ظرفیت پذیرش دبیرستان ماندگار البرز

ظرفیت پذیرش دبیرستان ماندگار البرز
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

ظرفیت دبیرستان پسرانه ماندگار البرز در سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ نیز مانند هر سال، توسط هیات امنای این مدرسه تعیین و ظرفیت پذیرش اول متوسطه آن مشخص می شود. همچنین این دبیرستان در ظرفیت پذیرش خود، سهمیه هایی برای دانش آموزان شاهد و فرهنگیان در نظر گرفته است که شامل 10 درصد ظرفیت تعیین شده می باشد.

 

 

 

دبیرستان ماندگار البرز، مدرسه ای تاریخی با قدمت ۱۵۰ ساله است که سابقه ای درخشان و مثال زدنی دارد که دانش آموزان این دبیرستان هر ساله رتبه های عالی فراوانی در کنکورهای ورودی و المپیادهای علمی به دست می آورد.

با توجه به سابقه درخشان و تلاش مدرسه برای کسب موفقیت های بیشتر و تعداد زیاد متقاضیان، دبیرستان ماندگار البرز با گلچین کردن دانش آموزان برتر از طریق برگزاری آزمون های ورودی، ظرفیت پذیرش خود را تکمیل می کند که به این خاطر، اگر داوطلبان اطلاعات کافی از ظرفیت پذیرش و تعداد پذیرفته شدگان نداشته باشند، احتمال اینکه در ثبت نام این دبیرستان دچار مشکل یا رد قبولی شوند، زیاد است.

به همین جهت، در این مقاله قصد داریم دانش آموزان را از ظرفیت، تعداد ثبت نام کنندگان و قبولی های دبیرستان ماندگار البرز و همچنین ظرفیت سهمیه های ثبت نامی این مدارس آگاه کنیم تا بتوانند با برنامه ریزی درست تری برای پذیرش در این مدرسه اقدام کنند.

 

ظرفیت پذیرش دبیرستان ماندگار البرز ۱۴۰۱

تعداد متقاضیان در زمان ثبت نام آزمون دبیرستان ماندگار البرز بسیار زیاد است و این دبیرستان هر ساله از بین هزاران دانش آموز متقاضی، افراد برتر را با توجه به ظرفیت مشخص خود، ثبت نام می کند. تمامی دانش آموزان واجد شرایطی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون ورودی شده باشند، امکان پذیرش در این مدرسه را دارند.

 

اما نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که این دبیرستان سهمیه ای جداگانه برای دانش آموران شاهد و فرهنگیان در نظر گرفته است که آگاهی از شرایط دریافت این سهمیه ها می تواند به شما در پذیرفته شدن در این مدرسه کمک کند. شرایط این سهمیه ها به شرح زیر است:

 

ظرفیت سهمیه دانش آموزان شاهد در ثبت نام دبیرستان البرز

 

در اینجا، منظور از دانش آموز شاهد، فرزند و نوه شهید، آزاده و جانباز 50 درصد به بالا است. مدرسه ماندگار البرز، سهمیه ای معادل 10 درصد از ظرفیت پذیرش خود را به این دانش آموزان اختصاص داده است که به همین دلیل، دانش آموزان شاهد بهتر است استفاده از این سهمیه را مد نظر خود داشته باشند.

 

ظرفیت سهمیه فرهنگیان در ثبت نام دبیرستان ماندگار

 

دومین سهمیه موجود در دبیرستان ماندگار البرز، سهمیه فرزندان فرهنگیان است که برای این دانش آموزان نیز 10 درصد از ظرفیت پذیرش مدرسه به عنوان سهمیه در نظر گرفته شده است. پس اگر دانش آموزی شرایط استفاده از این سهمیه را دارد، بهتر است که به فکر استفاده از آن باشد.

 

اما نکته مهم این است که دو شرط بالا، شروط اولیه هستند و این سهمیه ها به کسانی می رسند که توانسته باشند در آزمون ورودی این مدرسه، مقدار تعیین شده ای از نمره قبولی را کسب کنند که مقدار این نمره در هر دو سهمیه اشاره شده، متفاوت است.

 

متقاضیان کسب سهمیه دانش آموزان شاهد باید حداقل 80 درصد از نمره تراز شده آخرین فرد قبول شده را به دست آورند. اما این مقدار برای دانش آموزان خواهان کسب سهمیه فرهنگیان، بیشتر است و آن ها باید 90 درصد از نمره تراز شده آخرین فرد قبول شده را کسب کنند.

 

برای کسب آگاهی و اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام آزمون دبیرستان ماندگار البرز، از طریق لینک زیر، مقاله مربوطه را مطالعه کنید .

حتما بخوانید: ثبت نام آزمون دبیرستان ماندگار البرز

 

 

شرایط پذیرش دبیرستان ماندگار البرز ۱۴۰۱

همان طور که گفته شد، دبیرستان ماندگار البرز دارای سابقه ای شایان توجه در حوزه آموزش است و هر ساله نتایج چشمگیری در کنکورهای ورودی و المپیادهای علمی دانش آموزی کسب کرده است و امکانات آموزشی مناسب و با کیفیت این دبیرستان موجب شده است که داوطلبان زیادی خواهان تحصیل در این مدرسه باشند.

 

به همین جهت، دبیرستان ماندگار البرز با معیارهای سختگیرانه تری اقدام به ثبت نام و پذیرش دانش آموزان می کند. پس اگر دانش آموزان می خواهند در این مدرسه تحصیل کنند، باید از شروط ثبت نام دبیرستان ماندگار البرز 1401 آگاه باشند که مهمترین شرط آن، قبولی در آزمون ورودی و کسب حداقل نمره لازم است.

 

دبیرستان ماندگار البرز هر ساله با برگزاری آزمون ورودی، داوطلبان را می سنجد و برگزیدگان را ثبت نام می کند. دانش آموزان باید حتما دفترچه ثبت نام آزمون را مطالعه کنند و اطلاعات خود را بالا ببرند. دانستن منابع آزمون، زمان آزمون، تعداد سوالات و حداقل نمره لازم برای قبولی، بسیار مهم است.

 

جزئیات شرایط ثبت نام در دبیرستان ماندگار البرز

 

۱دانش آموزان پایه نهم برای اینکه بتوانند در پایه دهم دبیرستان ماندگار البرز تحصیل کنند، باید این شروط را داشته باشند. در پایه نهم مشغول به تحصیل باشند، معدل نیمسال اول آن ها حداقل 18 باشد و باید در آزمون ورودی پایه دهم شرکت کرده و 80 درصد از نمره تراز شده آخرین فرد قبول شده را کسب کنند.

 

۲این مدرسه، 10 درصد از ظرفیت پذیرش خود را به دانش آموزان شاهد اختصاص داده است، البته با این شرط که بتوانند 80 درصد از نمره تراز شده آخرین فرد قبول شده را کسب کنند.

 

۳10 درصد از ظرفیت پذیرش این دبیرستان مختص به فرزندان فرهنگیان است که البته این افراد باید بتوانند 90 درصد نمره تراز شده آخرین فرد قبول شده را کسب کنند.

 

برای راحتی دانش آموزان در زمان ثبت نام، دفترچه راهنمای ثبت نام مدرسه البرز آورده شده است که می توان با کلیک روی لینک زیر، مقاله مربوطه را مطالعه کرد.

حتما بخوانید: دفترچه راهنمای ثبت نام مدرسه البرز

 

 

 

 

مشاوره قبولی در دبیرستان ماندگار البرز ۱۴۰۱

در مطالب گفته شده، به اهمیت قبولی در آزمون ورودی دبیرستان ماندگار البرز برای پذیرش در این مدرسه اشاره شد که به همین جهت، دانش آموزان باید مواردی که باعث قبولی آن ها می شوند را بشناسند. این مهم است که از جزئیات آزمون آگاه باشند و بدانند که از چه منابع و برنامه ریزی هایی برای شرکت در آزمون کمک بگیرند.

 

سازمان آموزش و پرورش استان تهران، هر ساله، دفترچه ثبت نام دبیرستان ماندگار البرز را منتشر می کند که در آن نحوه ثبت نام آزمون ورودی دبیرستان ماندگار البرز، تمامی منابع امتحانی، تعداد سوالات هر درس، ضریب دروس، زمان آزمون و جزئیات دیگر در این دفترچه آورده شده اند. پس اولین قدم تمامی داوطلبان، مطالعه این دفترچه است.

 

بعد از آشنایی با منابع امتحانی و جزئیات آزمون، داوطلبان باید برای مطالعه دروس و کسب آمادگی، برنامه ریزی کنند. یک برنامه مناسب کمک می کند که بتوانند در مهلت باقی مانده تا آزمون، روی منابع امتحانی مسلط شوند، به موقع مطالعه و جمع بندی مطالب را تمام کنند و با آمادگی سر جلسه آزمون حاضر شوند.

 

داوطلبان باید به ضرایب دروس آزمون برای برنامه ریزی کردن توجه کنند. دروس با ضرایب بالا اهمیت بیشتری دارند و اکثر دانش آموزان روی این دروس تمرکز می کنند. اما بهتر است به دروس با ضرایب پایین تر هم توجه شود چون معمولا داوطلبان از این دروس غفلت می کنند؛ پس کسب درصدهای خوب در این درس ها می تواند آن ها را از بعضی از دانش آموزان دیکر جلوتر بیاندازد.

 

دانش آموزان باید حتما اولویت های خودشان را مشخص کنند، مگر نه، بین انواع کارها و وظایف سردرگم می شوند. اولویت بندی باید بر اساس نقاط ضعف و قدرت دانش آموز و ترتیب اهمیت دروس در آزمون باشد.

 

نکته مهم دیگر، دوره های مرور مطالب است که بدون آن، یادگیری و به خاطر سپردن مطالب، بسیار سخت خواهد شد. مرور دروس برای تثبیت آن ها در حافظه ضروری است و برنامه درسی بدون آن، محکوم به شکست است. بازه های زمانی مناسب برای دوره کردن مطالب به این صورت است که ابتدا 3 روز بعد از مطالعه، سپس 7 روز بعد و دوباره 21 روز بعد، مطالب بازخوانی و مرور شوند.

 

همچنین، بررسی و حل نمونه سوالات تیزهوشان و سوالات آزمون نمونه دولتی، کمک شایانی به داوطلبان خواهد کرد، چرا که منابع این آزمون ها یکسان هستند و سطح سوالات نیز تقریبا مشابه است که به همین دلیل، این سوالات کمک خوبی برای آشنایی بیشتر با سوالات سطح بالای مختلف هستند.

 

پس متقاضیان نام نویسی در دبیرستان ماندگار البرز باید داشتن یک برنامه اصولی و پایبندی به آن را مهم بدانند. کسانی که مهارت لازم در طرح برنامه را دارند، خودشان می توانند دست به کار شوند چون برنامه هایی که خودشان می نویسند می توانند بیشترین هماهنگی را با آن ها داشته باشند. اما کسانی که احساس می کنند مهارت کافی را ندارند یا می خواهند وقت کمتری را روی برنامه ریزی و هماهنگ کردن آن بگذارند، می توانند از مشاوران آگاه و توانمند کمک بگیرند.

 

شما می توانید برای اطلاع از نتایج آزمون دبیرستان ماندگار البرز و کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، روی لینک مقاله زیر کلیک کرده و آن را مطالعه کنید.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون دبیرستان ماندگار البرز

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص دبیرستان ماندگار البرز ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ را به اطلاع متقاضیان رسانده و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی هیوا می توانید از آخرین اخبار موجود در این حوزه مطلع شوید.

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ظرفیت پذیرش دبیرستان ماندگار البرز به چه صورت است؟

ظرفیت پذیرش دبیرستان ماندگار البرز، بین دانش آموزان عادی، دانش آموزان شاهد و فرهنگیان تقسیم شده که جزئیات بیشتر در متن مقاله ارائه شده است.



 

2- سهمیه دانش آموزان شاهد در دبیرستان ماندگار البرز، چند درصد است؟

10 درصد از ظرفیت پذیرش این مدرسه به دانش آموزان شاهد اختصاص دارد؛ اما تحت شرایطی که در مقاله عنوان شده است.



 

3- سهمیه دانش آموزان فرهنگیان در دبیرستان ماندگار البرز چند درصد است؟

10 درصد از ظرفیت پذیرش این دبیرستان به فرزندان فرهنگیان اختصاص دارد که شرایط دریافت آن در متن گفته شده است.

منبع : ظرفیت پذیرش دبیرستان ماندگار البرز

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4Ajn
نظرتان را بنویسید