ساخت پیپ دست ساز از چوب برایر

ساخت پیپ دست ساز از چوب برایر
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مجله پیام سرا

چوب برایر چیست؟
چوب برایر  در واقع ریشه بوته درختی به نام « اریکا آربورا / Erica arborea » می باشد که در ارتفاعات ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متری از سطح دریا در مناطق کوهستانی مدیترانه ای رشد میکند جایی که برای دهه ها و قرن ها به دور از دخالت آدمیزاد در حال رشد و نمو بوده است ، چه بسا اگر در زمین های حاصل خیز و در دسترس بشر رشد میکرد ، یا بر اثر رقابت با دیگر گیاهان از بین میرفت و یا به دلیل قابل دسترس بودن بعنوان هیزم و یا سایر موارد مورد استفاده انسان قرار میگرفت .
می توان گفت چوب ، واژه ای عامیانه است که برای کلیه محصولات اولیه خام ناشی از درخت ها به کار برده می شود.ریشه این بوته دارای غده ها یا گره هایی به اندازه توپ فوتبال است که همانند منبعی برای ذخیره آب عمل می کند. افراد حرفه ای ریشه را طوری قطع می کنند که منجر به خشک شدن گیاه نشده و ریشه دوباره بتواند رشد کند. بوته این درخت ، بومی مناطق مدیترانه ای است که دارای پوشش سنگلاخی و ماسه ای می باشد. البته در مناطقی مانند جزیره کورس ، ایتالیا ، اسپانیا ، فرانسه و الجزایر هم این گونه درخت یافت می شود.

برایر چوبی بسیار مناسب برای ساخت پیپ دست ساز است چرا که همچنانچه پیشتر اشاره شد توانایی بالایی در جذب آب و رطوبت دارد ، بسیار سخت و مقاوم به حرارت است و به دلیل بوی خنثی ای که دارد عطر تنباکو را تحت تاثیر قرار نمی دهد. همچنین به دلیل وجود آب راه ها و مسیر انتقال آب در غده برایر نقش و نگارهای بسیار زیبایی بر روی کار ایجاد می شود که گویی هزاران پرنده کوچک با چشم های ریز شما را نظاره می کنند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3ZkA
نظرتان را بنویسید