اره فارسی بر چیست ؟

اره فارسی بر چیست ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mobin1

دستگاه های زیادی در صنعت چوب استفاده می شود که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. برخی مربوط به فعالیت های سنگین هستند و برخی دقت و جزئیات بیشتری به شما می دهند. اره فارسی یکی از این ابزارهاست که قطعات چوب را با بیشترین دقت برش می دهد. اره های فارسی به شما کمک می کنند تا چوب را در زوایای مختلف برش دهید. در ادامه این مقاله با انواع پرشین بار آشنا می شویم و نحوه عملکرد این دستگاه را نیز بررسی می کنیم. اره فارسی چیست؟ هنگام کار با قطعات چوبی، برش دقیق در زوایای مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است.

 کاربرد اصلی اره ایرانی در برش قطعات چوبی در زوایای مختلف است. فارسی سازی در اصطلاح به معنای زاویه دار کردن قطعات چوب است. اره فارسی بر وسیله ای سبک و قابل جابجایی است. به همین دلیل در دو نوع شارژی و برقی موجود می باشد. البته برش قطعات چوب با این دستگاه نیاز به قدرت بالایی دارد و پیشنهاد می شود نسخه برقی آن را تهیه کنید. دلیل نامگذاری اتصال فارسی ارتباط بین دو عضو است که با یکدیگر زاویه تشکیل می دهند. 

این مفصل بیشتر 90 درجه است. بنابراین زاویه برش هر قطعه نصف این اتصال یعنی 45 درجه خواهد بود. یکی از ملموس ترین نمونه های تولید شده توسط فارسی بار قاب عکس است. قاب قاب عکس دارای زوایای 45 درجه است. وقتی کنار هم قرار می گیرند، کاملا قفل می شوند و زاویه 90 درجه را تشکیل می دهند. در گذشته به جای اره فارسی بر از کاتر برقی برای برش های دقیق استفاده می شد. انگار اره ای از دستگاه جعبه مانندی از زیر بیرون می آمد و با دقت بالایی قطعه را برش می داد. البته این دستگاه نتوانست زاویه را تعیین کند.

 امروزه انواع اره های ایرانی جایگزین این کاترها شده است. قسمت های مختلف اره فارسی بر تکه‌های چوبی به تکیه‌گاهی متصل هستند که برای دقت در برش، قطعات به آن تکیه می‌کنند. صفحه ای که قطعات در آن قرار می گیرند حالت ایندکس شده دارد. تیغه اره اصلی به یک بازو متصل است. بازو نیز به یک صفحه همراه متصل است. این بازو می تواند در زوایای مختلف بچرخد و به زاویه مورد نظر شما برسد. انتهای تیغه نیز به یک اهرم متصل است. کاربر فقط باید این اهرم را به سمت پایین فشار دهد تا تیغه روی قطعه پایین آمده و برش مورد نظر ایجاد شود.

 بنابراین دو صفحه در نسخه فارسی فهرست شده است. یک صفحه به صورت افقی روی سطح برای اندازه گیری های طولی و یک صفحه به صورت عمودی در انتهای بازوی برش اصلی برای تعیین زاویه برش نصب می شود. بدنه دستگاه معمولا از آلومینیوم ساخته شده است. موتور پرشین عمدتا در دو نوع آرمیچر و دینامیک موجود می باشد. نوع دینامیک به وسیله تسمه به تیغه دستگاه متصل می شود اما در نوع آرمیچر این اتصال به صورت مستقیم انجام می شود. تیغه درب بازکن فارسی  دارای دو نوع چوبی و ام دی اف می باشد که به راحتی قابل تعویض می باشد. برای برش ام دی اف نمی توان از تیغه های چوب بری استفاده کرد زیرا محل برش قابل مشاهده است. برخی از انواع پرشین بار دارای لیزر برای تعیین خط برش هستند و معمولاً قیمت آنها از انواع دیگر بالاتر خواهد بود.

 انواع فارسی یکی از اصلی ترین طبقه بندی هایی که می توان برای انواع فارسی انجام داد روش برش است. دو نوع برش فارسی وجود دارد: طولی و عمودی. فارسی روی اسلایدر قطعات از طول بر روی یک نوع کشویی یا ریلی بریده می شوند. بازوی اصلی شامل موتور و تیغه برش به صورت افقی روی یک ریل حرکت می کند. به این نوع درب ایرانی، درب ایرانی کشویی می گویند. اره کشویی به شما این امکان را می دهد که تکه های چوب بلندتری را به سادگی با حرکت دادن تیغه در امتداد ریل برش دهید. البته این نوع پرشین بار سایز و وزن بیشتری دارد و طبیعتا حمل و نقل آن دشوارتر است. معمولا نوع بازو و مکانیزم کشویی این میله های ایرانی در برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. فارسی در ثابت ثابت فارسی دامنه برش طولی کمتری دارد اما دقت عملکرد آن بیشتر از نوع کشویی است.

 در این نوع فارسی عملکرد تیغه و بازو فقط حول یک محور چرخش است و تکه های کوچکتر چوب را می توان با آن برش داد. میزان فضایی که این نوع فارسی بر اشغال می کند بسیار کمتر است و برای کارگاه هایی که فضای محدودی دارند بسیار مناسب است. این نوع فارسی نقطه ضعف فارسی روی ریل که فضای پشت دستگاه را اشغال می کند را ندارد. در نوع ریلی برای سهولت در حرکت ریل باید پشت دستگاه فضای زیادی وجود داشته باشد و فضای بیشتری را می طلبد. این در حالی است که این محدودیت در نوع ثابت وجود ندارد. 

راهنمای خرید فارسی بر در بین دو نوع ریلی و ثابت معمولا نوع ریلی به دلیل عدم محدودیت برش کاربرد بیشتری دارد اما بدون شک باید فضای اشغال شده و سهولت حمل و نقل را نیز در نظر گرفت. نیازهای خود را برآورد کنید و فضای کارگاه خود را بسنجید. در نهایت بسته به این نیازها یکی از این دو نوع را انتخاب کنید. در مورد قیمت انواع فارسی قیمت پرشین بار با توجه به امکانات، کیفیت دستگاه و البته برند آن متفاوت است و از 500 هزار تومان تا بیش از 50 میلیون تومان متغیر است. برندهای معتبری مانند Milwaukee، DeWalt، AAG و Makita معمولا قیمت بالاتری دارند و برخی از گران ترین انواع ایرانی جزو این برندها هستند. برندهای دیگری مانند ماهک، رونیکس و اکتیو هم هستند که قیمت پایین تری دارند.

نظرتان را بنویسید