نمونه سوال امتحان ریاضی پایه اول ابتدایی با پاسخ تشریحی

نمونه سوال امتحان ریاضی پایه اول ابتدایی با پاسخ تشریحی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای آمادگی بیشتر در امتحانات نوبت اول (دی ماه) و دوم (خرداد ماه) درس ریاضی اول دبستان ۱۴۰۰، می توانند علاوه بر مطالعه و تمرین مباحث و مطالب کتاب درسی، نمونه سوالات ریاضی این پایه تحصیلی را نیز دریافت کرده و با حل آن ها اشکلات درسی خود را برطرف سازند.

 

 

درس ریاضی اول ابتدایی از جمله درس هایی است که دانش آموزان نسبت به مطالب و مباحث ارائه شده در آن دچار نگرانی و اضطراب می شوند و یادگیری مباحث ریاضی را سخت و دشوار می دانند. این مسئله به این دلیل به وجود می آید که آن ها آشنایی کافی با نحوه حل سوالات و راه حل های گوناگون آن ها ندارند.

به همین منظور در ادامه این مقاله چند سری از سوالات نوبت اول و دوم ریاضی اول ابتدایی و تمرینات مربوط به هریک از فصل های این درس، به صورت رایگان برای دانلود دانش آموزان پایه اول ارائه شده است. همچنین برای دسترسی سریع تر به مطالب درسی عنوان شده در کتاب ریاضی اول دبستان، نسخه الکترونیکی و رایگان این کتاب نیز در این مقاله قرار داده شده است.

 

دانلود نمونه سوالات امتحان ریاضی اول ابتدایی نوبت اول (دی ماه)

امتحانات نوبت اول دی ماه ۱۴۰۰ همواره برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی و حتی والدین آن ها نگران کننده بوده است. دلیل این نگرانی و اضطراب این است که دانش آموزان برای اولین بار با سوالات امتحانی نیمی از کتاب ریاضی پایه اول مواجه می شوند و آشنایی قبلی از نوع سوالات این درس و میزان سختی آن ها ندارند.

 

با توجه به این موضوع بهتر است برای رفع این اضطراب و نگرانی، دانش آموزان پایه اول ابتدایی، نمونه سوالات امتحانی نوبت اول ریاضی سال های قبل را مطالعه نمایند تا با نوع سوالات و راه حل های آن ها بهتر آشنا شوند.

 

اگر فرزند شما همواره در یادگیری مباحث ریاضی دچار مشکل بوده و نیاز به آمزوش مجدد این مباحث دارد، می توانید از طریق لینک زیر فیلم آموزش ریاضی اول ابتدایی را مشاهده کنید.

 

بیشتر بخوانید: دانلود فیلم آموزش ریاضی اول ابتدایی

 

در این قسمت چند سری از نمونه سوالات امتحانی نوبت اول ریاضی اول دبستان برای دانلود رایگان دانش آموزان قرار گرفته است تا بتوانند با تمرین کردن، با سبک سوالات امتحانی آشنا شده و برای امتحانات نوبت اول و نوبت دوم خود آماده شوند.

 

نمونه سوالات امتحانی ریاضی اول ابتدایی نوبت اول
سوالات امتحانی ریاضی اول ( سری 1 )
سوالات امتحانی ریاضی اول ( سری 2 )
سوالات امتحانی ریاضی اول ( سری 3 )
سوالات امتحانی ریاضی اول ( سری 4 )
سوالات امتحانی ریاضی اول ( سری 5 )

 

چند سری از سوالات عنوان شده در نمونه سوالات نوبت اول ریاضی اول ابتدایی عبارتند از:

 

سمت چپ ستاره یک تکه ابر بکش.

 

عدد هر دسته را با عدد و چوب خط نشان بده.

 

برای شکل زیر جمع مناسب بنویس.

 

نیمه ی پایین را مثل نیمه ی بالا رنگ بزن.

 

قبل وبعد اعداد زیر را بنویس.

 

هر عدد از یک رنگ استفاده کن وجواب جمع را پیداکن.

 

در صورتی که مایل به دریافت نمونه سوالات نوبت اول بیشتری باشید می توانید به مقاله قرار گرفته شده در انتهای این قسمت مراجعه نمایید.

 

بیشتر بخوانید: نمونه سوالات ریاضی اول دبستان نوبت اول دی ماه



 

دانلود نمونه سوالات امتحان ریاضی اول ابتدایی نوبت دوم (خرداد ماه 1401)

امتحانات نوبت دوم یا خرداد 1401 پایه اول ابتدایی با توجه به این که امتحانات پایانی اول ابتدایی محسوب شده و تمامی مطالب کتاب های درسی را شامل می شود، علاوه بر اهمیت بسیار بالایی که دارند باعث نگرانی و استرس دانش آموزان نیز می شوند.

 

با توجه به این که امتحان نوبت دوم خرداد ۱۴۰۱ درس ریاضی پایه اول ابتدایی تمام مباحث آموزش داده شده در این کتاب درسی را شامل می شود، لذا نیاز به مطالعه سوالات بیشتر و متنوع تری نیز دارد، بنابراین برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با نوع سوالات، در این قسمت چند سری از نمونه سوالات نوبت دوم ریاضی اول ابتدایی قرار گرفته است.

 

نمونه سوالات امتحانی ریاضی اول ابتدایی نوبت دوم
سوالات امتحانی ریاضی اول ( سری 1 )
سوالات امتحانی ریاضی اول ( سری 2 )
سوالات امتحانی ریاضی اول ( سری 3 )
سوالات امتحانی ریاضی اول ( سری 4 )
سوالات امتحانی ریاضی اول ( سری 5 )
سوالات امتحانی ریاضی اول ( سری 6 )

 

چند سری از سوالات عنوان شده در نمونه سوالات نوبت دوم ریاضی اول ابتدایی عبارتند از:

 

جمع های زیر را انجام بده.

 

ساعت چند است؟

 

جمع و تفریق زیر را روی محور نشان بده.

 

تفریق های زیر را انجام بده.

 

جاهای خالی را با عدد مناسب کامل کن.

 

نمونه الگو داده شده را در قرینه آن بکش.

 

به تعداد شکل های سمت چپ از شکل های سمت راست رنگ کن.

 

دو تا شکل به هر دسته اضافه کن.

 

در صورت نیاز به دریافت و مطالعه سوالات بیشتر خرداد 1401 ریاضی اول ابتدایی می توانید به مقاله مربوطه در این بخش مراجعه فرمایید.

 

بیشتر بخوانید: نمونه سوال ریاضی اول دبستان نوبت دوم خرداد ماه

 

دانلود کتاب درس ریاضی اول ابتدایی

برای یادگیری بهتر مطالب درس ریاضی اول ابتدایی بهتر است بیشتر مواقع کتاب این درس را به همراه داشته باشید تا در صورت ایجاد سوال و یا هر گونه اشکال در یادگیری مطالب درسی ریاضی اول، به کتاب درسی آن مراجعه کرده و ایرادات خود را برطرف سازید.

 

اما در بسیاری از مواقع نمی توان کتاب درسی را همراه خود داشت و یا به راحتی به آن دسترسی پیدا کرد. راه حل در نظر گرفته شده برای این مشکل ارائه نسخه الکترونیکی کتاب درس ریاضی اول ابتدایی می باشد. دانش آموزان با دریافت نسخه الکترونیکی کتاب ریاضی اول ابتدایی از طریق مراجعه به مقاله زیر، می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای، کتاب درسی خود را ذخیره کرده و همواره به آن دسترسی داشته باشند.

 

حتما بخوانید: کتاب درس ریاضی اول پایه ابتدایی

دانلود نمونه سوالات فصل به فصل ریاضی اول ابتدایی

برای اینکه فرزند شما بتواند کاملا دقیق با مفاهیم درس ریاضی آشنا شود و ارتباط خوبی برقرار کند شما می توانید نمونه سوالات فصل به فصل این درس را به طور رایگان از لینک های زیر دانلود کنید و به کمک نمونه سوالات، توانایی فرزندتان را در درس ریاضی تقویت کنید.

 

شماره فصل هالینک دانلود
نمونه سوال فصل 1 ریاضیدانلود
نمونه سوال فصل 2 ریاضیدانلود
نمونه سوال فصل 3 ریاضیدانلود

 

همچنین اگر شما می خواهید که به نمونه سوالات بیشتری از ریاضی و همچنین نمونه سوالات کاملی از سایر دروس اول ابتدایی دست پیدا کنید می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

در ادامه بخوانید: نمونه سوالات امتحانی اول ابتدایی با پاسخ تشریحی

 

جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوط به مدارس و امتحانات، می توانید عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال کنید. همچنین می توانید در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی درباره نحوه مطالعه و برنامه ریزی دروس پایه اول ابتدایی در خصوص امتحانات دی 1400 و خرداد 1401 با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ یکی از بهترین روش های بالا بردن آمادگی دانش آموزان برای امتحانات چیست؟

✔️ حل کردن نمونه سوالات مدارس مختلف و آشنایی با انواع سوالات امتحانی یکی از مهم ترین راه های آمادگی برای امتحانات می باشد که در این مقاله می توانید نمونه سوالات امتحان ریاضی اول ابتدایی با پاسخ تشریحی را دریافت کنید.



 

2- ✔️ چگونه می توانیم نمونه سوالات امتحان ریاضی اول ابتدایی با پاسخ تشریحی را دانلود کنیم؟

✔️ شما می توانید با مراجعه به مقاله نمونه سوالات امتحان ریاضی اول ابتدایی با پاسخ تشریحی در نوبت اول و دوم را مشاهده و دانلود نمایید.



 

3- ✔️ آیا درجه سختی نمونه سوالات امتحان ریاضی اول ابتدایی با پاسخ تشریحی متفاوت است؟

✔️ بله. در این مقاله می توانید نمونه سوالات امتحان ریاضی اول ابتدایی با پاسخ تشریحی با درجه سختی متفاوت را مشاهده کرده و نمونه سوالات متناسب را دانلود نمایید.

منبع : نمونه سوال امتحان ریاضی پایه اول ابتدایی با پاسخ تشریحی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Dj9q
نظرتان را بنویسید