلیت کمی از جنبه های کاملا رومی و یونانی آن کاسته شود و توسط معمار طرح، از الگوهای کشور خودمان در طرح یا در ترکیب با این سبک لحاظ شود، احتمالا به طراحی بسیار جذاب و مناسب تری دست می یابیم. پس این نکته را در فرایند انتخاب نمای ساختمان خود حتما مدنظر قرار دهید.


 

لینک مرجع namasazanmoradi.com
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MkWR
نظرتان را بنویسید