زمان برگزاری کنکور سراسری

زمان برگزاری کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
امسال نیز ثبت نام کنکور سراسری و ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ادغام شده و یک آزمون جامع برگزار خواهد شد . بر این اساس تمامی دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد از طریق برگزاری آزمون یکپارچه توسط سازمان سنجش اقدام به پذیرش دانشجو می کنند . سازمان سنجش در جدول زمان بندی ، تاریخ برگزاری کنکور سراسری 99 را مشخص می کند و از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار می دهد.


امسال نیز مانند سال های گذشته ثبت نام کنکور سراسری و ثبت نام دانشگاه آزاد ادغام شده و یک آزمون جامع در این مقطع برگزار می شود . بر این اساس تمامی دانشگاه های دولتی اعم از روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد از این طریق اقدام به پذیرش دانشجو می کنند . 

 کلیه داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کنکور سراسری که در بازه زمانی بهمن ماه یا در زمان تمدید مجدد ثبت نام کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش فرم مربوطه را تکمیل نموده اند ، می بایست در تاریخ های تعیین شده در جلسه آزمون حضور یابند .
طبق روال سال های گذشته ، چند روز پیش از زمان برگزاری کنکور سراسری 99 شاهد انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری خواهیم بود که داوطلبان با دریافت آن از زمان و محل برگزاری آزمون مطلع می شوند . در ادامه به بررسی جدیدترین اخبار و اطلاعیه های مربوط به زمان برگزاری کنکور 99 پرداخته شده است .  


زمان برگزاری کنکور سراسری 99
همان طور که گفته شد زمان برگزاری کنکور سراسری توسط سازمان سنجش تعیین شده و طی اخبار و اطلاعیه های مختلف اعلام می شود . در صورتی که انتظار میرفت کنکور 99 ، در روزهای 12 و 13 تیرماه برگزار شود ، سازمان سنجش در اطلاعیه ای از تغییر این زمان خبر داد .

احتمالا این زمان به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاده و شاهد برگزاری این آزمون 20 روز پس از پایان برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان خواهیم بود . کلیه متقاضیانی که در مهلت قانونی ثبت نام نسبت به تکمیل فرم اینترنتی اقدام کرده اند می توانند پس از برنامه ریزی و مطالعه منابع با دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری در آزمون شرکت و در انتخاب رشته کنکور سراسری 99 شرکت کنند . 



دکتر ابراهیم خدایی معاون وزیر و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست مجازی معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ ها اعلام کردند از آنجایی که کنکور سراسری با تاریخ برگزاری امتحانات نهایی آموزش متوسطه در ارتباط است آزمون سراسری 20 روز پس از پایان اممتحانات نهایی برگزار خواهد شد .

​که بر اساس رایزنی ‌های صورت گرفته با همکاران‌ در وزارت آموزش و پرورش امتحانات نهایی 16 خرداد شروع و حدوداً  14 تیرماه به پایان می رسد . در نتیجه کنکور 20 روز پس از آخرین امتحان نهایی  که حدودا هفته اول مرداد است برگزار خواهد شد .

زمان دقیق برگزاری این آزمون متعاقبا در پایان اردیبهشت ماه اعلام و در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد . داوطلبان می توانند به منظور . داوطلبان می توانند به منظور اطلاع از زمان دقیق برگزاری کنکور 99 عضو کانال تلگرام کنکور سراسری هیوا یا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشند .

 سال گذشته زمان برگزاری کنکور سراسری سه گروه آزمایشی رياضی و انسانی صبح پنج­ شنبه ساعت 7 صبح مورخ 98/04/13 ، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعد ازظهر پنج­شنبه ساعت دو و نیم مورخ 98/04/13 ، داوطلبان گروه آزمايشی علوم تجربی در صبح جمعه ساعت 7 صبح مورخ 98/04/14 و داوطلبان گروه آزمايشی زبان خارجی در بعدازظهر جمعه ساعت دو و نیم مورخ 98/04/14 برگزار شد .

 به محض مشخص شدن زمان دقیق برگزاری آزمون های کنکور سراسری 99 ، مقاله به روز رسانی می شود .


زمان برگزاری گروه های آزمایشی مختلف کنکور سراسری 99
نام رشته    زمان دقیق برگزرای آزمون 
ریاضی    -
انسانی    -
تجربی    -
هنر    -
زبان    -


لازم به ذکر است به دلیل عدم شیوع ویروس کرونا در سطح کشور ممکن است شاهد تعویق کنکور 99 باشیم که پس از صدور مجوزهای لازم از طریق اخبار و اطلاعیه های مختلف منتشر می شود و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد .





مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخگوی سوالات شما در خصوص زمان برگزاری کنکور سراسری 99 خواهند بود . شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان این مرکز در ارتباط باشید . 

سوالات متداول

1- آزمون کنکور سراسری و دانشگاه آزاد جداگانه برگزار می شود ؟  
مطابق متن مقاله کلیه متقاضیان تحصیل در رشته محل های دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد در یک آزمون هماهنگ شرکت می کنند .

2- کنکور سراسری چه زمانی برگزار می شود ؟  
زمان برگزاری کنکور حدودا نیمه دوم تیر ماه می باشد که تاریخ دقیق آن در متن مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .

3- کارت ورود به جلسه کنکور سراسری چه زمانی منتشر می شود ؟  
مطابق متن مقاله ، داوطلبان چند روز قبل از برگزاری آزمون باید نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند .

منبع : زمان برگزاری کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3DnQ
نظرتان را بنویسید