رعایت پروتکل های بهداشتی کنکور ارشد همانند آزمون دکتری 99

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد : کنکور کارشناسی ارشد امسال باید برای رشته‌ های پر تقاضای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برگزار شود . همان طور که پروتکل های بهداشتی برای آزمون دکتری 99 اجرا شد ، شاهد رعایت امور بهداشتی در جلسه کنکور ارشد نیز خواهیم بود .
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که فعلا جایگزینی برای پذیرش داوطلبان در رشته‌ های پر متقاضی نظیر رشته‌ های پزشکی وجود ندارد و پرطرفدار ها حذف شدنی نیستند ، گفت : در حال حاضر تعداد 912 هزار نفر از داوطلبان براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی پذیرش می‌ شوند که بیش از 20 درصد این ظرفیت برای دوره روزانه دانشگاه‌ های دولتی است .

دکتر ابراهیم خدایی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب در خصوص آخرین تصمیم وزارت علوم و مسئولان کشوری برای حذف کنکور و شیوه پذیرش در دانشگاه‌ها تاکید کرد : بخشی از برنامه حذف کنکور شروع شده و ظرفیت پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی که جزئیات آن نیز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد ، با احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی حدود 912 هزار ظرفیت است . طبیعتا خیلی مایل هستیم که داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها بدون داشتن کنکور و براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ ها پذیرش شوند .
وی در ادامه تصریح کرد : اکثریت مطلق ظرفیت‌ های دانشگاه آزاد ، پیام نور و موسسات غیرانتفاعی و همچنین حدود 20 درصد ظرفیت‌ های روزانه دانشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی دولتی براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور دانشجو پذیرش می‌ کنند و داوطلبان می توانند از این شیوه وارد دانشگاه شوند .

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد : برخی از رشته‌ های دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی بسیار پر طرفدار بوده و رقابت در بین رشته‌هایی نظیر رشته‌های علوم پزشکی بسیار سنگین است و داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌ های بزرگ رقابت می‌ کنند . بنابراین با توجه به تقاضای زیاد ، تراکم و پراکندگی نمرات نمی توانیم پذیرفته شدگان این دانشگاه ها را تفکیک کنیم و فعلا به جز آزمون نمی‌ توانیم راهکاری برای پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ ها داشته باشیم .

دکتر خدایی تصریح کرد : در حال حاضر داوطلبان ورود به دانشگاه‌ ها به خصوص در رشته‌ های پرطرفدار برنامه ریزی‌ های خود را انجام داده اند و ما نمی‌ توانیم 10 روز باقی مانده به آزمون اعلام کنیم شماها که 4 سال برای این آزمون برنامه ریزی کرده‌ اید ، برنامه ریزی های خود را کنار بگذارید ؛ ضمن اینکه جایگزین اجرایی پذیرش بدون کنکور نیز وجود ندارد .

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد : داوطلبان ورود به دانشگاه‌ ها برای دوره کارشناسی ارشد نیز خیالشان راحت باشد براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا این آزمون در تاریخ اعلام شده برگزار خواهد شد و تا زمانی که مصوبه دیگری از سوی این ستاد اعلام نشود این آزمون در موعد مقرر برگزار می‌ شود .

برای شرکت در آزمون ارشد دریافت فرم خودارزیابی و گواهی سلامت الزامی بوده و داوطلبان می بایست در جلسه آزمون ارشد 99 این گواهی را همراه خود داشته باشند .

منبع : رعایت پروتکل های بهداشتی کنکور ارشد همانند آزمون دکتری 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/GlYK
نظرتان را بنویسید