گردکن چوب چیست ؟

گردکن چوب چیست ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mobin1

دستگاه گرکن چوب 


دستگاه گرد کننده چوب یکی از دستگاه های نجاری است که برای گرد کردن قطعات چوبی مربعی شکل و در کاربردهایی مانند نجاری، تولید مبلمان و دسته ابزار گرد مانند دسته بیل و تبر استفاده می شود. البته برای گردکردن چوب در کارگاه های نجاری از سایر ماشین آلات نجاری مانند تراش یا فرز نیز استفاده می شود اما این ماشین ها برای انجام این کار محدودیت هایی دارند.

به عنوان مثال نمی توان قطعات چوبی بلند را با تراش گرد کرد و استفاده از فرز بیش از حد برای این کار روش مطمئنی نیست و خطرات خاص خود را دارد. دستگاه گرد کن چوب  یکی از دستگاه های مدرن در صنعت چوب می باشد که مخصوص گرد کردن قطعات چوبی مربعی شکل در طول های بلند طراحی شده است و محدودیت های تراش و فرز را ندارد.

چرخ های تغذیه اتوماتیک و کلیدهای ایمنی مغناطیسی در این دستگاه ها تعبیه شده است. معمولاً انواع کاتر و غلتک های تغذیه دستگاه آسیاب برای ابعاد و اندازه های مختلف قطعات کار و انواع مواد مانند اکریلیک، حصیر، باکلیت و چوب مناسب است.

استفاده از چرخ های دوتایی برای تغذیه در این ماشین ها نسبت به تغذیه با چرخ های تکی مناسب تر است و چرخ ها را می توان برای قطعات کار با سایز کوچک نیز تنظیم کرد. معمولا کاترهای HSS و کاربید برای برش قطعات و میله های چوبی به شکل گرد مناسب هستند.

توپی گرد شامل سه تا چهار نگهدارنده تیغه است و زمانی که تیغه های برش خشن و صاف با هم در یک نگهدارنده نصب نشده باشند، می توان از شش نگهدارنده استفاده کرد. در مدل های رایج این دستگاه سرعت تغذیه با توجه به نوع چوب مورد استفاده بین 3-5 متر در دقیقه می باشد.

انواع ماشین های سنگ زنی


انواع دستگاه های آسیاب چوب با توجه به ویژگی هایی مانند درجه اتوماسیون دستگاه، تعداد و نوع تیغه، حداقل طول و قطر قطعات چوبی مورد استفاده، قطر کاتر و دوک، نوع تغذیه کننده، قدرت موتور محرک، قدرت موتور اسپیندل، ولتاژ دستگاه و ... مارک ها و مدل های مختلف متفاوت است.

برخی از برندها نیز این دستگاه ها را به صورت دستگاه ترکیبی با سنباده برس عرضه می کنند. به طور کلی این دستگاه ها برای واحدهای تولیدی بزرگ صنعت چوب مناسب هستند که باید حجم زیادی از چوب را به سرعت و در مدت زمان کوتاهی به قطعات استوانه ای تبدیل کنند. استفاده از این دستگاه ها باعث صرفه جویی در زمان تولید و افزایش راندمان واحدهای صنعتی می شود.

بهترین مارک های دستگاه گردکن چوب


برای خرید دستگاه آسیاب مناسب باید با انتخاب دستگاه بهینه و با توجه به کاربرد مورد نظر، قدرت خرید و شناخت برندهای معتبر با اطمینان خرید کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

برندهایی مانند لوکس (DE-LUX) و مس این دستگاه را تولید می کنند. دستگاه آسیاب چوب مس MC9060B توسط فروشگاه اینترنتی سازوکار عرضه می شود. این دستگاه می تواند چوب هایی به قطر 15-60 میلی متر و حداقل طول 600 را گرد کند

میلی متر و نیاز واحدهای صنعتی چوب را به خوبی برطرف می کند.

نظرتان را بنویسید