اره میزی چیست و چه کاربردی دارد ؟

اره میزی چیست و چه کاربردی دارد ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mobin1

اساسی ترین تفاوت اره فارسی با اره رومیزی


در این قسمت به کلیدی ترین تفاوت های این دو دستگاه پرداخته شده است. با مطالعه این موارد می توانید درک کلی از مکانیسم آنها داشته باشید. در واقع دانستن این ابزار کاربردی کمک بزرگی به افرادی خواهد کرد که برای اولین بار می خواهند با آنها کار کنند. علاوه بر موارد فوق، باید توجه داشت که کیفیت و استاندارد پروژه های شما به اره ای که انتخاب می کنید بستگی دارد.

دقت، درستی


اگر می خواهید برش هایتان دقیق باشد، بدون شک سراغ اره فارسی بروید. برای برش دقیق نیازی به لوازم جانبی دیگری ندارید. اما با استفاده از اره رومیزی، عدم اطمینان در مورد دقیق بودن یا نبودن برش در ذهن شما وجود خواهد داشت.

انطباق


پرشین بر فقط برای مصارف خاص مانند برش های زاویه ای، اریب و تراش قابل استفاده است. در حالی که می توان از اره رومیزی برای انواع برش ها استفاده کرد.

توانایی حرکت


جابجایی فارسی از جایی به جای دیگر راحت تر است و نیازی به تجهیزات خاصی ندارد.

انواع برش ها


برش های مختلف مانند برش های اریب، تاج، مورب و ترکیبی را می توان با استفاده از نوار فارسی انجام داد. اما بریدن، اریب کردن و زاویه‌دهی از وظایف یک اره رومیزی است.

برای چه کسانی مفید است؟


فارسی ابزاری کاربردی برای اندازه گیری و ساخت دقیق درب، پنجره و قاب عکس است. از طرفی اره های رومیزی برای کسانی که کابینت و مبلمان و ... می سازند مفید است زیرا برای ساخت این وسایل به تخته های بزرگ در اندازه های دلخواه نیاز دارید. بنابراین داشتن اره رومیزی برای انجام چنین پروژه هایی ضروری است.

چگونه می توان از این اره استفاده کرد؟


در صورت لزوم می توان تیغه های اره های ایرانی را چرخاند. باید چوب را روی میز ثابت کنید و تیغه را مطابق برشی که نیاز دارید حرکت دهید. از طرفی تیغه اره رومیزی ثابت است. شما باید چوب را بر روی تیغه ببرید.

آیا شما یک مبتدی یا حرفه ای هستید؟


اگر برای اولین بار است که با اره برقی کار می کنید، بهتر است ابتدا با اره رومیزی کار کنید. بسیاری از نجارهای حرفه ای آنها را به مبتدیان توصیه می کنند. اما اگر قصد دارید از مبتدی به نجار حرفه ای ارتقا دهید، باید به سراغ فارسی بروید. تا زمانی که کار با اره میزی را یاد نگیرید، تغییر جهت اره برای شما دشوار خواهد بود.

کدام یک را باید انتخاب کرد؟


اگر می خواهید تخته های چوبی بزرگ را به مقدار زیاد برش دهید، باید اره رومیزی انتخاب کنید. بعلاوه بهترین گزینه برای برش ورق های چوبی کوچک، برش عرضی و ... می باشند، علاوه بر این در زمان قابل توجهی صرفه جویی خواهید کرد زیرا چوب را خیلی سریع برش می دهد.

اما باید بدانید که می توانید با کاتر فارسی برش های دقیق و مورب انجام دهید. برای لبه های پنجره ها، قاب عکس ها و درها و ... نیاز به برش های خاصی است و در این شرایط دقت لازم است. بنابراین، یک اره ایرانی نجات دهنده نهایی شما خواهد بود.

تیغه فارسی مناسب چیست؟


همانطور که می دانید در فارسی بر نوع تیغه بسیار مهم است و باید تیغه را بر اساس نوع چوب انتخاب کنید. در زبان فارسی دو نوع تیغه وجود دارد:

تیغه چوب طبیعی
تیغه بشقاب های چوبی
نکات مهم در انتخاب تیغه مناسب:

کیفیت برش مهم است و بنابراین باید تیغه ها را با دقت انتخاب کنید.
با استفاده از تیغه چوب می توان تخته ام دی اف را برش داد اما کیفیت برش خوب نبوده و تخته تاب می خورد.
در برش پانل های چوبی مانند ام دی اف، هر چه تعداد دندانه های تیغه بیشتر باشد، برش صاف و تمیزتر خواهد بود.
اگر چوب طبیعی را با تیغه ام دی اف و دندانه های بسیار ظریف برش دهید، نتیجه آن سوختن چوب و برش نامناسب خواهد بود.
در انتخاب و خرید چوب پرشین، عمق برش چوب اهمیت دارد. اگر قصد برش دادن جعبه به عمق زیاد یا تخته چوبی ضخیم را دارید، بهتر است یک کاتر ایرانی با تیغه با قطر زیاد خریداری کنید. تیغه 305 گزینه مناسبی برای این مورد است.
هرچه قطر تیغه بیشتر باشد، ابعاد پرشین بزرگتر خواهد بود.

نظرتان را بنویسید