راهنمایی درباره رشته انسانی

راهنمایی درباره رشته انسانی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

شرایط ورود به رشته انسانی
یک سری شرایط برای ورود به رشته انسانی توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین شده است که دانش آموزان علاقه مند ، تنها در صورت دارا بودن این شرایط می توانند وارد این رشته شوند.
مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریورماه دانش آموز در دروس عربی ، زبان و ادبیات فارسی و مطالعات اجتماعی در سه پایه هفتم ، هشتم و نهم بدون ضریب کمتر از 42 نباشد.
نمره درس زبان و ادبیات فارسی در سه سال دوره متوسطه اول (هفتم ، هشتم و نهم ) با ضریب 4 محاسبه می شود.
نمره درس مطالعات اجتماعی در سه سال دوره متوسطه اول (هفتم ، هشتم و نهم ) با ضریب 3 محاسبه می شود.
نمره درس عربی در سه سال دوره متوسطه اول (هفتم ، هشتم و نهم ) با ضریب 2 محاسبه می شود.
مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته انسانی در پایه های تحصیلی هفتم ، هشتم و نهم با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل 378 باشد.
با در نظر گرفتن شرایط فوق می توان نتیجه گرفت که دروس ادبیات ، عربی و مطالعات اجتماعی بیشترین تاثیر را برای قبولی در رشته انسانی دارند و دروس ریاضیات ، فیزیک و علوم تجربی اهمیت به نسبت کمتری به خود اختصاص داده اند.
علاوه بر قوی بودن در دروس عربی و ادبیات ، می بایست روابط عمومی عالی ، قدرت سخنوری و مهارت های ارتباطی خوبی را برای ورود به رشته روانشناسی داشته باشید ، زیرا اکثر مشاغل این رشته در ارتباط مستقیم با مردم است و روابط اجتماعی خوبی را می طلبد.
دروس عمومی و تخصصی رشته انسانی
ریاضی
اقتصاد
زبان و ادبیات فارسی تخصصی
زبان عربی تخصصی
علوم اجتماعی
تاریخ و جغرافیا
علوم اجتماعی
فلسفه و منطق
روانشناسی
زبان و ادبیات فارسی عمومی
زبان عربی عمومی
فرهنگ و معارف اسلامی
زبان خارجی
مرتبط بخوانید : مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی – بهترین مشاوره انتخاب رشته

ادامه تحصیل در رشته علوم انسانی
دانش آموزان پایه دوازدهم پس از شرکت در امتحانات نهایی و دریافت مدرک دیپلم ، می توانند در کنکور سراسری که هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شود ، شرکت نمایند.
احتمالا این را هم بپسندید  رشته زبان و ادبیات فارسی - معرفی جامع و بازار کار زبان و ادبیات فارسی
عملکرد داوطلب در این آزمون تعیین می کند که مجاز به ورود به کدام دانشگاه ها و رشته هاست ، رشته های دانشگاهی خوب طبیعتا رتبه های بسیار خوبی را می طلبند ، مخصوصا قبولی در دانشگاه علامه طباطبایی ، تهران ، شهید بهشتی ، خوارزمی و الزهرا تهران که بهترین رتبه ها را پذیرش می کنند.
برای پذیرش در رشته های پرطرفدار این رشته باید تلاش و پشت کار زیادی داشته باشید ، زیرا اکثر داوطلبان همانند شما فقط به قبولی در رشته و دانشگاه های تاپ فکر می کنند و همین موضوع باعث سخت تر شدن رقابت می شود.
استفاده از یک برنامه ریزی درسی مناسب و کمک گرفتن از مشاوران متخصص ، تا حدود زیادی به شما کمک می کند تا در رسیدن به هدفتان موفق باشید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/05B3
نظرتان را بنویسید