ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان برای ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم می بایست در بازه زمانی مشخص به سایت مرکز سنجش و پذیرش استعداد های درخشان دوم متوسطه به نشانی azmoon.medu.ir مراجعه نموده و اقدام به تکمیل فرم مربوطه نمایند . زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401​ احتمالا از بهمن ماه 99 آغاز خواهد شد .




آزمون تیزهوشان نهم به دهم هر ساله بصورت هماهنگ کشوری برای ورود به دوره دوم متوسطه بین تمامی دانش آموزان واجد شرایط برگزار می شود . کیفیت و همچنین امکانات آموزشی بالای مدارس تیزهوشان باعث ایجاد رقابت بین دانش آموزان برای ثبت نام تیزهوشان و قبولی در این آزمون شده است .

ثبت نام آزمون تیزهوشان به صورت هماهنگ و از طریق سایت azmoon.medu.ir انجام شده  و آزمون نیز به صورت هماهنگ کشوری و در یک روز برگزار می شود . در این مقاله قصد داریم به جزئیات مهم این آزمون مثل شرایط ، نحوه و زمان ثبت نام و همچنین منابع و سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم  1400 - 1401 ، زمان برگزاری و اعلام نتایج بپردازیم .



زمان و نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401​
پیش بینی می شود ، ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401​ از بهمن ماه شروع شده و داوطلبان تا اسفند فرصت خواهند داشت تا در این آزمون ثبت نام کنند . داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان به نشانی azmoon.medu.ir فرم مربوطه را با اطلاعات دانش آموزی خود تکمیل نموده و ضمن پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان روند ثبت نام خود را تکمیل نمایند . 





زمان دقیق ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401 هنوز اعلام نشده است .

به محض خبرهای بیشتر در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد .



تمامی مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی و توسط والدین یا خود دانش آموزان صورت می گیرد و مدرسه در قبال ثبت نام دانش آموزان مسئولیتی ندارد . جهت اطلاع از هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401​ توصیه می شود مقاله زیر را مطالعه نمایید .

بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم





شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401​
از جمله شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401​ داشتن تابعیت ایرانی است ، البته دانش آموزان غیر ایرانی هم می توانند با شرایط خاص در آزمون شرکت کنند . شرط مهم ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم کسب معدل حداقل 19 در پایه هشتم می باشد .

بیشتر بخوانید: شرایط شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم
سوالات آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401 
سوالات آزمون تیزهوشان به دو دسته استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تقسیم می شوند . سوالات استعداد تحلیلی 50 درصد نمره آزمون را دربرمی گیرد ، خارج از کتاب های درسی می باشد و هدف از طراحی این سوالات بررسی توانایی تحلیلی و طبقه بندی مطالب توسط دانش آموز می باشد . 50 درصد دیگر نمره آزمون به سوالات استعداد تحصیلی اختصاص داده می شود که از کتاب های درسی پایه هشتم و نهم طراحی می شود .

سوالات آزمون بصورت چهار گزینه ای بوده و تنها یک گزینه پاسخ صحیح را در برداشته و دانش آموز به ازای هر پاسخ صحیح 3 امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط 1 امتیاز منفی برای داوطلب در نظر گرفته می شود ، در صورتیکه داوطلب در یک سوال بیش از یک گزینه را علامت بزند پاسخ آن سوال غلط در نظر گرفته می شود به دلیل داشتن نمره منفی در آزمون ، اگر به پاسخ خود مطمئن نیستید هیچکدام از گزینه ها را علامت نزنید . برای آشنایی با نمونه سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم کلیک کنید .

حتما بخوانید: نمونه سوالات آزمون تیزهوشان









منابع سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401​
منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401 نسبت به سال گذشته تغییراتی داشته است به طوری که ضرایب دروس امتحانی برای رشته های مختلف ، متفاوت است . سوالات آزمون شامل دو دسته سوال استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی می باشد که تعداد و ضرایب آن ها برای رشته های ریاضی فیزیک ، علوم تجربی ، ادبیات و علوم انسانی و سمپاد مهارتی به شرح زیر است :



سوالات استعداد تحلیلی تعداد سوال  مدت پاسخ گویی (دقیقه )
استعداد تحلیلی 50 50 


سوالات استعداد تحصیلی  تعداد سوال ضریب ریاضی فیزیک ضریب  علوم تجربی ضریب ادبیات و علوم انسانی ضریب سمپاد مهارتی منابع طرح سوال
مدت پاسخ گویی

( دقیقه )

قرآن و معارف اسلامی

(قرآن و پیام های آسمانی )

10 1 1 1 1 سوالات از محتوای درسی تمام کتاب های پایه هشتم سال تحصیلی 97 - 98 و تمام کتاب های درسی پایه نهم سال تحصیلی 98 - 99 70
زبان و ادبیات فارسی 10 2 2 4 2
مطالعات اجتماعی 

( تاریخ ، جغرافیا ، اجتماعی )

10 1 1 1 1
علوم تجربی 10 2 4 2 3
ریاضیات  10 4 2 2 3
جمع کل  50




لازم به ذکر است جدول بالا بر اساس منابع اعلام شده برای آزمون تیزهوشان سال گذشته تدوین شده است .

به محض اعلام منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401 ، جدول بالا به روزرسانی خواهد شد.



بیشتر بخوانید: بهترین منابع سوالات تیزهوشان نهم به دهم
زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401
کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان یک هفته بعد از برگزاری آزمون از طریق سایت استعداد درخشان به نشانی azmoon.medu.ir قابل دریافت خواهد بود . زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401به احتمال زیاد در خرداد ماه خواهد بود .

به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم برای شرکت در آزمون الزامی است . نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401 پنج الی شش هفته پس از برگزاری آزمون اعلام می شود . داوطلبان برای اطلاع از نتایج آزمون تیزهوشان خود میتوانند به سایت مذکور مراجعه کنند .





زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 - 1401 هنوز اعلام نشده است .

به محض خبرهای بیشتر در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد .



لازم به ذکر است كارت ورود به جلسه ، صرفاً برای دانش آموزانی فعال خواهد شد كه پرداخت خود را به صورت كامل انجام داده و كد رهگيری دريافت نموده باشند . برای کسب اطلاعات بیشتر دراین باره می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید .



در ادامه بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم







مشاوران مرکز مشاوه تحصیلی هیوا آماده اند تا با خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی کلیه امور مربوط به ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم فرزند شما را انجام دهند . هم چنین برای اطلاع از آخرین اخبار ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 - 1401 می توانید عضو کانال تلگرام مدارس تیزهوشان هیوا شده و یا صفحه مدارس تیزهوشان هیوا در اینستاگرام رادنبال نمایید .




سوالات متداول


1-  نشانی سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم چیست ؟
 متقاضیان آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم جهت ثبت نام باید به سایت azmoon.medu.ir مراجعه نمایند که اطلاعات تکمیلی درباره این وب سایت در این مقاله موجود می باشد .




2-  شرط پذیرش دانش آموزان در آزمون ورودی پایه دهم تیزهوشان چیست ؟
 پذیرش دانش آموزان در آزمون ورودی پایه دهم تیزهوشان صرفا بر اساس کسب رتبه مبتنی بر امتیاز کل آزمون ورودی می باشد که در این مقاله نیز به آن اشاره شده است .




3-  برای موفقیت در آزمون مدارس تیزهوشان چه کار های باید انجام داد ؟
 برنامه ریزی صحیح و اصولی ، مطالعه دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون تیزهوشان سال قبل و بالا بردن سطح اطلاعات علمی که در این مقاله به این راهکارها پرداخته شده است .

منبع : ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/JmP9
نظرتان را بنویسید