پاسخ به سوال بچه ها از کجا میان

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
مامان بچه ها از کجا میان ؟ این سوالی است که حتی در روشنفکرترین والدین نیز می تواند باعث ترس شود و اغلب اوقات نیز این سوال به صورت غیر منتظره ای توسط کودک پرسیده می شود که در این هنگام والدین مضطرب شده ، نمی دانند چه جوابی داده و چقدر به این سوال جواب بدهند .

ممکن است سوال زمانی برای کودک به وجود بیاید که شما به عنوان مادر باردار بوده یا یکی از اطرافیانتان اخیراً بچه دار شده باشد ، به همین دلیل طبیعی است که کودک در مورد بارداری و تولد کنجکاو شود . در حالی که ممکن است در این هنگام به خاطر اضطرابی که دارید برای توضیح نحوه بارداری به کودک ، به ذهنتان برسد از داستان هایی مثل لک لک ها استفاده کنید اما بهتر است تصمیمتان را تغییر دهید .

به یاد داشته باشید که ناراحتی شما ، ناراحتی فرزندتان نیست و به طور کلی ، واکنش خودکار کودکان نسبت به رابطه جنسی و قسمت های خصوصی بدن مانند واکنش خودکار بزرگسالان نیست . آن ها در این مورد دچار شرم نمی شوند مگر اینکه این احساس شرم به آن ها منتقل شود .

اگر فرزندتان این سوال را پرسیده است که بچه ها از کجا میان ، چند دقیقه وقت بگذارید تا اضطرابتان کاهش پیدا کند ، سپس مکانی را پیدا کرده و در کنار فرزندتان بنشینید و راهکارهایی که در ادامه می آید را برای پاسخ به سوال بچه ها از کجا میان انجام دهید .




به سوالی که کودک پرسیده است پاسخ دهید
نکته اصلی پاسخ دادن به چنین سوالاتی و همچنین توضیح نحوه بارداری به کودک ، گوش دادن دقیق و شناسایی دقیق آن چیزی است که کودک از شما می خواهد . گاهی اوقات ما به عنوان والدین ، شتاب زده عمل کرده و در مسیر اشتباه به سرعت حرکت می کنیم . برای مثال ، ممکن است یک کودک سه ساله و یک کودک شش ساله دقیقاً همین سوال را بپرسند اما غالباً زمینه پرسش آن ها متفاوت است .

ممکن است کودک سه ساله به سادگی بخواهد بداند بچه چگونه از شکم شما خارج می شود و یک کودک 6 ساله بخواهد دقیقاً بداند که بچه چگونه ساخته می شود . بنابراین وقتی به دقت گوش کنید اولین سرنخ را در مورد چگونه پاسخ دادن به روشی متناسب با سن کودک پیدا خواهید کرد .



حتما بخوانید: تربیت جنسی در سنین مختلف کودکان


بفهمید که کودک چه چیزهایی می داند
اغلب بهتر است قبل از شروع بحث برای پاسخ به سوال بچه ها از کجا میان ، درک درستی از اطلاعات کودک ایجاد شود که برای این کار ، با تعیین چند سوال شروع کنید تا سطح درک فرزندتان را متوجه شده و بدانید او در مورد بارداری چگونه فکر می کند . صحبت های تصادفی با کودک نیز به شما کمک می کند بدانید برای پاسخ به سوال بچه ها از کجا میان از چه کلماتی استفاده کنید و چگونه جاهای خالی در ادراک کودک را پر کنید .

همیشه پاسخ کودک را با کلماتی بدهید که او از این کلمات قبلاً استفاده کرده یا آن ها را متوجه می شود . اگر از کلماتی استفاده می کنید که کودک آن ها را نمی داند ، این کلمات را تا جایی که می توانید به سادگی توضیح دهید . هرچه پاسخ ساده تر باشد ، احتمال سوالات اضافی یا سوء تفاهم ها کمتر خواهد شد .



حتما بخوانید: نحوه صحبت با کودکان در مورد مسائل جنسی


در انتخاب کلمات خود دقت کنید
در توضیح نحوه بارداری به کودک ، استفاده از کلمات یا اصطلاحات اشتباه بعضی اوقات می تواند کودکان را بترساند ، به عنوان مثال ، وقتی کودک از شما می پرسد بچه چگونه بیرون آمد ، اگر به بریده شدن شکم در سزارین اشاره کنید احتمالاً کودک دچار اضطراب شده یا می ترسد .

همین امر در مورد کاربرد اصطلاحات خاص یا اصطلاحات عمومی نیز صدق می کند ، برای مثال ، توصیف رحم به کودک کمک می کند که درک کند رحم از شکم و معده جدا است و در این صورت ، او گیج نخواهد شد که آیا یک کودک هم می تواند در شکمش باردار شود یا نه . به یاد داشته باشید که انتخاب کلمات با شماست اما سعی کنید با دقت انتخاب کنید .







فکر نکنید که باید یکباره به همه چیز پاسخ دهید
هر چقدر سوال کودک ، پیچیده تر باشد لازم است برای پاسخ دادن به آن بیشتر فکر کنید و از اینکه به فرزندتان بگویید برای دادن پاسخ به سوال بچه ها از کجا میان نیاز به زمان دارید نترسید . اگر نمی توانید جواب بدهید ، کتابی برای کودکان پیدا کنید که رشد جنین را به شکلی متناسب با سن توصیف کند .

با خواندن این کتاب ، کودک می تواند ارتباط میان شما و مادری که در کتاب است را درک کند و در عین حال شما نیز می توانید تجارب خود را با کودک در میان گذاشته و دقیق باشید .



حتما بخوانید: تربیت جنسی کودکان


کلام آخر

در نهایت همانطور که از قدیم گفته اند : صداقت بهترین سیاست است ، بنابراین ، اگرچه ممکن است نسبت به کل موضوع توضیح نحوه بارداری به کودک ، احساس ناراحتی داشته باشید اما پرهیز از صحبت کردن یا نگفتن حقیقت ، فقط به کودک نشان می دهد که یک چیزی اشتباه است . او ممکن است احساس شرم یا خجالت کرده یا این باور را پیدا کند که سوال او نامناسب یا بد است .

شما بهتر از همه فرزند خود را می شناسید و حسی غریزی نسبت به آنچه او می تواند درک کند دارید اما در عین حال باید این مسئله را هم در نظر بگیرید که ممکن است احساس ناراحتی شما بر صداقتتان تاثیر بگذارد . در نتیجه ، با صادق ماندن و استفاده نکردن از افسانه ها ، می توانید به فرزند خود کمک کنید که رابطه سالمی با بدن انسان ، بارداری و رابطه جنسی داشته باشد .

همچنین ، آموزش متناسب با سن کودک در مورد مسائل جنسی ، به او کمک می کند که درک بیشتری از صحبت های شما داشته و شما نیز اضطراب کمتری در مقابل سوالات او داشته باشید . اگر می خواهید در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید در ادامه و بر روی لینک زیر کلیک کنید .



در ادامه بخوانید: آموزش مسائل جنسی به کودکان


سوالات متداول


1-  چگونه به سوال کودک در مورد بچه ها از کجا میان پاسخ دهیم ؟
 مهمترین نکته در این زمینه پاسخ دادن به سوال و استفاده نکردن از افسانه ها است که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .




2-  اگر نتوانیم به سوال کودک در مورد بچه ها از کجا میان جواب بدهیم چه کاری می توانیم انجام دهیم ؟
 در این موقعیت می توانید از کودک فرصت گرفته و برای پاسخ دادن به سوال او فکر کنید که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .




3-  آیا وقتی فرزندم از من می پرسد بچه ها از کجا میان می توانم برای پاسخ به او از کتاب استفاده کنم ؟
 بله ، زمانی که نمی دانید چه جوابی بدهید می توانید از کتابی که محتوای آن متناسب با سن کودک باشد برای پاسخ دادن استفاده کنید که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .

منبع : پاسخ به سوال بچه ها از کجا میان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qB97
نظرتان را بنویسید