بیش از پیش درباره پزشکی بدانید

بیش از پیش درباره پزشکی بدانید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

با وجود آنکه تخصص شامل رشته های زیادی است اما همگی پرطرفدار نیستند و رقابت اصلی برای پذیرش در چند رشته محدود می باشد مثل تخصص چشم پزشکی که ظرفیت کمی هم دارد و برای شرکت در آزمون دستیاری پزشکی ، حداقل باید نصف طرح پزشکی عمومی را گذرانده باشید.
اگر در انتخاب رشته آزمون تخصص پزشکی قبول شوید ولی به دانشگاه نروید ، تا یکسال محروم خواهید شد و به جزء تمام شرایط موجود ، برای بعضی از رشته ها شرایط جداگانه ای نیز مد نظر است مثلا در تخصص زنان و زایمان و روانپزشکی علاوه بر آزمون کتبی ، مصاحبه نیز دارد یا در تخصص پزشکی قانونی سن شما باید کمتر از 40 باشد.
به تمام این موارد اشاره کردیم تا سختی های پزشکی را بدانید و حداقل باید 12 سال از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشید تا بتوانید تخصص خود را دریافت کنید. پزشکی عمومی 7 سال ، طرح تعهد اجباری 2 سال و حداقل 3 الی 5 سال نیز دوره تخصص پزشکی طول میکشد و علاوه بر آن ، باید طرح مخصوص به تخصص را نیز بگذرانید که البته شرایطی نیز وجود دارد که می توانید از گذراندن طرح معاف شوید.
در دوران گذراندن طرح تخصص پزشکی ، اگر دانشگاه موافقت کند می توانید مطب تاسیس کنید و علاوه بر کار در بیمارستان ، روزهای محددتری نیز در مطب فعالیت داشته باشد. البته در بعضی از رشته ها شرایط تاسیس مطب وجود ندارد اما در رشته هایی که امکان دریافت مجوز تاسیس مطب فراهم است ، حداقل 15 سال طول میکشد که شما از وارد شدن به رشته پزشکی تا پایان طرح تخصص پزشکی ، بتوانید مطب راه اندازی کنید.آزمون تخصص پزشکی یا همان دستیاری و رزیدنتی ، شامل 28 رشته تخصصی است و شما می توانید حداکثر 10 رشته را در 100 دانشگاهی که آن ها را ارائه داده اند  انتخاب کنید. قبولی در تخصص های پزشکی کار آسانی نیست و اکثرا داوطلبان کسانی هستتد که چندین سال است پزشکی عمومی را تمام کرده اند و تجربه چند بار شرکت در ازمون دستیاری را دارند بنابراین باید بسیار تلاش کنید تا رتبه لازم را به دست آورید.
تخصص چشم پزشکی
تخصص رادیولوژی
تخصص پوست
تخصص ارتوپدی
تخصص مغز و اعصاب (نورولوژی)
تخصص جراحی مغز و اعصاب (نوروسرجری)
تخصص قلب
تخصص گوش و حلق و بینی
تخصص فیزیکی
تخصص رادیوتراپی
تخصص پاتولوژی
تخصص زنان
 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vWnV
نظرتان را بنویسید